کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آذر ۹, دوشنبه

۵ ملوان انگلیسی در آبهای خلیج فارس بازداشت شدند

وزارت امور خارجه بريتانيا روز دوشنبه اعلام كرد: جمهورى اسلامى ايران پنج سرنشين بريتانيايى يك قايق تفريحى را در آب هاى خليج فارس بازداشت كرده است كه احتمال مى رود اشتباهى وارد آب هاى ايران شده باشند. به گفته بريتانيا، اين كشتى از بحرين عازم شيخ نشين دوبى در امارات متحده عربى بود كه روز چهارشنبه گذشته از سوى نيروى دريايى ايران توقيف شد. اعلام خبر دستگيرى اين افراد پس از آن صورت مى گيرد كه بريتانيا همراه با پنج كشور ديگر عضو گروه پنج به علاوه يك قطعنامه اى عليه فعاليت هسته اى ايران در تاسيسات فردو، به شوراى حكام آژانس ارائه كردند كه در نشست روز جمعه اين شورا با اكثريت آراء تصويب شد. اين نخستين بار نيست كه ايران اتباع بريتانيايى را در آب هاى خليج فارسى دستگير مى كند. نيروى دريايى سپاه پاسداران در اوايل فروردين ماه سال ۱۳۸۶ نيز ۱۵ ملوان بريتانيايى را به اتهام «ورود غير قانونى» به آب هاى اين كشور دستگير كرد. بازداشت اين ملوانان بحرانى در روابط ميان تهران و لندن بوجود آورد كه به مدت سه هفته به طول انجاميد. بازداشت اين ملوانان در حالى صورت گرفت كه بريتانيا اصرار داشت نيروهاى نظامى اين كشور در آب هاى عراق و با ماموريت سازمان ملل، به انجام وظايف عادى خود مشغول بودند.

پنج تبعه بریتانیا توسط ایران در آبهای خلیج فارس بازداشت شده اند

وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرده که چهارشنبه گذشته ایران ۵ تبعه انگلیسی را که در حال قایقرانی در آبهای خلیج فارس بوده اند را بازداشت کرده. این قایق گردشی که درحال حرکت از بحرین به سمت دبی بوده ممکن است وارد آبهای ایران شده باشد.

عکس تاریخی از سر بريده ميرزا کوچک خان جنگلي


علیرغم تکذیب باهنر ، دعوت هاشمی به نشست مجلس تأیید شد

به دنبال چند نوبت تکذیب خبر دعوت مجلس از هاشمی رفسنجانی برای حضور در نشست شکرانه اتحاد سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در نهایت این خبر را تائید کرد.

محسن کوهکن خبر داد: رييس مجلس خبرگان رهبري نيز در نشست شكرانه اتحاد كه قرار است در مجلس برگزار شود، دعوت شده است.

وی به ايسنا گفت: برنامه سال جاري روز مجلس همچون سنوات گذشته است كه مسوولان رسمي رده‌هاي مختلف دعوت ‌شده‌اند.

وي افزود: بدين ترتيب روساي سه قوه و رييس مجلس خبرگان رهبري نيز همچون سنوات قبل براي حضور در برنامه‌هاي روز مجلس دعوت شده‌اند.

گفتنی است بعد از انتشار خبر دعوت مجلس از هاشمی رفسنجانی برای حضور در نشست شکرانه اتحاد محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس این خبر را رد و تکذیب کرده بود.

كوهكن مراسم سال گذشته روز مجلس را به دليل مصادف شدن با سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي يك استثنا دانست.

سال گذشته هاشمی رفسنجانی ، مهدی کروبی ناطق نوری و حدادعادل روسای دوره های مختلف مجلس در نشست شکرانه اتحاد حاضر شدند و سخنرانی کردند و علاوه بر این سید محمد خاتمی نیز به عنوان نماینده ادوار مجلس مهمان نشست بود.

عکس/ مرواریدی به قیمت 400 میلیون


دادگاه عبدالله رمضان‌زاده برگزار شد

وکیل مدافع عبدالله رمضان‌زاده از برگزاري جلسه‌ دادگاه موكلش در شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب به صورت غيرعلني خبر داد.

دكترعباس شيري با بيان اين مطلب اظهار كرد: جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات عبدالله رمضان‌زاده صبح امروز در شعبه‌ 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي به صورت غيرعلني برگزار شد.

وي با بيان اينكه جلسه‌ دادگاه حدود چهار ساعت به طول انجاميد، افزود: بنده و موكل دفاعيات خود را ارايه كرديم و لايحه‌ دفاعيه نيز به صورت مكتوب به دادگاه ارايه شد.

شيري عناوين اتهامي موكلش را تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملي و نگهداري اسناد محرمانه بيان كرد و گفت: دادگاه فرصت كافي براي دفاع در خصوص اتهامات ياد شده در اختيار اينجانب و موكل قرار داد و دفاعيات لازم به عمل آمد.

وكيل مدافع رمضان‌زاده با بيان اين‌كه موكلش اتهامات مطرح شده در كيفرخواست را رد كرده است، گفت: بنده نيز در لايحه‌ دفاعيه دلايل حقوقي براي رد موارد اتهامي را ارايه كردم و در پايان از دادگاه صدور حكم برائت را خواستار شدم.

استفاده از اره به عنوان ساز موسیقی

بزرگترین کشتی دنیا پنج برابر تاینانیک

عکس تاریخی از میدان اسب دوانی در سال 1278

عکس تاریخی از مسجد شاه در سال 1255

عکس تاریخی از مجلس شورای ملی در سال 1303

میزان خشونت خانگی علیه زنان افغان بیش از 90 درصد است

 آمار خشونت علیه زنان در افغانستان به بیش 90 درصد رسیده، که بر اساس عادات و رسوم غلط جنبه دینی هم به خود گرفته است.
دکتر حسن بانو غضنفر، وزیر امور زنان افغانستان با بیان این مطلب به مناسبت روز جهانی نفی خشونت علیه زنان افزود که خشونت تنها مختص خشونت مرد علیه زن نیست، بلکه خشونت زن علیه زن هم وجود دارد، مانند خشونت مادران علیه فرزندان دختر و بستگان داماد علیه عروس.
وی همچنین گفت که از آغاز سال جاری 2900 مورد خشونت در وزارت امور زنان به ثبت رسیده است و جهت مبارزه با آن از شهروندان افغان خواست که از کمپین 16 روزه نفی خشونت علیه زنان که در مراکز ولایات سازمان داده شده حمایت کنند.
وزیر زنان افغانستان همچنین استفاده از تیم های سیار برای صحبت با خانواده ها و پخش برنامه های روشنگرانه از رادیو و تلویزیون را برای کاهش خشونت علیه زنان مفید دانست.

50 ضربه شلاق به دختر16 ساله به خاطر دامن کوتاه در سودان


یک دختر 16 ساله مسیحی به خاطر پوشیدن دامن تا زانو، از سوی یک محکمه شرعی در جنوب خارطوم، پایتخت سودان، به 50 ضربه شلاق محکوم و حکم صادره بلافاصله اجرا شد.
این دختر جوان هنگام خرید در بازاری در خارطوم توسط پلیس لباس شخصی دستگیر و در جا محاکمه و به جرم "تشویش افکار عمومی" شلاق زده شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، به نقل از وکیل دختر مسیحی، به موکله اش حتا فرصت تماس با والدین اش هم داده نشد. وی که خود از فعالان حقوق بشر در سودان است، شکایتی علیه مقامات تسلیم دادگاه خارطوم کرد.
قوانین مربوط به پوشش اسلامی در سودان مدت هاست که افکار عمومی این کشور را به خود معطوف کرده است. معروف ترین مورد دعوا، مربوط به زن روزنامه نگار نگار سودانی است که به خاطر پوشیدن شلوار به 40 ضربه شلاق محکوم شده بود.

نمایش رویای طاهرگان خاموش در فرانسه


 نمایش رویای طاهرگان خاموش، با اجرای دو بازیگر سابق سیمای جمهوری اسلامی، به افشای محدودیت‌ها و نقض فاحش حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
در این نمایش، زهرا امیر ابراهیمی، بازیگر سریال جنجال برانگیز نرگس و شبنم طلوعی، بازیگر فیلم زنان بدون مردان، ساخته شیرین نشاط، به ایفای نقش پرداختند. این نمایش حکایت دختر نوچوانی است که هنگام پناه بردن به خانه‌ای مورد سوء ظن شدید یک خانواده مذهبی قرار می گیرد. کارگردان نمایش، محمد رضایی راد، از نمایشنامه نویسان و کارگردانان تئاتر در ایران است.
زهرا امیر ابراهیمی، در گفتگویی با صدای آمریکا، گفت که جوانان ایران، به ویژه متولدین دهه 60 متوجه شده‌اند که می توانند سرنوشت خود را در دست گرفته و آن را تغییر دهند.
زهرا امیر ابراهیمی و شبنم طلوعی، از جمله هنرمندانی هستند که در ایران ممنوع التصویر شده اند.

تجاوز به 100 زن و دختر مخالف دولت توسط سربازان گینه


حدود 100 زن و دختر در کشور آفریقایی گینه، به منظور سرکوب اعتراضات علیه دولت، مورد تجاوز سربازان این کشور قرار گرفتند.
این مطلب را گروهی از فعلان حقوق بشر در گینه که با بازرسان ویژه سازمان ملل همکاری می کنند، در "کوُنا کری"، پایتخت گینه، اعلام کردند.
به گزارش رویترز، تحقیقات نشان داده است که زنان و دختران قربانی را دختران دانش آموز و دانشجو یا زنان روزنامه نگار و آموزگار و صاحبکار تشکیل می دهند. همچنین، بر پایه مدارک به دست آمده، حدود 20 زن از بیمارستان‌ها ربوده شده، تحت تأثیر مواد مخدر قرار گرفته و مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.
این اعتراضات در ماه سپتامبرسال جاری، به خاطر خودداری " موسا دادیس کامارا "، رئیس دولت نظامی این کشور از برگزاری انتخابات آزاد، صورت گرفت. در این نا آرامی ها 160 تن به دست نیروهای کودتا به قتل رسیدند. کامارا، پس از مرگ "لانسانا کوُنته"، رئیس جمهور قانونی کشور، با یک کودتا به قدرت دست یافت.

حمایت عضو فراکسیون زنان مجلس از ایجاد دفاتر همسریابی در دانشگاه ها

برای رسیدن سن ازدواج به حد عرف باید از ایجاد دفاتر همسریابی در دانشگاه ها حمایت کرد.
زهره الهیان، عضو فراکسیون زنان مجلس، ضمن بیان این مطلب به خبرگزاری ایلنا، همچنین حمایت خود را طرح ایجاد دفتر همسریابی توسط فضلعلی، نماینده خامنه ای در دانشگاه خواجه نصیر طوسی اعلام داشت و آن را "ایده ای ارزشمند" دانست.
فضلعلی در مصاحبه ای جنجال بر انگیز خواهان زنانه- مردانه کردن دانشگاه ها شده و حضور دختران و پسران دانشجو را در دانشگاه های مختلط به " کنارهم قرار دادن پنبه و آتش و گوشت و گربه " تشبیه کرده بود.
به گفته زهره الهیان، سازمان ملی جوانان تاکنون 20 راهکار برای تسهیل ازدواج جوانان عرضه کرده است و این مسأله از طرف مجلس و دولت به طور جدی مورد پیگیری است.
شایان ذکر است که ازدواج موقت دانش آموزان، یکی از راهکارها محسوب می شود

برخورد خشونت‌آمیز نسبت به زنان در تجمع پارک لاله


 روز شنبه 7 آذر نیز ده‌ها زن و دختر که شمارشان به حدود 150 نفر می‌رسید، به روال هفته‌ها و ماه‌های گذشته در اعتراض به سرکوب و کشتن جوانان‌ در پارک لاله تهران گرد هم آمدند. طبق روال معمول، مادران عزادار به همراه جمعی از زنان شروع به حرکت به دور میدان آب نما کردند که ماموران انتظامی به همراه لباس‌شخصی‌ها به آنان یورش برده و با تهدید و ارعاب سعی در متفرق کردن آنان کردند. ماموران با خشونت از جمعیت سوال می‌کردند که سردسته‌ی شما کیست و زنان را تهدید به بازداشت می‌کردند.
خشونت ماموران در روز شنبه شامل افرادی که به همراه خانواده‌ی خود در پارک حضور داشتند و بر روی نیمکت نشسته بودند نیز می‌شد و به آنان نیز فحاشی می‌شد.
پس از این که زنان مجبور به ترک پارک لاله شدند در خیابان به حرکت خود ادامه دادند و در حالی که انگشتان خود را به نشانه‌ی پیروزی بالا گرفته بودند، سرود یار دبستانی را می‌خوانند که از سوی ماموران با اسپری فلفل مورد یورش قرار گرفتند.

عکس/اقدام عجیب وزیر در مقابل خطراحتمالی

  

عکس/هدیه جاسبی به هاشمی رفسنجانی

  

بهره وری در انرژی با لامپهای پارافینی


  


خروج از NPTگزینه مطلوب نمایندگان است

اگر نخواهند حقوق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای را رعایت کنند، خروج از ان.پی.تی گزینه مطلوب نمایندگان مجلس است. در برخورد با قطعنامه شورای حکام باید با بی‌اعتنایی روند غنی‌سازی با قدرت و جدیدت ادامه یابد.
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس بی اعتنایی به قطعنامه شورای حکام را بهترین روش خواند و حسین نجابت دیگر نماینده تهران هم خروج از ان پی تی را گزینه مطلوب مجلس دانست.

زاکانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس  با محکومیت قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: تا زمانی که با پرونده هسته ایران سیاسی برخورد می کنند دلیلی به ادامه همکاری واعتنا به قطعنامه ها وجود ندارد.

نماینده مردم تهران با اشاره به حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در مورد اطلاع رسانی به آژانس در خصوص تاسیسات فوردو گفت: متاسفانه علی رغم تمام همکاری های ایران وتلاش برای رسیدن به یک تفاهم ، با نگاهی خصمانه وسیاسی به پرونده هسته ای ایران برخورد وتلاش می شود ایران را از حقوق مسلم خود درزمینه دستیبابی به انرژی اتمی محروم نگه دارند .

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود:غنی سازی براساس تمام قوانین بین المللی حق مسلم ایران است و در برخورد با قطعنامه شورای حکام باید با بی اعتنایی روند غنی سازی با قدرت وجدیدت ادامه یابد.

نماینده تهران به صدور بیانیه‌ای از سوی نمایندگان مجلس در این باره اشاره کرد وگفت: نمایندگان با سیاسی خواندن قطعنامه شورای حکام ، تاکید کردند که هیچ تغییری در سیاست های هسته‌ای ایران صورت نخواهد گرفت و قطعنامه‌هایی که تحت فشار آمریکا و انگلیس علیه ایران صادر می‌شود، راه به جایی نخواهد برد.

به گفته زاکانی نمایندگان مجلس در این بیانیه از کمیسیون امنیت ملی خواسته‌اند تا با تدوین طرحی، روابط ایران و آژانس را کاهش دهد.

خروج از ان.پی.تی گزینه مطلوب نمایندگان است

همچنین یک نماینده دیگر مردم تهران در مجلس گفت: قطعنامه شورای حکام، حلقه ای از قطعنامه های قبلی در مورد پرونده هسته ای است وهیچ چیز تازه ای ندارد .

حسین نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس درگفت وگو با خبرنگارسیاسی«فردا» افزود: پیش‌بینی می‌شد در اواخر دوره مدیریت آقای البرادعی رویه سیاسی آژانس اصلاح شود ولی قطعنامه جدید شورای حکام نشان داد که رویه سیاسی و خصمانه گذشته نسبت به فعالیت‌های هسته ایران همچنان وجود دارد.

وی افزود: ایران توانسته است تائید آژانس انرژی اتمی در موردفعالیت های هسته ای را بگیرد ودر این زمینه هیچ تردیدی نباید از طرف آژانس وجود داشته باشد .

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کارشکنی های که از سوی آژانس در مورد فعالیت های هسته ایران به کار رفت گفت: زمانی اجازه نمی دادند در نطنز تعداد معدودی سانتریفیوژ وجود داشته باشد و زمانی دیگریو سی اف اصفهان که یک کار کاملا تحقیقاتی بود را زیر سوال بردند. نباید قطعنامه اخیر را چیز جدید تلقی کرد.

وی افزود: قطعنامه شورای حکام جای نگرانی ندارد و این شورا درمقامی نیست که حرف آخر را در مورد فعالیت های هسته ای ایران بزند .

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ایران نهایت همکاری را با بازرسان آژانس انجام داده است، گفت: با حسن نیتی که ایران در مورد بازرسی از فعالیت های هسته ای خود نشان داده است انتظار این بود که آژانس بتواند حداقل به قواعد مورد قبول خود عمل کند .

وی افزود: اگر نخواهند حقوق ایران در دستیابی به انرژی هسته ای رعایت کنند ، خروج از ان پی تی گزینه مطلوب نمایندگان مجلس است

چاره کار خروج از NPT است

پس از هفت سال برخورد خصمانه و مشترک آژانس بين المللي انرژي اتمي و کشورهاي گروه 1+5 با پرونده هسته اي کشورمان، آيا هنوز هم وقت آن نرسيده است که از معاهده منع توليد و گسترش سلاح هاي هسته اي NPT خارج شويم؟

حسين شريعتمداري در اين يادداشت آورده است:

اين پرسش به طور جدي مطرح است و پاسخي منطقي مي خواهد که از ادامه عضويت در آژانس چه انتظاري داريم؟ و تاکنون کدام اقدام اين نهاد به اصطلاح بين المللي در برخورد با پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران، در بستر فني و حقوقي -چارچوب عملياتي و تعريف شده آژانس- صورت پذيرفته که ادامه حضور ايران در معاهده ياد شده، اميدوارکننده تلقي شود؟!

هفت سال قبل، در پي اولين بازديد البرادعي از تاسيسات هسته اي کشورمان با اشاره به شواهد و قرائن موجود و استناد به مغايرت آشکار خواسته هاي آژانس با مفاد معاهده NPT ، پادمان هاي مربوطه و اساسنامه آژانس، خطاب به مسئولان محترم هسته اي کشورمان نوشته بوديم؛

«انتظار برخورد بي طرفانه آژانس بين المللي انرژي اتمي يک توهم است و مادام که اين آژانس به تعهدات قانوني خود در بازخواست از آمريکا و انگليس و فرانسه به خاطر نقض آشکار مفاد پيمان NPT از جمله، مسلح کردن رژيم اشغالگر قدس به زرادخانه هسته اي عمل نکرده است نمي توان و نبايد به آمد و رفت هاي البرادعي و گزارش منصفانه آژانس درباره فن آوري هسته اي ايران اميدوار بود و شواهد و قرائن موجود حکايت از آن دارند که فشارهاي آمريکا و متحدانش با اهدافي غير از دستيابي ايران به سلاح هسته اي صورت مي پذيرد» و چند ماه بعد، با صدور اولين قطعنامه شوراي حکام عليه پرونده هسته اي کشورمان- سپتامبر 2003- و اجلاس اکتبر همان سال که متعاقب آن و با حضور وزراي خارجه 3 کشور انگليس، فرانسه و آلمان در تهران صورت پذيرفت و درخواست غيرقانوني سه کشور ياد شده براي تعليق کامل فعاليت هاي هسته اي کشورمان، نوشتيم که «اگر از ارجاع پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل نگران هستيد، چاره کار تن دادن به خواسته هاي آژانس و ميانجي گري فرانسه و انگليس و آلمان نيست» و با استناد به سياسي بودن درخواست آژانس و خروج اين نهاد از بستر فني و حقوقي پيش بيني کرديم «آمريکا و متحدانش، بعد از چند سال فرصت سوزي که با تعليق کامل فعاليت هاي هسته اي کشورمان همراه است، نهايتا پرونده هسته اي ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواهند فرستاد» در آن هنگام برخي از مسئولان-وقت- هسته اي کشورمان کيهان را به تندروي! متهم مي کردند و رسانه هاي غربي- از جمله واشنگتن پست و گاردين- نوشتند روزنامه کيهان در پيشرفت قانوني پرونده هسته اي ايران کارشکني مي کند!... و آمد و رفت ها و چانه زني ها در حالي که تمامي فعاليت هاي هسته اي ايران به حالت تعليق درآمده بود ادامه يافت و در اين ميان شوراي حکام آژانس کماکان با پيش کشيدن بهانه هاي غيرحقوقي و غيرفني بر ترديد خود نسبت به صلح آميز بودن فن آوري هسته اي کشورمان تاکيد مي ورزيد تا نوبت به اجلاس پاريس رسيد- نوامبر 2004/ آبان 1383- در اجلاس پاريس قرار شد جمهوري اسلامي ايران به آژانس تضمين عيني بدهد که در پي توليد سلاح هسته اي نيست و در مقابل آژانس نيز به ايران تضمين قطعي بدهد که پرونده کشورمان را از دستور کار شوراي حکام خارج ساخته و روال عادي تعامل را دنبال کند.

اما، 3 ماه بعد در اجلاس لندن که قرار بود تضمين هاي دوجانبه ارائه شود، وزراي خارجه تروئيکاي اروپا- انگليس، فرانسه و آلمان- اعلام کردند که تنها تضمين عيني مورد قبول آنها، دست کشيدن جمهوري اسلامي ايران از فعاليت هسته اي است و با تبختري احمقانه «الگوي ليبي» را پيشنهاد کردند! در پي اين درخواست باج خواهانه بود که جمهوري اسلامي ايران تصميم گرفت فعاليت هاي هسته اي به تعليق درآمده خود را از سر گيرد و در مرداد 84- اوت 2005- فعاليت کارخانه UCF اصفهان را آغاز کرد.
که متعاقب آن شوراي حکام آژانس، قطعنامه اي عليه ايران صادر کرده و جمهوري اسلامي را به نقض تعهدات خود متهم کرد. کيهان در اين هنگام با استقبال از راه اندازي دوباره UCF اصفهان، و با استناد به سابقه چند ساله چالش با آژانس، مخصوصا دو اجلاس پاريس و لندن، نوشت؛ آمريکا و متحدانش در پي فرصت سوزي همراه با تعليق فعاليت هاي هسته اي کشورمان هستند که از سرگيري فعاليت UCF اصفهان، اين فرصت را از آنان سلب کرده است و پيش بيني کرد که حريف علي رغم تصريح بند C از ماده 13 اساسنامه آژانس، پرونده کشورمان را به شوراي امنيت مي فرستد و اين پيش بيني در فوريه 2006-دي ماه 84- و بعد از راه اندازي دوباره فعاليت غني سازي نطنز، اتفاق افتاد و...

مروري -هرچند گذرا- بر چالش هسته اي 7 ساله کشورمان با آژانس، تروئيکاي اروپايي و کشورهاي گروه 1+5 - که طي چند سال اخير و بعد از صدور قطعنامه 1696 شوراي امنيت سازمان ملل متحد وارد اين چرخه شده اند - و همچنين، نگاهي به گزارش هاي غيرفني و غيرحقوقي و صرفا سياسي البرادعي، مخصوصاً گزارش اخير مديرکل آژانس و قطعنامه متعاقب آن - نوامبر 2009- ترديدي باقي نمي گذارد که آمريکا و متحدانش، با بهره گيري از سلطه خود بر آژانس و شوراي امنيت سازمان ملل به چيزي کمتر از محروم کردن جمهوري اسلامي ايران از فعاليت صلح آميز هسته اي رضايت نمي دهند و عضويت ايران در NPT فقط راه را براي قانوني جلوه دادن اين باج خواهي و خواسته غيرقانوني آنها هموار مي کند. اکنون با توجه به اين چرخه که فقط بخشي از آن در اين وجيزه آمده است، آيا ادامه عضويت جمهوري اسلامي ايران در معاهده NPT مي تواند با اصول سه گانه عزت، مصلحت و حکمت سازگار باشد؟ و آيا خروج از اين معاهده، اقدامي حکيمانه، عزتمندانه و منطبق با مصلحت نيست؟ چرا نيست؟!
روز چهارشنبه 27/8/88 طي يادداشتي با عنوان «ان.پي.تي. شير بي يال و دم» به گزارش اخير البرادعي- نوامبر 2009- پرداخته و مغايرت آشکار آن با مباني حقوقي و فني تعريف شده و قانوني آژانس را برشمرديم.

قطعنامه اخير شوراي حکام نيز برگرفته از همان گزارش است. بنابراين پرداختن دوباره به مفاد آن، تکرار مکررات خواهد بود و خوانندگان عزيز مي توانند به يادداشت روز ياد شده مراجعه کنند، ولي در اين نوشته تنها اشاره مي کنيم که؛

الف: 25 کشور از مجموع 36 کشور عضو شوراي حکام آژانس به قطعنامه غيرقانوني اخير عليه جمهوري اسلامي ايران رأي مثبت داده اند که هر 6 کشور گروه 1+5 يعني آمريکا، فرانسه، انگليس، آلمان، چين و روسيه از جمله اين کشورها هستند. بنابراين با توجه به مفاد غيرحقوقي و غيرقانوني و صرفا سياسي قطعنامه، ادامه مذاکرات با 1+5 کمترين توجيه منطقي و ملي نخواهد داشت، چرا که هر 6 کشور ياد شده علي رغم چند دور مذاکره و اطلاع از خصمانه بودن قطعنامه اخير به آن رأي مثبت داده اند.

ب: درباره اسناد موسوم به مطالعات ادعايي بخش قابل توجهي از قطعنامه به آن اختصاص يافته است بايد گفت اولاً؛ مطالعات ادعايي، مجموعه اي است که سال 2004 از سوي آمريکا در اختيار آژانس قرار گرفته با اين ادعا که مجموعه ياد شده از رايانه يک کارشناس هسته اي ايران! به دست آمده! مسئولان کشورمان ضمن تاکيد بر جعلي بودن آن از آژانس تقاضاي دريافت اصل اين ادعاها را کردند ولي آژانس اعلام کرد آمريکا حاضر به ارائه آن نيست! و در مقابل اين درخواست که کارشناس مورد نظر چه توضيحي پيرامون ادعاهاي خود دارد؟

آمريکايي ها پاسخ دادند که او مرده است! ثانيا؛ آژانس در گزارش سپتامبر 2009 خود رسماً اعلام کرد که نمي تواند اصالت اين اسناد را تاييد کند و معلوم نيست، چگونه اکنون از ايران انتظار دارد درباره اسنادي توضيح بدهد که آژانس، خود اصالت آن را نفي کرده است و از سوي ديگر حتي يک برگ از آن را در اختيار ايران قرار نداده است و نيز، در پاسخ به موضوع مورد اشاره کارشناس ادعايي، اعلام مي کند که او مرده است؟!

ج: ادعا کرده اند که قطعات سانتريفيوژها در برخي از مراکز نظامي جمهوري اسلامي ايران ساخته مي شود و اين مي تواند نسبت به غيرصلح آميز بودن برنامه هسته اي کشورمان ترديدآفرين باشد!
اين ادعا در حالي است که 1- بازرسان آژانس از اين مراکز بازديد کرده اند 2- همين ادعا پيش از اين هم در اجلاس شوراي حکام مطرح شده بود و «گلد اشميت» معاون وقت البرادعي که بلژيکي و يهودي نيز هست، پاسخ داده بود ساخت قطعات سانتريفيوژ در مراکز صنعتي نظامي در بسياري از کشورها رايج است و دليلي بر اهداف غيرصلح آميز فعاليت هسته اي آن کشور نمي باشد. و معلوم نيست طرح دوباره آن در قطعنامه اخير جز آن که زمينه اي براي باقي ماندن پرونده ايران در دستور کار آژانس باشد، چه انگيزه ديگري مي تواند داشته باشد؟!

د: هات چينسون معاون آقاي هاينونن- دستيار اول البرادعي- يک انگليسي عضو وزارت دفاع آن کشور است که مطابق برخي شواهد و اطلاعات تاييد شده، عضو MI6 از سازمان اطلاعاتي اينتلجنت سرويس انگليس نيز هست.

چينسون بدون آن که نامش به عنوان بازرس آژانس ثبت شده و مطابق قانون، از قبل به اطلاع ايران رسانده شود، دو بار همراه هاينونن به ايران آمده و از تاسيسات هسته اي کشورمان بازديد کرده است.
او برخلاف تعهد آژانس، اطلاعات دريافتي را با تحريف واقعيات در اختيار رسانه هاي آمريکايي و انگليسي قرار داده است. چينسون همان کسي است که رسانه هاي غربي با عنوان «يک مقام مسئول در آژانس که نمي خواهد نامش فاش شود»! از او ياد کرده و عليه جمهوري اسلامي ايران دست به جوسازي و دروغپردازي مي زنند. بخش مربوط به «ابعاد احتمالي نظامي» که بارها از سوي بازرسان آژانس نفي شده است با استناد به اظهارات همين جاسوس انگليسي و حمايت آمريکا و انگليس در قطعنامه گنجانده شده است. خوشبختانه مسئولان کشورمان از ادامه حضور وي در ايران جلوگيري کرده اند، اما متاسفانه وقتي که ديگر خيلي دير شده بود.

هـ : و بالاخره، ديروز مجلس شوراي اسلامي در اقدامي درخور تحسين و طي بيانيه اي با امضاي 226 نماينده -تمامي نمايندگان حاضر درجلسه- دولت را موظف به کاهش سطح تعامل با آژانس کرد و دولت نيز در اقدامي شايسته تقدير، دستور ساخت 10 سايت جديد هسته اي را صادر کرد.

اين اقدامات اگرچه درخور تحسين و شايسته تقدير است ولي چاره کار نيست و نمي تواند ادامه عضويت ايران در معاهده NPT را توجيه کند. چاره کار، که به يقين درآينده اي نزديک به آن خواهيم رسيد، خروج از NPT است. اقدامي که اگر همين امروز صورت پذيرد، باز هم دير است، چه رسد به فردا و فرداهاي ديگر.

عکس یادگاری عروسی در بیمارستان!

رئیس بیمارستان 17شهریور شهرستان آمل از حضور عروس کم شانسی در شب جشن حنابندانش به علت درد شکم در این بیمارستان خبر داد.

دکتر شهرام کاشانی یکشنبه شب در گفتگو با خبرنگار مهر در آمل اظهار داشت: از قرار معلوم این عروس جوان در جشن خودش دچار درد شکم شدید شده بود که با همان لباس عروس به این بیمارستان منتقل می شود.

وی افزود: پس از معاینه اولیه پزشک حاضر در بخش مشخص شد این عروس دچار التهاب آپاندیس یا همان آپاندیست شده است.

رئیس بیمارستان 17 شهریور آمل تصریح کرد: بلافاصله با دستور پزشک این عروس تحت عمل جراحی برای خارج شدن آپاندیست قرار می گیرد.

کاشانی گفت: البته این عروس پس از انجام عمل وچند ساعت استراحت به منزل خود و جشن برگشت داده می شود که پس از پایان مراسم مجددا برای بستری شدن به بیمارستان مراجعت می کند.

از نکات جالبی که برای کارکنان بیمارستان شده بود، حضور همراهان و آشنایان عروس در راهروهای بیمارستان و اطراف اطاق عمل بوده که با اشغال کردن مسیرها، عکسهای یادگاری از هم می گرفتند.

عکس تاریخی از فرخ آباد تهران در سال 1302


img98.com Image Upload Center


امروز، دادگاه عبدالله رمضان‌زاده

به اتهامات عبدالله رمضان‌زاده، امروز(نهم آذر)  در شعبه 15 دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شود و چهارشنبه 11 آذرماه  نیز به اتهامات مسعود لواسانی در شعبه 26دادگاه انقلاب تهران رسیدگی خواهد شد.

رسیدگی به اتهامات این متهمان با حضور نماینده دادستان تهران و وکلای آنان انجام می‌شود.

۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

برزیل: تشدید تحریم های ایران کار بیهوده ای است

نماینده برزیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید: تشدید تحریم های ایران کار بیهوده ای است. برزیل، به قطعنامه جدید آژانس در مورد ایران،‌رای ممتنع داد. در این قطعنامه، که روز جمعه به تصویب شورای حکام آژانس رسید، ازجمله، از ایران خواسته شده است که ساخت تاسیسات هسته ای در نزدیکی قم را متوقف کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر برزیل در آژانس افزود: قطعنامۀ جدید ِ آژانس راه را برای تحریم می گشاید، و تحریم های بیشتر، فقط مواضع ایران را سخت تر خواهد کرد.وی افزود : برزیل، در ماه ژانویه، ریاست شورای امنیت سازمان ملل را به مدت دو سال عهده دار می شود، و از این موقعیت، برای حل مسئله هسته ای ایران از طریق مذاکره استفاده خواهد کرد.

تصویب طرح ۲۰ ميليون دلاری در مجلس برای مقابله با آمريکا و بريتانيا

مجلس شورای اسلامی روز يکشنبه طرح موسوم به « مقابله با توطئه‌ها و محدودسازی های ناعادلانه آمريکا و انگليس و افشای نقض حقوق بشر توسط اين دو کشور» را تصويب کرد.به نوشته خبرگزاری ها، ۲۰ ميليون دلار از محل حساب ذخيره ارزی به اين طرح اختصاص داده شده است. طرح تصويب شده در مجلس همچنين خواستار حمايت از جريان هايی شده است که « مترقی » ناميده شده اند و به نوشته اين طرح « در برابر اقدامات غير قانونی دولت های آمريکا و انگليس در جهان ايستاده اند ». نام جريان هايی که قرار است جمهوری اسلامی ايران از آنان حمايت کند، اعلام نشده است اما دولت ايران، تاکنون، از حزب الله در لبنان و جنبش اسلامگرای فلسطينی حماس در نوار غزه حمايت کرده است.قرار است کميته ای با مسئوليت وزارت اطلاعات درباره چگونگی هزينه کردن اين اعتبار تصميم بگيرد.

چای خشک چينی هم وارد بازار ایران شد

پس از واردات جانماز، مهر چینی، گردو و سیر چینی، چای چینی هم به بازار آمد. به گفته پرویز شعبانی عضو اتحادیه چایکاران شمال، چای کشورمان نمی تواند با بازار چین رقابت کند. او ضمن انتقاد از وضعیت موجود به ایسنا گفت؛ متاسفانه در کنار سایر محصولات وارداتی از چین، چای خشک نیز از این کشور وارد کشورمان می شود چراکه نیروی کار و در نتیجه هزینه تمام شده تولید چای در این کشور نسبت به کشور ما بسیار پایین تر است. او تاکید کرد؛ مشکل چای در کشورمان زمانی حل می شود که دولت به تجار و واردکنندگان چای در مقابل خرید ۳۰ تا ۴۰ درصد چای تولید داخل و اختلاط آن با چای های خارجی مجوز ورود چای بدهد. شعبانی با بیان اینکه از ۱۲۰ هزار تن مصرف چای در کشور تنها۱۰ درصد آن در داخل تامین و بقیه وارد می شود، ضمن اینکه اکثر چای های وارداتی را نیز قاچاق دانست، تاکید کرد؛ چای ایرانی به دلیل طبیعی بودن یکی از بهترین چای های دنیا و از سالم ترین آنها محسوب می شود ولی متاسفانه در داخل کشورمان با وجود تبلیغات بسیاری که به طور مثال در صدا و سیما در رابطه با محصولات خارجی انجام می شود از محصولات داخلی و به خصوص چای ایرانی هیچ تبلیغی نمی شود. عضو اتحادیه چایکاران شمال با بیان اینکه امسال با تولید حدود ۶۳ هزار تن برگ سبز چای نسبت به سال گذشته با تولید ۱۸۰هزار تن برگ سبز، ۱۰ درصد افت تولید داشته ایم، افزود؛ امسال ۶۰ درصد از ۳۷ هزار تن چای خشک تولید شده در کشورمان از طریق سازمان تعاون روستایی و به جای طلب کارخانجات خریداری و وارد انبارها شده است.

طرح ممنوعيت ساخت مناره در سوئيس در همه پرسی تصويب شد

شمارش اوليه آرای همه پرسی روز يکشنبه در سوئيس نشان می دهد که شرکت کنندگان در آن به ممنوعيت ساخت مناره برای مساجد در اين کشور رای داده اند.اين همه پرسی در پی درخواست حزب ملی گرا و راست گرای « مردم» سوئيس صورت گرفت.اين حزب توانسته بود ۱۰۰هزار امضای لازم برای ارجاع اين موضوع به همه پرسی را گرد آوری کند.حزب مردم در توجيه مخالفت خود گفته بود که ساخت مناره برای مساجد، نشانه حاکميت اسلام بر سوئيس خواهد بود.دولت و پارلمان سوئيس از مردم اين کشور خواسته بودند تا به ممنوعيت ساخت مناره در مساجد رای مثبت ندهند.دولت سوئيس رای مثبت به اين طرح را مخالف قانون اساسی اين کشور و آزادی مذاهب دانسته بود.

فرمانده سپاه :در حوادث انتخاباتی، ۱۲ مدعی عضویت در بسیج بازداشت شده‌اند

سرتیپ پاسدار حسین همدانی، فرمانده سپاه تهران بزرگ از بازداشت برخی از «افراد نفوذی» که در درگیری‌های پس از انتخابات ریاست چمهوری ایران، به عنوان بسیجی وارد عمل شده بودند، خبر داده است.

آقای همدانی بدون اشاره به جزئیات بیشتر به خبرگزاری مهر گفته است که در ایام درگیری‌های پس از انتخابات «تعداد ۱۲ نفر که با کاور بسیج در قالب بسیجی خود را معرفی کرده بودند، دستگیر شده‌اند که پرونده آنها در مراجع قضایی در حال پیگیری است».

این مقام ارشد سپاه پاسداران اضافه کرده است که افراد بازداشت شده هیچگونه سابقه فعالیتی در بسیج ندارند، اما خود را به عنوان بسیجی معرفی کرده‌اند.
در جریان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، نیروی بسیج نقش عمده‌ای در سرکوب معترضان ایفا کرد و تصاویری هم از شلیک مستقیم نیروهای بسیج به سوی مردم در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز پس از انتخابات در شبکه‌های مختلف خبری منتشر شد.

شرکت بسیج در برخورد سازمان‌یافته نیروهای دولتی با معترضان به نتایج انتخابات در سطحی بود که چندی پیش فرمانده کل سپاه پاسداران، سرلشکر پاسدار جعفری اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی از بسیج و سپاه به دلیل نقش برجسته آنها در سرکوب تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران تشکر کرده است.

آقای جعفری در اظهارات دیگری برخورد نیروهای بسیج و سپاه با معترضان به نتایج انتخابات را تعیین کننده خوانده و گفته بود که «با حضور گسترده نیروها، ناآرامی‌های اخیر که با وابستگی به بیگانه و برنامه‌ریزی‌های گسترده انجام می‌شد، ظرف مدت یک هفته خنثی و اوضاع به کنترل ما درآمد».

علاوه بر این عبدالله عراقی، فرمانده پیشین سپاه تهران بزرگ، هم با اشاره به اینکه از ۲۵ خردادماه تا ۲۵ مردادماه مسئوليت امنیت پایتخت برعهده سپاه و نيروهای بسيجی بود، مسئولیت شلیک مستقیم به سوی مردم از پایگاه ۱۱۷ مقداد در میدان آزادی در روز ۲۵ خرداد را پذیرفته بود و اذعان کرده بود که بسیجیان به دنبال تأکید وی به فردی که از دکل مخابرات در مقابل این پایگاه بالا رفته بود شلیک کرده‌اند.

ایران از تصمیم به ساخت و طراحی ۱۰ مرکز جدید غنی سازی اورانیوم خبر داد

دولت جمهورى اسلامى ايران روز يكشنبه با تصويب مصوبه اى سازمان انرژى اتمى اين كشور را «مكلف» كرد كه تا دو ماه آينده نسبت به آغاز احداث پنج سايت جديد غنى سازى اورانيوم و همچنين طراحى پنج سايت ديگر در مقياس تاسيسات هسته اى نطنز اقدام كند.
اين مصوبه در جلسه اى به رياست محمود احمدى نژاد، رييس جمهور ايران، و به گفته سايت دولت ايران، با «راى قاطع» وزيران به تصويب رسيد.
در اين مصوبه آمده است: «مقرر شد سازمان انرژى اتمى تا دو ماه آينده كار احداث پنج سايت جديد را كه مكان آنها در سراسر كشور پيش بينى شده است را آغاز كند و براى پنج سايت جديد نيز مكان مناسب پيشنهاد كند.»
هيئت دولت ايران اين اقدام را در راستاى اجراى «برنامه چهارم قانون توسعه» عنوان كرده است كه بر اساس آن، «دولت بايد براى تامين ۲۰ هزار مگاوات برق مورد نياز نيروگاه هاى كشور، سوخت توليد كند كه مهمترين اقدام در اين مسير احداث ۱۰ سايت غنى سازى در مقياس نطنز است.»
تصميم به احداث ۱۰ سايت جديد براى غنى سازى اورانيوم در ايران در حالى صورت مى گيرد كه اين كشور در حال حاضر تنها يك مركز غنى سازى اعلام شده در نطنز دارد و در حال ساخت تاسيسات جديدى نيز در نزديكى شهر قم است كه تنها ظرفيت نصب «سه هزار سانتريفوژ» را دارد.
تنها نيروگاه هسته اى ايران نيز كه فعاليت آن هنوز پس از سه دهه آغاز نشده است در بوشهر در دست ساخت است و روسيه بيش از ۱۰۰ تن سوخت مورد نياز آن را به ايران ارسال كرده است كه براى مصرف سه سال آن كافى است.
جمهورى اسلامى ايران پيشتر از پايان طراحى نيروگاه جديدى در دارخوين به ظرفيت توليد ۳۶۰ مگاوات برق خبر داده بود ولى ساخت اين تاسيسات نيز هنوز آغاز نشده است.
به نظر مى رسد كه مكلف كردن سازمان انرژى اتمى براى ساخت و طراحى ۱۰ تاسيسات جديد واكنشى به قطعنامه روز ۲۷ نوامبر شوراى حكام آژانس بين المللى انرژى اتمى باشد كه از ايران به دليل پنهانكارى در ساخت سايت «فردو» شديدا انتقاد كرده بود.

روز شنبه 14 آذر تعطيل شد...

باموافقیت هیات دولت،شنبه(عید غدیر)هم مدارس ودانشگاهها تعطیل اعلام شد. به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت ریاست جمهوری در جلسه بعدازظهر یکشنبه هیات دولت مقرر شد وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات و فناوری نسبت به اعلام تعطیلی روز شنبه هفته آینده مدارس و مراکز آموزش عالی اقدام نمایند.همچنین به دستگاه‌های دولتی نیز توصیه شد با درخواست مرخصی کارمندان خود در این روز موافقت کنند.

زلزله نيكشهر را لرزاند

مدیر کل ستاد حوادث غیر مترقبه استان سيستان و بلوچستان گفت: زلزله ای به مقیاس 4 ریشتر در اطراف شهرستان نیکشهر ثبت شده است .

شایان فر در گفت‌و ‌گو با خبرنگار ايلنا افزود: این زلزله در ساعت 6:55 دقیقه و33 ثانیه صبح امروز در شمال غرب نیکشهر و30 کیلومتری شمال فنوج اتفاق افتاده است .اين زلزله را شبکه زلزله نگاری مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران نيز ثبت كرده‌است .

اين حادثه تاكنون خسارتي نداشته‌است.

فياض زاهد از زندان آزاد شد

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، فياض زاهد پس از پذيرش توديع وثيقه مبلغ 100 ميليون تومان به دستور بازپرس دادگاه انقلاب و تائيد عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران آزاد شد.
در اين گزارش آمده است: اولين جلسه رسيدگي به اتهامات عبدالله رمضان‌زاده و سيد مسعود لواساني دو تن ديگر از متهمان حوادث اخير نيز طي هفته جاري در دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران روز دوشنبه نهم آذرماه به اتهامات عبدالله رمضان‌زاده در شعبه 15 دادگاه انقلاب رسيدگي خواهد شد و در روز چهارشنبه يازدهم آذر ماه جاري نيز به اتهامات مسعود لواساني در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران رسيدگي مي‌شود.
رسيدگي به اتهامات متهمان ياد شده با حضور نماينده دادستان تهران و وكلاي متهمان انجام خواهد شد.

عکس تاریخی وزیبا از دروازه شميران در سال1320



آيت الله منتظری برخوردهای تند و خشن با معترضان را خلاف شرع و قانون دانست

آيت الله حسينعلی منتظری، از مراجع تقليد شيعه و حامی اصلاح طلبان، حوادث پس از انتخابات و آنچه را که او « برخوردهای تند و خشن توسط‏ ‏نيروهای انتظامی و برخی از نيروهای بسيج» با مردم ناميد، خلاف شرع و قانون دانست. آيت الله منتظری که روز شنبه به مناسبت عيد قربان سخن می گفت، خطاب به کسانی که مردم را مورد ضرب و جرح قرار دادند، گفت: « فلسفه تشکيل بسيج، ‏بسيج در راه خدا بود، نه بسيج در راه شيطان». به گزارش سايت آيت الله منتظری، اين مرجع تقليد گفت به « تمامی کسانی که به دست مأموران کتک خورده اند، حتی اگر‏ ‏خراشی به بدن آنها وارد شده باشد» بايد ديه پرداخت شود. ‏آيت الله منتظری همچنين خواستار آزادی بازداشت شدگان پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری شد.

عکس جالبی از بازیکنان لیگ حرفه ای بسکتبال ان بی ای




عکس: استخر این خانه در کجا احداث شده است...؟



تلاش مجلس برای الزام دولت به خروج از NPT

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی را محكوم كردند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، 226 تن از نمایندگان مجلس كه تمامی نمایندگان حاضر در جلسه علنی امروز را شامل می‌شدند با امضای بیانیه ای كه توسط حسن غفوری فرد در صحن علنی قرائت شد، صدور قطعنامه جدید شورای حكام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران را محكوم كردند.

كلیه نمایندگان حاضر در جلسه علنی امروز از دولت خواستند سریعا برنامه و طرح كاهش سطح همكاری‌های خود را با آژانس به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه كند.

عکس:کوچکترین ماشین سواری جهان




امکانات سربازان انگلیسی+عکس




عکس: پیشرفت تکنولوژی




عکس 3 شاهزاده




عکس:تعداد اعضای این خانواده




عکس:مسابقات وزنه برداری زنان در سال 2009





عکس:رقص باله در روسیه




CIA در پی جاسوسان عرب و ایرانی

مأموران سازمان CIA در پی استخدام جاسوس از ملیت‌های گوناگون عرب و ایرانی هستند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه الحیات نوشت: برای نمونه، مأموران این سازمان در شهر «دیربورن» آمریکا که حدود صد هزار نفر ایرانی و عرب را در خود جای داده است به دنبال طعمه هستند.

این گزارش می‌افزاید: لبنانی‌ها و سوری‌ها، بهترین گزینه‌ها برای سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی غرب و به ویژه آمریکا و اسرائیل بوده و ایرانی‌هایی هم که با تهران در تماس هستند نیز برای آنها عنصر مطلوب شناخته می‌شوند.

الحیات ادامه می‌دهد: هرچند استخدام جاسوس، پدیده‌‌ای عادی به شمار می‌رود، این بار CIA با برنامه ای هدفمند در پی بهره‌گیری از اقشار گوناگون جامعه مسلمانان است و از میان مهندسان، پزشکان، رانندگان، دانشجویان و حتی دانش‌آموزان افرادی را برمی‌‌گزیند که بتوانند بدون آنکه به حرفه اصلی آنها لطمه‌ای وارد شود، به امور اطلاع‌رسانی و جاسوسی اقدام کنند.

عکس: کشیدن هرویین با طرح facebook




شعار برای میرحسین در کنسرت دوبی

به گزارش پارسینه، در کنسرت دو تن از خوانندگان لس آنجلسی که شب گذشته در دوبی برگزار شد، برخی از حاضران شعارهایی به نفع میرحسین موسوی، نامزد معترض دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سر دادند. شعار " یاحسین، میرحسین" از این جمله بود.

سالیانه حداقل 100 هزار سقط جنین در ایران اتفاق می‌افتد

آمار رسمی و مستند از تعداد موارد سقط جنین در کشور وجود ندارد، چون اغلب موارد سقط به صورت غیرقانونی و توسط پزشکانی صورت می گیرد که اجازه فعالیت قانونی در این زمینه ندارند.

وقوع میزان چشمگیر سقط ‌های غیرقانونی و غیربهداشتی که منجر به بروز مواردی از مرگ و میر مادران در سنین باروری می شود، باعث می شود که این قبیل زنان در طول زندگی دچار ناتوانی جسمی و جنسی شوند.

یک متخصص و جراح زنان و زایمان با تایید این موضوع گفت: این قبیل اتفاقات ناگوار اغلب در کشورهایی دیده می شود که با منع و محدودیت قانونی بیشتر در بحث سقط جنین مواجه اند.

وی به آماری که مربوط به کشورمان است، اشاره کرد و افزود: آمارها در این زمینه دقیق نیست، چون موارد بسیاری از سقط های غیرقانونی و غیر بهداشتی به دور از چشم جامعه انجام می شود اما مسئولان امر معتقدند سالیانه حداقل 100 هزار سقط در کشور اتفاق می افتد.

طبق ماده 182 قانون مجازات عمومی، کسانی که مبادرت به سقط جنین کند مجرم محسوب می شوند و این جرم از یک تا سه سال زندان دارد.
هرچند که هيچگونه گزارش دقيقي از سقط های غيرقانونی و غیر بهداشتي و ميزان مرگ و مير ناشي از آن وجود ندارد اما شواهد و قرائن و گزارشهای غير مستند، حاکی از آن است که هر سال موارد بالايي از سقط ها و متعاقب آن مرگ و مير مادران و بيماريهای ناشي از این اقدام در کشور اتفاق می افتد.

كشتن يك‌نفر براي زنده‌ماندن صدنفر خشونت نيست، اجراي حكم الهي است

فرمانده ناجا گفت: امروز فضايي درست كرده‌اند كه اگر بخواهيد حرفي از اجراي احكام اسلامي بزنيد چنان هجومي مي‌شود كه انگار حداقل از مكروحات صحبت كرده‌ايم در حالي كه اجراي اين احكام براي صلاح انسان است.
به گزارش خبرنگار ايلنا سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در مراسم توديع و معارفه فرمانده جديد و سابق دانشگاه علوم انتظامي اختلاف بين مسلمانان را داراي ريشه در سياست‌هاي انگلستان دانست كه بر اساس سياست اختلاف‌بيا‌نداز و حكومت كن عمل مي‌كند و گفت: پليس مي‌خواهد در نظام اسلامي حافظ اجراي احكام اسلام، هادي بشر و مصلح باشد پس چگونه مي‌تواند خودش صالح نباشد؟
وي افزود:چگونه كسي كه خيانت در امانت مي‌كند مي‌خواهد امانت‌داري كند و چگونه كسي كه منكر مي‌كند مي‌تواند نهي از منكر كند؟
فرمانده ناجا با اشاره به اينكه در ستاد مبارزه با مواد مخدر اگر كسي پدرش معتاد باشد در پذيرش، كاري به اين موضوع نداريم و جذب مي‌شود گفت: در پليس اگر كسي پدرش معتاد باشد يا انسان خوبي نباشد نمي‌پذيريم چرا كه اين فرد چاقويش در جامعه برش ندارد.
وي با تاكيد بر اينكه نحوه گزينش و ورود به نيروي انتظامي بايد مناسب باشد گفت: رسالت دانشگاه علوم انتظامي، تربيت‌ انسان صالح و با انگيزه است كه اهدف اصلي‌اش خدمت و از خودگذشتگي باشد.
فرمانده ناجا تصريح كرد:‌ پليس اگر برخوردي با متخلف و مجرم مي‌كند عمل او را بايد مخاطب قرار دهد نه شخصيت او را، زيرا همين كه اين فرد بنده خدا است شريف است. هر چند كه گاهي به قدري آن عمل قوي است كه منجر به حذف آن بشر مي‌شود.
فرمانده ناجا ادامه داد: اين اشكال ندارد كه يك نفر را بكشي براي جلوگيري از كشته شدن صدها نفر ديگر و اين خشونت نيست چرا كه ما مي‌خواهيم از حقوق مردم دفاع كنيم و احكام الهي را رعايت كنيم.
احمدي‌مقدم تاكيد كرد: مامور پليس بايد مراحل را طي كرده باشد كه بتواند به مردم امر و نهي كند و بگويد اين كار را بكن يا آن كار را نكن.
وي با بيان اينكه پليس حقوقي از مردم را متعرض مي‌شود و آزادي را سلب مي‌كند گفت: اين پليس بايد شاهد تشخيص باشد و در حد خودش احكام دين را بداند، از اين رو براي اجراي احكام اسلامي بايد تربيت پليس شايسته صورت گيرد.
به گفته فرمانده ناجا امروز فضايي درست كرده‌اند كه اگر بخواهيد حرفي از اجراي احكام اسلامي بزنيد چنان هجومي مي‌شود كه انگار حداقل از مكروحات صحبت كرده‌ايم در حالي كه اجراي اين احكام براي صلاح انسان است.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه در دانشگاه‌هاي ديگر اول آموزش داده مي‌شود و بعد خودش شغل پيدا مي‌كند گفت: اما در دانشگاه علوم انتظامي مي‌دانيم كه فرد بايد چه شغلي داشته باشد.
وي به آموزش حرفه‌اي تاكيد كرد و گفت: آموزش‌ها از بعد ذهني و نظري بايد به علمي و عملي مبدل شود.
احمدي‌مقدم با اشاره به اينكه نسبت شنيدن در آموزش به ديدن يك به هفت است، گفت: بنابراين بايد كارگاه‌هاي آموزش و كارگاه‌هاي هم‌انديشي داشته باشيم كه انتقال تجربه و بحث صورت گيرد.
فرمانده ناجا به بعد پژوهش و انتظار توليد علم و دانش در دانشگاه علوم انتظامي تاكيد كرد و گفت: بسترهاي چشم‌انداز 1404 بايد در دانشگاه علوم انتظامي فراهم شود و ما مي‌خواهيم رفتار كاركنان بر اساس اعتقاد و بصيرت باشد نه تشويق و تنبيه. ما پليس بصير، حرفه‌اي و عالم مي‌خواهيم.
فرمانده ناجا با بيان اينكه بايد فرصت‌ها و تهديدات را به خوبي بشنانيم و منفعل نباشيم گفت:‌ نمي‌توانيم جلوي كاروان دانش بشري كه حركت مي‌كند را بگيريم و نگذاريم كه به ما برخورد كند. بالاخره كه چي؟ ما بايد مسلح شويم و گرنه به سرعت جا مي‌مانيم.
فرمانده ناجا تاكيد كرد:‌امروز عملكرد پليس در دور افتاده‌ترين نقطه كشور برابر با عملكرد كل نيروي انتظامي است و عملكرد يك فرد در سطح دنيا منعكس مي‌شود و به پاي نيروي انتظامي نوشته مي‌شود.مثل داستان كهريزك كه خطاي چند مامور بود اما نمي‌توانيم از نيروي انتظامي منفك كنيم، مثل تكه خوني كه در يك حوض غير كر همه را نجس مي‌كند.
احمدي‌مقدم تاكيد كرد: يگان‌محوري را بايد به فردمحوري تبديل كنيم و مهم‌ترين مسئله رفتار و اخلاق اسلامي است.
فرمانده ناجا ادامه داد: تا حالا چند بار مقام معظم رهبري فرمودند كه مامور پليس در برخي فيلم‌ها كاراكترخوبي براي پليس دارند كه ظاهري مناسب و با منطق و آرام اما قاطع دارند.عنصر پليسي و نظامي‌گري در نيروي انتظامي اصل است.

حضور دو مقام ارشد نظامی در مجلس در رابطه با مسایل بعد از انتخابات

به گزارش خبرنگار عصرایران، در جلسه امروز صبح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این دو مقام عالی رتبه در رابطه با مسائل کلان امنیتی کشور و اقدامات دستگاه های مربوطه بعد از برگزاری انتخابات گزارشی ارائه کرده اند.

همچنین ارائه گزارش پیرامون حجم دستگیری ها، اغتشاشات و فوت شده ها از دیگر محورهای گزارش این دو مقام بلندپایه نظامی بوده است.

گفته می شود در رابطه با بازداشتگاه کهریزک و پزشک فوت شده در این بازداشتگاه نیز مطالبی در جلسه رد و بدل شده است.

به گفته یک نماینده مجلس، سردار رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی یکی از دو مقام حاضر شده در مجلس بوده است.

اعتراض مردم شیراز پس از تهران گسترده ترین اعتراضات در کشور

به گزارش جرس، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‏پرور که روز پنج شنبه در جریان مانور نیروهای بسیج و در حضور عزیز جعفری فرمانده کل سپاه سخنرانی می کرد از اعتراض مسالمت آمیز مردم به عنوان"اغتشاش" نامبرد و گفت"شیراز پس از تهران،‌ بيشترين فتنه‌ها را در اغتشاشات اخیر داشت اما بسيجيان شيراز با اقتدار مقابل آنها ايستادند و ارادت و وفاداري و ادعاي خود را در همراهی با مقام عظمای ولایت ثابت کردند."

وی با تاکید براینکه"بسيجيان فارس همواره پا در رکاب ولايت و رهبري هستند" گفت"خدا را شاکريم که حوادث بعد از انتخابات پيش آمد تا بسيجيان اين استان ارادت و وفاداري و ادعاي خود را در همراهی با مقام عظمای ولایت ثابت کنند."

سرتیپ پاسدار غیب پرور همچنین از برخورد نیروهای بسیج با مردم معترض تقدیر کرد و گفت که"بسيجيان فارس با حضور در صحنه‌هاي مختلف همواره نشان داده‌اند كه از اقتدار بالايي براي مقابله با دشمنان برخوردار هستند."

عزیز جعفری فرمانده کل سپاه نیز در مانور بسیجیان استان فارس گفت"اگر بسيج نبود، معلوم نبود سرنوشت اسلام چه بود و امروز چه وضعيتي داشتيم؟"
جعفری همچنین گفت که"افرادی در کشور به جاي هم‏صدايي و همراهي با مردم ستم ديده فلسطين و ديگر مستضعفان، مي‏گويند ما با مردم کشورهاي ديگر کاري نداريم و تنها بايد به فکر خودمان باشيم که این با مباني اسلام و انقلاب در تضاد است."

فرمانده کل سپاه با تاکید براینکه"؛ زمان تهديد نظامي سپري شده است" گفت که"جمهوري اسلامي به عظمت و اقتداري بي‏نظيري در تاريخ رسيده است اما"انقلاب اسلامي در آينده بيش از گذشته مورد تهديد قرار خواهد گرفت اما نوع تهديد متفاوت است و قابل لمس و حس کردن نيست."

عزیز جعفری همچنین با اشاره به اینکه"اگر بسيج نبود معلوم نبود چه وضعيتي داشتيم؟ و شايد فتنه‌گران به اهداف خود مي‌رسيدند" ادعا کرد که"اگر بسيج نبود راه امام و انقلاب بي‌ترديد متوقف می‎شد و آمريكا به ايران مسلط مي‌شد و نامي از ايران اسلامي نيز باقي نمي‌ماند."

اولین گیرنده بورس ندا آقا سلطان مشخص شد

دانشگاه آكسفورد انگلستان كه اخيرا اقدام به ايجاد بورس تحصيلي ندا آقا سلطان کرده از پذیرش دو دانشجوي ايراني بعنوان دريافت کنندگان اين بورس خبر داد.

به گزارش جهان ، بعد از حوادث اخیر انتخاباتی و در ادامه دخالت های آشکار دولت انگلیس در امور داخلی ایران کالج كوئين دانشگاه آكسفورد بورسيه‌اي را به نام "ندا آقاسلطان "راه‌اندازي کرد که بعد از یک ماه افراد واجد شرایط معرفی شدند .

گزارشهای دریافتی جهان حکایت از آن دارد که تاكنون از ايران نيز بيش از 40 نفر درخواست پذيرش خود را به آكسفورد ارسال كرده‌اند که از میان آنها با تقاضاي 2 نفر موافقت شده است.

اولين گيرنده اين بورسيه يك دانشجوي ايراني به نام آرين شاه‌ويسي است. از مشخصات نفر دوم اطلاعي در دست نيست.

اين دانشجو ضمن ابراز خوشحالي و افتخار به عنوان اولين كسي كه اين بورسيه را دريافت كرده! مراتب تسليت خود را به خانواده ندا آقاسلطان اعلام نموده است.

در ميان درخواست كنندگان برخي نخبگان و دانشجويان ممتاز دانشگاههاي كشور نيز ديده مي شوند. دانشجويان ايراني براي گرفتن اين بورسيه كه شامل تامين مخارج كالج دانشجويان مي‌شود در الويت هستند.

بورس تحصيلي "ندا آقاسلطان" يك بورس تحصيلي دو ساله است كه به دانشجويان دوره فوق ليسانس فلسفه داده مي شود و مبلغ آن 4000پوند ( معادل 6600 دلار آمريكا ) است.


در ميان درخواست كنندگان برخي نخبگان و دانشجويان ممتاز دانشگاههاي كشور نيز ديده مي شوند.

هنوز از واكنش وزارت علوم به اين بورس تحصيلي خبري منتشر نشده است.

تکذیب سیاسی‌بودن کناره‌گیری آیت‌الله ‌آملی!

فارس!!!: آيت‌الله مرتضي مقتدايي با انتقاد از مطرح شدن برخي از مسائل در زمينه كناره‌گيري آيت‌الله جوادي‌آملي از قرائت خطبه‌هاي نماز جمعه تاكيد كرد: كناره‌گيري ايشان به هيچ وجه رنگ و بوي سياسي ندارد.
وي ادامه داد: همه مي‌دانند كه اين اقدام به دليل كسالت و بيماري ايشان بوده است و به هيچ وجه سياسي نيست.
مدير حوزه‌هاي علميه ادامه داد: ما براي جلسه‌اي از ايشان براي سخنراني دعوت كرده بوديم كه ايشان هنگامي كه در جلسه حاضر شدند، گفتند كه چهار قرص خورده‌‌اند تا بتوانند به اين جلسه بيايند و فرداي آن روز نيز نتوانستند در خطبه‌هاي نماز حاضر شوند.

وي تاكيد كرد: به هيچ وجه نبايد به اينگونه مسائل دامن زد.

مشهورترین هکرهای جهان را بشناسید

با حساس تر شدن تنشهای ناشی از هک شدن یکی از مهمترین پایگاه های مطالعات آب و هوایی در انگلستان لیستی از مشهورترین هکرهای جهان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرد نفوذی به داخل سیستم نامه های الکترونیکی پایگاه مطالعاتی آب و هوا در انگلستان، نامه ها و مدارکی را از این پایگاه بر روی اینترنت منتشر کرده که نشان می دهد دانشمندان با پیچیده کردن اطلاعات و فریب مردم قصد باوراندن تئوری گرمای جهانی را دارند اما دانشمندان اعلام کرده اند متن این نامه ها تغییر پیدا کرده و تنها نشان می دهند که دانشمندان در حال گفتگوهای بی پرده و صریح در رابطه با بحران گرمای جهانی بوده اند.

در ادامه لیستی از مشهورترین هکرهای جهان که هر یک خسارات قابل توجهی را به شرکتهای مختلف وارد آورده اند و در نشریه تلگراف منتشر شده است، ارائه می شود.

کوین میتنیک: شاید یکی از مشهورترین هکرهای جهان در نسل خود کوین میتنیک باشد. وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از این فرد به عنوان "بزرگترین مجرم رایانه ای در تاریخ آمریکا" یاد می کند. وی با نام مستعار Hacker Poster Boy به سیستم رایانه ای برخی از مهمترین شرکتهای فناوری و ارتباطاتی از قبیل نوکیا، فوجیتسو و موتورولا نفوذ کرد. وی سرانجام در سال 1995 توسط FBI بازداشت شده و با اعتراف به چندین اتهام وارد شده به پنج سال زندان محکوم شد. پس از آزادی در سال 2000 میتنیک اکنون ریاست شرکت مشاور ایمنی رایانه ای را به عهده داشته و از تکنیکهای هک به عنوان مهندسی اجتماعی یاد می کند.

کوین پولسن: نفوذ به خطوط تلفنی ایستگاه رادیویی لس آنجلس به منظور برنده شدن در رقابت تلفنی که ایستگاه رادیویی در حال اجرای آن بود، اولین رسوایی فعالیتهای هکری پولسن به شمار می رود. وی با نام مستعار "دانته تاریک" جرائم رایانه ای دیگری از قبیل هک کردن پایگاه داده های تجسسهای فدرال را مرتکب شده و پس از آن دستگیر شد. وی پس از آزادی حرفه روزنامه نگاری را در پیش گرفته است.

آدرین لامو: لامو به دلیل استفاده از کافی شاپها، کتابخانه ها و کافی نت ها برای فعالیتهای خود به "هکر بی خانمان" شهرت یافته بود. بیشتر فعالیتهای وی در نفوذ به شبکه های رایانه ای شرکتهای مختلف و گزارش نقص و نقطه ضعف این شبکه ها به شرکتهای مالک شبکه ها بود. یکی از بزرگترین ادعاهای لامو نفوذ به شبکه نیویورک تایمز و افزودن نام خود به پایگاه داده های متخصصان این پایگاه بوده است. لامو نیز اکنون یک روزنامه نگار است.

استفن وزنیاک: وی به دلیل اینکه یکی از بنیانگذران شرکت اپل به شمار می رود از شهرت بالایی برخوردار است، وی فعالیتهای خود را در زمینه هک با نفوذ به تلفنهای همراه آغاز کرد. به گزارش مهر، وی در حالی که در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تحصیل بود برای همکلاسی های خود ابزاری به نام جعبه آبی ساخت که به آنها امکان مکالمات راه دور طولانی مدت را به صورت رایگان می داد. وزنیاک با آغاز پروژه ساخت یک رایانه از ادامه تحصیل صرف نظر کرده و به همراه دوست خود استیو جابز رایانه اپل را ابداع کردند.

لوید بلنکن شیپ: لوید بلنکن شیپ با نام مستعار "مرشد" از اعضای چندین گروه از هکرها در دهه 1980 بوده است. از بزرگترین عوامل به شهرت رسیدن وی نوشتن کتابی به نام "بیانیه هکر" یا "باطن یک هکر" بوده است که پس از دستگیری اش در سال 1986 نگاشته شده است. در این کتاب تنها جرم هکرها کنجکاوی ذکر شده است.

مایکل کالک: مایکل کالک در سن 15 سالگی با هک کردن تعدادی از مشهورترین وب سایتهای اقتصادی جهان شناسایی شد. کالک در سال 2000 با نام مستعار "پسر مافیایی" به 75 رایانه در 52 شبکه مختلف حمله کرد که این حمله سایتهایی مانند eBa، آمازون و یاهو را تحت تاثیر قرار داد. وی پس از مکالمه آن لاینی درباره جرمی که مرتکب شده دستگیر شده و به هشت ماه حبس باز، یک سال مجازات حبس تعلیقی، محدودیت در استفاده از اینترنت و پرداخت خسارت نقدی محکوم شد.

رابرت تاپان موریس: رابرت تاپان موریس در نوامبر 1988 یک ویروس رایانه ای از دانشگاه کرنل در حدود 6 هزار رایانه را از کار انداخته و میلیونها دلار خسارت به بار آورد. خالق این ویروس رابرت تاپان موریس اولین فردی است که به جرم تخلف رایانه ای و سو استفاده از آن محکوم به مجازات شد. به گزارش مهر، وی اعلام کرد ویروس گسترده شده با هدف آسیب رساندن به اینترنت نبوده و تنها با هدف سنجیدن وسعت اینترنت وارد این شبکه شده است. با این حال این ادعاها کمکی به وی نکرده و وی به سه سال حبس تعلیقی، چهار هزار ساعت خدمات اجتماعی و پرداخت خسارت نقدی سنگینی شد. نمونه سی دی حاوی این ویروس مخرب هم اکنون در موزه علوم بوستون در معرض دید قرار دارد.

The Master of Deception: این گروه از هکرها در اواسط دهه 80 سیستم خطوط تلفن آمریکا را مورد هدف قرار دادند و به سیستم رایانه های AT&T نفوذ کردند. این گروه به تدریج و با دستگیر شدن اعضای آن در سال 1992 غیر فعال شد.

دیوید اسمیت: وی خالق ویروس ملیسا اولین ویروس رایانه ای که از طریق اینترنت انتقال پیدا می کند بوده است. اسمیت مدت کوتاهی پس از گسترش این ویروس دستگیر شده و به دلیل به بار آوردن خسارتی در حدود 80 میلیون دلار محکوم به زندان شد.

استیو جاشان: وی به دلیل نوشتن ویروسهای Netsky و Sasser در سال 2004 و در حالی که دوره نوجوانی خود را سپری می کرد، متهم شناخته شد. این ویروس ها مسئول گسترش 70 درصد از نرم افزارهای مخرب یا Malware ها در اینترنت به شمار می رفتند. وی اکنون به استخدام یک شرکت ایمنی رایانه ای درآمده است.

اقدام پارلمان هلند علیه سپاه پاسداران

نمایندگان محافظه کار و لیبرال پارلمان هلند در جلسه اخیر خود به قطعنامه ای رای دادند که طی آن از اتحادیه اروپا خواسته شده است نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد!

به گزارش عصر ایران ، روزنامه اسراییلی " جروزالم پست " با انتشار این خبر می نویسد : " اين نخستين باري است كه پارلمان يك كشور اروپايي ،‌سپاه پاسداران را يك سازمان تروريستي ناميده است ."

در این قطعنامه مداخله جویانه سپاه پاسداران به اقدامات تروريستي متهم شده  و حمایت سپاه  از حماس و حزب ‌الله و نیز آنچه که نقش  سپاه در برخورد با معترضان انتخاباتي در ايران ناميده شده، محكوم شده است.

در اين قطعنامه از دولت هلند خواسته شده  تـا بـراي قـرار گـرفتن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌هاي تروريستي اتحاديه اروپا تلا‌ش كند.قرار است این قطعنامه در جلسه شورای اروپا در ماه دسامبر در بروکسل به مورد بحث گذاشته شود.

در همين حال، پارلمان هلند با تصويب قطعنامه ديگري، از " سازمان بين‌المللي دريانوردي " (IMO) خواسته است تا شركت كشتيراني جمهوري اسلا‌مي را از عضويت در شوراي عمومي اين سازمان محروم كند. پارلمان هلند در توجيه اين خواستــــــــه خود، مدعي شده است كه شركت كشتيراني جمهوري اسلا‌مي درصادرات غيرقانوني سلا‌ح به كشورها و گروه‌هاي خارجي، نقش دارد.

پیش از این کنگره آمریکا در رویکردی خصمانه سپاه پاسداران ایران را یک سازمان تروریستی خوانده بود .

اتحادیه اروپا در مجموع مهم ترین شریک تجاری ایران است و ایران با آلمان، ایتالیا و فرانسه روابط اقتصادی گسترده ای دارد .قطعنامه پارلمان هلند با 80رای مثبت از سوی احزاب راست میانه و لیبرال در برابر 70 رای منفی احزاب چپ و سوسیالیست به تصویب رسیده است ." ماکسیم ورهاگن " وزیر خارجه هلند که خود از حزب دموکرات مسیحی است به این قطعنامه رای مثبت داده است .

پیش از این و در اوایل سال جاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای از پروژه ای نام برده بود که در رسانه ها به پروژه "  براندازی هلندی " معروف شد .

سپاه در این اطلاعیه تاکید کرده بود که تصویب بودجه 15 میلیون یورویی از سوی پارلمان هلند  برای تزریق به رسانه های فارسی زبان وابسته به هلند ، به هدف استحاله و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی انجام پذیرفته است .

" فرح کریمی " نماینده ایرانی الاصل پارلمان هلند نقش ویژه ای در تصویب قطعنامه های ضد ایرانی پارلمان هلند داشته است .

ناظران سیاسی فارغ از رویکردهای سپاه ، با توجه به این که این نهاد ، یک ارتش رسمی به شمار می رود ، تلاش برای گنجاندن آن در فهرست سازمان های تروریسی را اقدامی سیاسی قلمداد می کنند

خاویار ایران هم سیاسی شده است

به نظر می رسد ترفندهای سیاسی برخی کشورهای منطقه موجب شده که اقتصاد ایران صدمه دیده و همچنان که در سال های گذشته برای پسته صادراتی تولیدی ایران ایجاد اشکال کردند و ... آنچه اما قطعی و مسلم است اینکه تمامی این نامهربانی ها نتیجه مسامحه و سهل انگاری متولیان حمایت از صادرات محصولات ایران است و شایسته است که بار دیگر در سیاست های صادراتی ایران تجدید نظر شود

تبخیر آب در ایران سه برابر جهان است

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تبخیر آب در ایران سه برابر جهان است بنابراین مدیریت منابع آب در کشور امری حیاتی و ضروری تر است.
به گزارش مهر، محمد حسین انصاری فرد افزود: درحال حاضر میزان ریزش آب در کشور 300 میلیارد مترمکعب بوده که 100 میلیارد مترمکعب آن ذخیره سازی می شود.
وی اظهار داشت: بهره وری آب در جهان 65 درصد است اما در ایران 42 درصد است و باید در این زمینه برنامه ریزی بیشتری شود.
مدیریت منابع آب امری حیاتی است
وی خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که نیاز به مدیریت منابع آب داریم اگر فقط 15 درصد صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم دیگر افت سفره های زیر زمینی آب را نخواهیم داشت.
به گفته انصاری فرد، بحث انتقال آبهای هدر رفت از شرق مازنداران به گلستان از وظایف وزارت نیرو است و وزارت جهاد کشاورزی در منابع آب محدود فعالیت می کند ولی پروژه های بزرگی مثل این از وظایف وزارت نیرو است و ما هم پیگیری می کنیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: گلستان از استانهایی با پتانسیل در کشاورزی است که چهار اقلیم را در آن می توان مشاهده کرد و می توانیم در عرصه هایش تولید زنبور عسل و دانه های روغنی و پنبه کار کنیم.
وی یادآورشد: خوشبختانه کشاورزی ما بعد از انقلاب رو به صعود تغییر مسیر داد و در ابتدای انقلاب با هشت میلیون روستایی و کشاورز که کشاورزی را ترک کرده بودند و در اطراف شهرها ساکن بودند مواجه بودیم.
به گفته انصاری فرد در سالهای گذشته مهاجرت از روستاها به شهرها متوقف شد و برای توسعه بخش کشاورزی باید هزینه ها را کاهش دهیم و درآمد را بالا برده و علم و تکنولوژی را به بخش کشاورزی ببریم تا کشاورزی از حالت سنتی بیرون آید.
وی با بیان اینکه کشت به هنگام 20 درصد افزایش محصول را در پی دارد، عنوان کرد: آتش زدن زمین بعد از برداشت هم مواد مغذی زمین را از بین می برد و هم زمین را لخت می کند.
انصاری فرد بر لزوم تقویت بخش خصوصی و آموزش در بخش کشاورزی تاکید و اضافه کرد: ورود بخش خصوصی به این بخش موجب بالا رفتن انگیزه و افزایش کیفیت محصول می شود.

توزیع مرغ منجمد تا متعادل شدن بازار ادامه می یابد

خبرگزاری موج - مدیر کل تامین دام و فرآورده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: توزیع مرغ منجمد در سراسر کشور تا متعادل شدن بازار ادامه می یابد.
مهندس حمید ورناصری در گفتگو با خبرنگار موج با اعلام این مطلب اظهار داشت: مرغ منجمد به ازای هر کیلو 2050 تومان در اختیار تعاونی های مصرف، میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای قرار خواهد گرفت.
وی گفت: مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 2200 تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.
ورناصری تصریح کرد: در بحث توزیع مرغ منجمد در تمام استان های کشور هیچ محدودیتی قایل نشدیم، تا بازار هرچه سریعتر متعادل شود.
وی افزود: عرضه مرغ منجمد تا زمانی که رضایت شهروندان فراهم شود ادامه خواهد یافت.
مدیر کل تامین دام و فرآورده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: ذخایر مرغ منجمد به حد کافی وجود داشته و می توان به اندازه کشش بازار مرغ منجمد به آن تزریق کرد.
وی در ارتباط با امکان خرید مجدد مرغ و ذخیره سازی آن گفت: در زمان توزیع مرغ منجمد، خرید متوقف می شود، اما پس از تعادل بازار، ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با ادامه توزیع مرغ منجمد یا امکان خرید مجدد مرغ از تولیدکنندگان تصمیم گیری خواهد کرد.

آغاز به کارشبكه تلويزيوني صدام

به گزارش فارس، توجيه اين گروه براي راه اندازي اين شبكه ، پاسخ به آن چيزي است كه آنها مخدوش كردن چهره سران و اعضاي حزب بعث از جمله صدام حسين و كساني كه با او در زندان ، خارج از زندان و يا خارج از كشور بوده اند، است‏.‏
گردانندگان اين شبكه قرار بود در ابتدا نام "صدام حسين " را براي آن انتخاب كنند، اما به دنبال برخي فشارهاي سياسي نام آن به العربي كه منظور همان صدام حسين است، تغيير يافت‏.‏
به گزارش الجزيره ، همزمان با آغاز كار اين شبكه خبري، عزت الدوري معاون رئيس جمهوري عراق پيش از اشغال با ارسال پيامي از راه اندازي اين شبكه استقبال كرد و آن را پاسخي به تلاش‌هاي صورت گرفته براي مخدوش كردن سران حزب بعث دانست‏.‏
اين شبكه كه هم اكنون به صورت آزمايشي پخش مي‌شود، به صورت كاملا غير حرفه‌اي و تنها به پخش برخي تصاوير و سخنراني‌هاي صدام و اشعاري در مدح وي اقدام كرده است‏.‏
دولت عراق تاكنون هيچ واكنشي نسبت به راه‌اندازي اين شبكه تلويزيوني از خود نشان نداده است‏.‏

برزیل: تشدید تحریم های ایران کار بیهوده ای است

به گزارش فرانس پرس نماینده برزیل در آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید: تشدید تحریم های ایران کار بیهوده ای است. در این قطعنامه، که روز جمعه به تصویب شورای حکام آژانس رسید، ازجمله، از ایران خواسته شده است که ساخت تاسیسات هسته ای در نزدیکی قم را متوقف کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیر برزیل در آژانس افزود: قطعنامۀ جدید ِ آژانس راه را برای تحریم می گشاید، و تحریم های بیشتر، فقط مواضع ایران را سخت تر خواهد کرد. وی افزود : برزیل، در ماه ژانویه، ریاست شورای امنیت سازمان ملل را به مدت دو سال عهده دار می شود، و از این موقعیت، برای حل مسئله هسته ای ایران از طریق مذاکره استفاده خواهد کرد.
برزیل، به قطعنامه جدید آژانس در مورد ایران،‌رای ممتنع داد.

افزايش تعرض به زنان در اسرائيل

به گزارش خبرگزاري آريا، روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" در تازه‌ترين شماره خود به استناد نظرسنجي دانشکده "تل حي" نوشت 94 درصد زنان يهودي شاغل در اسرائيل برخلاف آنچه حکومت اسرائيل درخصوص رعايت شريعت يهود درباره زنان تبليغ مي‌کند ، مورد آزار و اذيت‌هاي غير اخلاقي توسط همکاران مرد خود قرار گرفته‌اند.
در همين پيوند، خانم دکتر "افيگل مور" استاد دانشکده تل حي اسرائيل گفت بيشتر زنان شاغل در سنين بين 18 تا 65 سال اذعان کرده‌اند که در محل کار خود چندين بار مورد آزار و اذيت همکاران مرد خود قرار گرفته‌اند.
هاآرتص نوشت پديده تعرض به زنان در جامعه اسرائيل تسري يافته است ؛ امري که بنيان خانواده هاي عمدتا مهاجر يهودي را تهديد مي کند.
"موشه کتساو" رئيس سابق رژيم صهيونيستي نيز پارسال به اتهام فساد اخلاقي مجبور به کناره گيري از قدرت شد.

بازی یک سگ با یک مانتیس (آخوندک)

img98.com Image Upload Center

عکس/ آنفلوآنزای نوع آ از نوع چینی


  


عکس/یک قطره آب در شاتل فضایی آتلانتیس

    

همکاری ایران با آژانس کاهش می یابد

به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه صبح امروز يكشنبه در آغاز جلسه علني مجلس در ادامه سخنان خود گفت: اين چندمين بار است كه رهبر معظم انقلاب راه درست را نشانگر شده كه پس از اين تذكرات مشفقانه ملت ايران انتظار تصيحح گفتار‌ها و رفتارها را دارند.
لاريجاني ادامه داد: آقاياني كه در ماجراهاي پس از انتخابات دخالت داشتند بدانند كه ادامه اين مسير، حركت سياسي در چارچوب قانون اساسي تلقي نمي‌شود بلكه مين گذاري جلوي پاي ملت و اختلاف افكني خواهد بود كه اين امر باعث فرسايش توان ملي مي‌شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: مجلس شوراي اسلامي انتظار دارد كه در اين شرايط حساس و در آستانه عيد غدير كه عيد برداري است همگان با مد نظر قرار دادن معيارهاي مطروحه در بيانات رهبر معظم انقلاب ميدان سياست را بر اساس اخوت تعريف كنند زيرا امام علي (ع) فرمود هر كس بايد قلب خويش را بيازمايد زيرا خداوند در وجود هيچ كس دو قلب قرار نداده كه با يك قلب دوست بدارد و با قلب ديگر دشمني كند.
لاريجاني يادآور شد: در روزهاي اخير آژانس بين‌المللي اتمي با صدور قطعنامه‌‌اي نشان داد كه آمريكا و برخي كشورهاي غربي در پس پيشنهاد اخير خود در بحث سوخت اتمي راكتور تهران چه هوس‌هايي را دنبال مي‌كردند.
وي افزود: اين قطعنامه نشان داد آن‌ها نه تنها قصد مذاكره براي وصول به راه حل نداشتند بلكه پيگير نوعي كلاهبرداري سياسي بودند و گرنه شما بايد از اعلام زود هنگام مركز فردو استقبال مي‌كرديد نه آن كه اين را عاملي براي صدور قطعنامه قرار دهيد.
لاريجاني اضافه كرد: اين اقدام آژانس نشان مي‌دهد كه در مقابل پيشنهادات فرصت طلبانه آنان بايد با هوشياري بيشتري گام برداشت.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي به كشورهاي آمريكا و ديگر اعضاي 1+5 هشدار مي‌دهد تصور نكنيد اين گونه بازي‌‌هاي فرسوده و كهن مجال جدي براي چانه زني‌هاي شما فراهم مي‌كند و كاري نكنيد كه مجلس و ملت ايران راه ديگري را در پيش گيرند و همكاري با آژانس را به طور جدي تقليل دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما با دقت اقدامات بعدي شما را رصد مي‌كنيم و اگر دست از سياست مسخره چماق هويج برنداريد طرحي نو در رفتار با شما مي‌افكنيم.
لاريجاني ضمن تبريك هفته بسيج به ملت ايران اظهار داشت: آرزوي توفيق بيشتر براي اين لشكر مخلص خداوند داريم كه امام فرمود بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان است و فرمود اگر در كشوري نداي دلنشين تفكر بسيج طنين انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آنان دور خواهد شد و الا بايد هر لحظه منتظر حادثه‌اي باشيم.
وي افزود: همت بلند بسيج كه جوهره ملت است و در دفاع مقدس عامل سر افرازي ملي گرديد و امروز با بصيرت و همگرايي اراده‌ها عامل بازدارنده دشمن خواهد بود ستايش ملت را بر مي‌انگيزد.
لاريجاني با اشاره به سخني از مقام معظم رهبري اظهار داشت: بصيرت بسيجي اين است كه بداند امروز با تكيه بر چه ايماني و در مقابل چه كسي ايستاده است و خيال نكنيد مخالفان شما 4 نفري آدمي هستند كه به ظاهر ممكن است با اخم به شما نگاه كنند نه اينها برادران و خواهران شما هستند.
وي افزود: حداكثر اين است كه در زمينه‌هاي اشتباه مي‌كنند و مخالفان و دشمنان شما قدرت‌هاي استكباري و غارتگران بين‌المللي و كمپاني‌هاي اقتصادي دنيا هستند كه به طور كامل همه رسانه‌ جمعي را در اختيار دارند.
وي گفت: بسيجيان و ملت در هفته‌هاي آخر مشاهد نموديم كه حتي آمريكايي‌ها از تمسخر و لجن پاكني نسبت به ساحت مقدس حضرت مسيح نيز ابايي نداشتند و پس از اهانت بسيار بي‌ادبانه به تمثال آن حضرت كه توسط كمدين معروف آمريكايي انجام شد حتي حاضر به عذر خواهي نشدند و فرهنگ ديني عصر ما با چنين هجوم‌هاي مواجه است. مقابله استكبار آمريكايي صرفا سياسي نيست بايد با هوشياري تخريب زير بنايي‌هاي فرهنگي و ديني توسط آنان را رصد نمود.
لاريجاني گفت: حدود 10 هزار روز است كه ديپلمات‌هاي ايراني در لبنان گروگان رژيم صهيونيستي هستند آيا آمريكا 10 هزار روز را كافي نمي‌داند و اين قرائتي نو از حقوق بشر است.

تلفات بالای حادثه قطار در روسیه

به گزارش الجزيره، در پي خارج‌شدن قطار مسافر‌بري مسكو – سن‌پترزبورگ از ريل، عمليات گسترده امدادي از شب گذشته در محل حادثه در نزديكي شهر "بولوگويه " در 350 كيلومتري شمال مسكو آغاز شده است.
بر اساس ليستي كه شركت "نوسكي اكسپرس " اعلام كرده است تاكنون وضعيت 18 نفر از مسافران اين قطار مشخص نيست و تلاش براي يافتن آنها ادامه دارد و اين در حالي است كه شمار تلفات اين حادثه تاكنون به 39 نفر رسيده است.
بنا بر اين گزارش، مقامات روسي شمار مصدومان اين حادثه را بين 95 تا 105 نفر تخمين مي‌زنند كه به كمك 7 بالگرد و 2 هواپيماي وزارت امداد روسيه به بيمارستان‌هاي شهر‌هاي مسكو و سن‌پترزبورگ انتقال يافته‌اند.
اين گزارش افزود: بر اساس آمار رسمي اعلام‌شده از سوي مقامات راه‌آهن روسيه تعداد مسافران 600 نفر بوده‌اند كه با توجه به دسترسي بيشتر گرو‌هاي امدادي به محل حادثه نگراني درمورد افزايش آمار تلفات افزايش مي‌يابد.
"ديمتري پرتزف " سخنگوي راه‌آهن ملي روسيه زمان اين حادثه را 9 و 30 دقيقه به وقت محلي و مكان آن را نزديك شهر "بولوگويه " در 350 كيليومتري شمال مسكو اعلام كرده است.
كميته تحقيقات فدرال روسيه در پي احتمال وقوع عمليات خرابكارانه در حادثه خارج‌شدن قطار مسافربري مسير مسكو-سن‌پترزبورگ امروز با تشكيل جلسه‌اي در حال بررسي علل اين حادثه هستند.
در حالي كه تاكنون علل اين حادثه مشخص نشده است، مقامات روسي از تكذيب احتمال وقوع عمليات خرابكارانه و دست‌داشتن عاملان تروريستي در اين حادثه خودداري كرده‌اند.
بنابر اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، پيش از خروج قطار از ريل صداي انفجار مهيبي شنيده‌ شده است و اين در حالي است كه تلويزيون دولتي روسيه به نقل از برخي مقامات ناشناس اعلام كرده كه در نزديكي محل حادثه يك فرورفتگي به عمق يك متر ايجاد شده ‌است كه احتمال بكارگيري انفجار مواد منجره در اين حادثه را قوي‌تر مي‌كند.
به گفته الجزيره، در يك حادثه مشابه در سال 2007 نيز، بر اثر انفجار مواد منفجره از سوي يك گروه معارض روسي، يك قطار مسافربري از ريل خارج شد و 30 نفر زخمي شدند.

کشف قبرستانی باستانی/عکس

باستان‌شناسان سوری طی حفاری‌های خود در منطقه مرکزی این کشور موفق به کشف قبرستانی باستانی متعلق به عصر حکومت رومانیایی‌ها شدند.


به گزارش میراث آریا: این قبرستان که در دهکده‌ مرعین الجبال و در جنوب شرقی شهر حماه کشف شده، از شش قبر سنگی و 45 مشعل سرامیکی تشکیل شده است.

جمال رمضان رئیس سازمان عتیقه‌جات سوریه گفت:‌ یافته‌های اخیر ثابت کرد که این قبرستان به عصر حکومت رومانیایی‌ها تعلق داشته و در زمان امپراتوری بیزانس نیز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

عبدالله باسل، رئیس هیات ملی باستان‌شناسی سوریه نیز افزود: سنگ‌های کلسیم به کار رفته در ساخت قبرها و سقف نیمه گنبدی شکل مقبره‌ای که اکثر قبرها در آن کشف شده اند از این قبرستان، محلی منحصر به فرد ساخته است.

در کاوش‌ دیگر در منطقه شمال شرقس سوریه نیز ساختمانی با چهار اتاق، حیاط عریض و یک چاه آب به دست آمد.

به گفته باستان‌شناسان تحقیقات در این منطقه منجر به کشف آثارمتعددی متعلق به دوره عباسی شده بود

سیستان لرزید

صبح فنوج در استان سیستان و بلوچستان لرزید.
به گزارش واحد مرکزی خبر: زمین لرزه ای به بزرگی چهار ریشتر حوالی فنوج در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.
این زلزله ساعت شش و 55 دقیقه و 33 ثانیه رخ داد.

حمله تند آفتاب یزد به مسئولان دیپلماسی کشور

نگاهی به قطعنامه جدید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که دولت‌های نهم و دهم در تعاملات خود، چه دستاوردهایی داشته‌اند. هنوز مدت زیادی از تبلیغات »رسانه‌های دولت زده ایران« در خصوص موفقیت سفر رئیس دولت به آنکارا نگذشته است که ترکیه عدم مخالفت خود با صدور قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به نمایش گذاشت.

روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله خود نوشت:
افغانستان که رئیس جمهور آن در یک پدیده استثنایی، دو پیام تبریک به مناسبت انتخاب خود از احمدی‌نژاد دریافت کرده است نیز علی ‌رغم مهرورزی عجیب رئیس دولــت ایــران، هـمــان راهــی را رفــت کــه تــرکـیــه در پـیــش گــرفـت.برزیل هم تنها سه روز بعد از آنکه تصویر در آغوش کشیدن احمدی نژاد توسط رئیس جمهور آن کشور بارها از تلویزیون ایران پخش شد با دادن رای ممتنع به قطعنامه ضد ایرانی، از یک سو تلاش کرد قراردادهای اخیر با ایران را به خطر نیندازد و از سویی دیگر بــه رئیس جمهور اسرائیل پیام داد که درخواست‌های او در سفر اخیر به برازیلیا چندان بی‌حاصل نبوده است.
برزیل یک روز قبل از سفر احمدی نژاد هم موضع نه چندان دوستانه خویش در خصوص ایران را آشکــار ساختــه بــود.
امــا رای هنــد را می‌تـوان از شاهکارهای دیپلماسی خارجی دولت فعلی ایران دانست. هند طی سه سال گذشته، شاهد راه آمدن‌های مکرر دولت احمدی نژاد با آن کشور برای راهیابی به خط لوله صلح و بهره‌مندی از گاز ارزان- طبق ادعای عضو حامی دولت در کمیسیون انرژی مجلس هفتم- بوده است. علاوه بر آن، منوچهر متکی وزیر خارجه دولت دهم، اخیرا سفری پرانعکاس به آن کشور داشت و مطابق معمول، رسانه‌های حکومتی ایران، از موفقیت این سفر سخن گفتند.
هند همچنین عضو موثر جنبش عدم تعهد است و هنوز هم به هر بهانه‌ای، مسئولان سیاسی و اقتصادی دولت احمدی‌نژاد، از باز بودن راه برای پیوستن آن به خط لوله صلح سخن می‌گویند. اما همین دولت غیرمتعهد که اخیرا میزبان سفر موفق رئیس دیپلماسی دولت دهم به آن کشور بوده است، به همراه دوست دیگر دولت ایران یعنی روسیه به قطعنامه ضد ایرانی رای داد تا مشخص شود تاخیر روسیه در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر یا عدم تحویل سیستم موشکی اس- 300، نه یک اتفاق بلکه نوعی نرد عشق است که البته با عشوه‌های نه چندان دیدنی روسیه برای اربابان آمریکایی و انگلیسی همراه شده است.
چین هم برای آنکه خستگی سفر رئیس جمهور آمریکا بر تن او نماند علی‌رغم همه »پُز« های استقلال، رای خود را در کنار رای مخالفان غربی برنامه هسته‌ای ایران گذاشت. در میان کشورهایی که علیه ایران رای دادند نام سوئیس نیز به چشم می‌خورد که تبلیغ پیرامون قرارداد صادرات گاز به آن کشور، به عنوان موفقیت دولت ایران در شکست تلاش‌های آمریکا برعلیــه ایران، بــه صورت مکرر توسط مسئولان اقتصادی و سیاسی دولت مطرح شده و می‌شود

عكس> دیدار خاتمی با بهزاد نبوی

img98.com Image Upload Center
img98.com Image Upload Center

دیدار میرحسین با خانواده تاج زاده + عکس


غروب روز عید قربان خانواده سید مصطفی تاج‌زاده میزبان میرحسین موسوی نخست وزیر محبوب امام و همسرش دكتر زهرا رهنورد بودند.
به گزارش نوروز، در این ملاقات میرحسین موسوی سابقه آشنایی خود با مصطفی تاج زاده را مربوط به سال‌های اول انقلاب دانست و گفت: ایشان در آن زمان رابط سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با حزب جمهوری اسلامی بود.



وی با بیان‌این‌كه تاج زاده انسانی وارسته، پاك و متعهد است كه هرگز اهل معامله و زدوبند نبوده و نیست، از دربند بودن بهترین، بااخلاق‌ترین و منزه‌ترین یاران انقلاب ابراز تاسف كرد.

موسوی گفت: این عزیزان از این دوره عمر با بركت خود نیز نهایت بهره را خواهند برد، اما این‌گونه رفتارها لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به نظام جمهوری اسلامی است كه برای استقرار آن زحمات فراوانی كشیده شده است. این رفتارها موجب نارضایی دوست‌داران امام و انقلاب است.

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر سیدمصطفی تاج‌زاده نیز در این دیدار از مهندس موسوی به عنوان نخست وزیر امام و كاندیدای محبوب مردم ایران یاد كرد و از حضور وی و همسرش تشكر كرد.

وی با تبریك عید قربان، به موسوی و همسرش ابراز امیدواری كرد كه در روز عید غدیر با آزادی تاج‌زاده، به‌همراه او توفیق میزبانی ایشان و همه علاقه‌مندان به راه امام و یاوران اصلاحات را داشته باشد.

محتشمی‌پور در بخش دیگری از سخنانش از برخوردها و بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته از آغاز بازداشت‌ها تاكنون، خصوصا در ارتباط با زنان بازداشت شده اظهار تاسف عمیق كرد و گفت: دلسوزان نظام باید به ما بگویند كه چه كسی پاسخگوی حقی است كه از عزیزان ما و خانواده‌های زندانیان سیاسی ضایع شده است و رفتارهای غیرقانونی كه با جوانان و زنان دربند صرفا به خاطر منتقد و معترض بودن آنان می‌شود با كدام منطق قابل توجیه است.

محتشمی‌پور با اشاره به رفتارهای معترضانه بزرگانی چون آیت‌الله جوادی آملی و اظهارنظرهای مدبرانه و دلسوزانه بسیاری از اهل حوزه و دانشگاه ابراز امیدواری كرد كه این سخنان تاثیر لازم را در متنبه شدن خاطیان داشته باشد.

وی گفت: ما خانواده‌های زندانیان سیاسی اطلاع‌رسانی و افشاگری شیوه‌ها و رویه‌های زشت و غیراخلاقی اتخاذ شده علیه اصلاح‌طلبان منتقد را بر خود واجب می‌دانیم و به‌عنوان فرزندان انقلاب اجازه نمی‌دهیم این‌گونه اعمال به‌نام اسلام در كشور اسلامی‌مان انجام شود.

محتشمی‌پور آزادی شاپور كاظمی برادر دكتر رهنورد را تبریك گفت و همچنین از مهندس موسوی خواست كه علی‌رغم موانع و سخت‌گیری‌های موجود امكان دیدار و گفت‌وگوی خود با گروه‌های مختلف جامعه را فراهم كند.

در این دیدار همچنین دكتر رهنورد با ابراز تاسف از رفتارهای غیراخلاقی با زندانیان به‌ویژه زنان بازداشت شده، روحیه بالای خانواده‌های آنان را ستود.

وی همچنین با آرزوی آزادی فوری همه زندانیان سیاسی برای صبوری و استواری هر چه بیشتر خانواده تاج‌زاده و دیگر خانواده‌ها دعا كرد.

عکس تاریخی>آخرین لحظات فرماندار نظامي




تيمسار سپهبد رحيمي‏، آخرين رييس شهرباني شاهنشاهي و فرماندار نظامي تهران پس از دستگيري توسط نيروهاي انقلاب
تهران/ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷/ ستاد نخست وزيري دولت موقت
رحيمي هنگامي كه قصد داشت با لباس شخصي بگريزد توسط مردم در ميدان سپه تهران دستگير شد و به ستاد نخست وزيري دولت موقت منتقل گرديد. فرماندار نظامي تهران كه در دوره مسووليت او صدها تن از مردم تهران به خاك و خون كشيده شده بودند، به هنگام دستگيري در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من بي‌گناه هستم، كاري نكرده‌ام. هميشه خدمت خدا را كرده‌ام و خدمتگزار مردم بوده‌ام!
در تصوير بالا ، شهيد آيت‌ا.. دكتر محمد مفتح‏، صباغيان (از اعضاي دولت موقت)‏، سيد حسين خميني (فرزند شهيد سيد مصطفي خميني) نيز ديده مي‌شوند.

اين تصوير نيز، جسد او را ساعتي پس از اعدام در سردخانه به همراه شمار ديگري از امراي ارتش شاهنشاهي نشان مي‌دهد.

دادخواست خانواده زندانیان ایرانی در آمریکا


موسسه مردم نهاد ره‌پویان دادگستر در حال تهیه شکایتی از طریق مراجع حقوقی و موسسات حقوق بشری برای انعکاس نگرانی شدید و تضییع حقوق زندانیان ایرانی در آمریکا و یا اشخاص ایرانی که با ادعاهای واهی و ساختگی و با پرونده‌سازی برای استرداد آن‌ها به آمریکا صورت گرفته و یا از طریق عملیات غیرقانونی و آدم‌ربایی در کشورهای مختلف آسیب‌های زیادی به اعتبار و شخصیت آن‌ها وارد شده و یا سالیان طولانی خانواده و فرزندان و پدران و مادران آن‌ها را در شرایط روحی ناگواری قرار داده‌اند.
افراد این موسسه که چند تن از آن‌ها خانواده زندانیان بوده با مراجعه به بخش‌های کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه خواستار تسریع در رسیدگی و فراهم کردن زمینه‌های رهایی زندانیان شده است:

1 ـ نصراله تاجیک؛ زندانی در انگلیس و مورد درخواست استرداد از سوی آمریکا
2 ـ مجید کاکاوند؛ زندانی در فرانسه و مورد درخواست استرداد از سوی آمریکا
3 ـ امیرحسین اردبیلی؛ زندانی در گرجستان و سپس انتقال غیرقانونی به آمریکا
4 ـ محمود یادگاری؛ زندانی در کانادا و مورد استرداد از سوی آمریکا
5 ـ بکتاش فتاحی؛ زندانی در آمریکا
6 ـ محسن افراسیابی؛ زندانی در آلمان (مونیخ) مورد درخواست استرداد از سوی آمریکا
7 ـ شهرزاد امیرقلی خانی؛ زندانی در آمریکا
8 ـ دکتر علی امیرنظمی؛ زندانی آمریکا
9 ـ حسن سعید کشاری؛ زندانی در آمریکا
10 ـ علیرضا عسگری؛ ربوده شده توسط سازمان سیای آمریکا از ترکیه
11 ـ شهرام امیری؛ ربوده شده توسط سازمان سیای آمریکا از عربستان سعودی

این موسسه در حال تکمیل فهرست زندانیان ایرانی بوده که به طور ناحق و ناعادلانه و با اغراض سیاسی گرفتار شده و مدافعی برای پیگیری حقوق تشییع شده آن‌ها، در گوشه و کنار آمریکا و در داخل خاک آمریکا نداشته، است و این موسسه در نظر دارد در مرحله بعدی نیز اسامی مابقی زندانیان در آمریکا را اعلام دارد.

هشدار لاریجانی به آمریکا و اعضای 1+5


علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز- یک‌شنبه- خطاب به آمریکا و اعضای 1+5 هشدار داد که در صورت دست نکشیدن از سیاست مسخره چماق و هویج طرحی نو در رفتار با آنان خواهد افکند.
لاریجانی در نطق صبح امروز خود خطاب به کشورهای آمریکا و اعضای 1+5 گفت:‌ تصور نکنید این‌گونه بازی‌های فرسوده و کهنه مجال جدیدی را برای چانه‌زنی شما فراهم می‌کند.
وی در ادامه یادآور شد: کاری نکنید که مجلس و دولت ایران راه دیگری را در پیش گیرد.
لاریجانی خاطر نشان کرد: در این صورت ایران همکاری با آژانس را به طور جدی تقلیل خواهد داد چرا که ما با دقت تمام اقدامات بعدی شما را رصد می‌کنیم و چنان‌چه دست از سیاست مسخره چماق و هویج برندارید شاهد طرحی نو در رفتارهای ما خواهید بود.

۱۳۸۸ آذر ۷, شنبه

عکس تاریخی از باغ لاله زا رتهران در سال 1302

باغ لاله زار كه بعدا تبديل به خيابان لاله زار گرديد
img98.com Image Upload Center
img98.com Image Upload Center

عکس های تاریخی و زیبا از میدان توپخانه در سال 1300

عکس تاریخی از مسجد سپهسالار تهران در سال 1303




سانحه قطار روسيه در اثر انفجار بمب بود



آلكساندر بورتنيكف، رئيس سرويس اطلاعات داخلي روسيه مي گويد خارج شدن قطار مسكو-سن پترزبورگ از خط كه موجب كشته شدن 25 نفر شد، در اثر انفجار بمب بوده است.
به قرار گزارش ها آقاي بورتنيكف، به دميتري مدودف، رئيس جمهوري روسيه گفته است بمبي كه با 7 كيلو مواد منفجره ساخته شده بود عامل انفجار بوده است.
مامورين تحقيق موفق به كشف آثار مواد منفجره در محل حادثه شده اند.
پيشتر، مقام هاي روسيه احتمال اقدام تروريستي در اين حادثه را كه شب گذشته 27 نوامبر، رخ داد منتفي ندانسته بودند.
اين قطار كه بيش از ششصد مسافر داشت، در نزديكي شهر بولوگويه از خط خارج شد.
راننده اين قطار گفته بود قبل از سانحه، انفجاري در زير قطار رخ داده بود كه موجب ايجاد دود زيادي شده بود.
گروه هاي امداد كماكان در جست و جوي نجات يافتگان حادثه هستند.
گمان مي رود تعدادي از مسافران هنوز در داخل لاشه واگن ها باشند.
به گزارش رسانه هاي روسيه دستكم سه واگن از خط خارج شده است.
گفته مي شود شمار مجروحين حادثه به 100 نفر مي رسد.
اداره راه آهن روسيه به خبرگزاري اينترفكس گفته است اين حادثه روز جمعه در حدود ساعت نه و نيم شب به وقت محلي در منطقه تور رخ داد.
پس از سانحه، دو هواپيماي حامل تجهيزات لازم براي يك بيمارستان سيار، عازم محل حادثه شدند.
انفجار در مسير مشابهي در سال 2007 موجب خروج قطار از خط و زخمي شدن حدود 30 نفر شد.


مراسم عمامه گذاري


مراسم عمامه گذاري توسط آيت الله العظمي صافي گلپايگاني - قم/ ابوالفضل ماهرخ-ايسنا

روسیه می گوید علت حادثه قطار در این کشور انفجار بمب بوده است

رئیس سازمان امنیت روسیه می گوید علت حادثه قطار ِ سریع السیر مسکو- سن پترزبورگ، انفجار بمب بوده است. به گفته او حدود هفت کیلوگرم ماده منفجره تی ان تی در مسیر این قطار کار گذاشته شده بود که سبب خارج شدن چند واگن آن از روی خط آهن شد. به گفته مسئولان روسیه، دستکم 25 نفر در این حادثه که دیشب رخ داد، کشته و حدود 100 نفر مجروح شدند. دو سال پیش هم در رویداد مشابه ای بر روی همین خط آهن، حدود 30 نفر زخمی شده بودند. مقام های روسیه در آنزمان دو نفر را که گفته می شد با شورشیان چچن ارتباط دارند، به کارگذاشتن مواد منفجره بر روی خط آهن متهم کردند.

آمريکا: فرصت تهران برای همکاری در موضوع هسته‌ای رو به پايان است

ايالات متحده روز جمعه به ايران در مورد برنامه‌ی هسته‌ای‌ اين کشور هشدار داد و در اظهار نظری اعلام شد که زمان برای تهران برای همکاری در موضوع هسته‌ای رو به پايان است.رابرت گيس، سخنگوی کاخ سفيد در واکنش به قطعنامه‌ی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت «صبر ما و جامعه‌ی بين‌المللی محدود و زمان برای ايران رو به پايان است».آقای گيبس در ادامه افزود «اگر تهران همچنان از پذيرش تعهدات خود سر باز بزند، مسئوليت انزوای بيشتر ايران و عواقب ناشی از آن متوجه مقام‌های اين کشور خواهد بود».شورای حکام آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در پايان نشست خود در وين خواستار «همکاری کامل» ايران و روشن شدن تمام ابهامات اصلی مرتبط با برنامه‌ی هسته‌ای آن کشور شد.