کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

بازداشت و تهديد دانشجويان دانشگاه مازندران در آستانه 13 آبان

درآستانه 13 آبان و در ادامه برخورد با دانشجويان دانشگاه مازندران ظهر روزدوشنبه  سياوش رضائيان ، عضو شوراي عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاهمازندران و اشكان ذهابيان دبير سابق فراكسيون مدرن انجمن اسلامي دانشجوياندانشگاه فردوسي و علوم پزشكي شهر مشهد در شهر بابلسر بازداشت شدند.
بنا به اين گزارش سياوش رضائيان دانشجوي رشته رياضي و عضو شوراي عموميانجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران ظهر امروز ، دوشنبه ، توسط حراستدانشگاه مازندران بازداشت و به نيروهاي امنيتي شهر بابلسر تحويل داده شد.
در حالي رضائيان توسط عوامل حراست دانشگاه مازندران بازداشت شده است كههيچگونه اتهامي متوجه اين فعال دانشجويي نميباشد و نامبرده هيچگونهاحضاريه قانوني دريافت نكرده است.
همچنين اشكان ذهابيان دانشجوي رشته شيمي دانشگاه فردوسي شهر مشهد كه ترمگذشته به صورت مهمان در دانشگاه مازندران تحصيل ميكرد ، طي احضار تلفنيتوسط دادستان شهر بابلسر به دادستاني مراجعه ميكند و به اتهام واهي و غيرواقعي اقدام عليه امنيت ملي از طريق تشكيل اتحاديه انجمن هاي اسلامي شمالكشور بازداشت و به زندان مركزي متی کلای بابل منتقل ميشود.
اشكان ذهابيان در حالي بازداشت شده است كه اساسا تشكل مورد ادعا دادستان بابلسر وجود خارجي نداشته و ندارد.
همچنين اين فعال دانشجويي شهر بابلسر در حالي  به زندان بابل منتقل شدهاست كه  دادستان بابلسر براي وي قرار وثيقه 30 ميليوني صادر كرده است .
گفتني است ذهابيان پيش از اين در پي اعتراضات دانشجويي دانشگاه مازندرانبه كودتا 22 خرداد بيش از يك ماه بازداشت شده و در بازداشت گاه اطلاعاتبابلسر و زندان مركزي بابل مورد شكنجه و ضرب و شتم شديد و وحشيانه مامورانامنيتي قرار گرفته بود.
ذهابيان هنگام بازداشت به حدي توسط نيروهاي لباس شخصي ضرب و شتم شده بود كه به صورت بي هوش به بازداشتگاه منتقل شده بود.
 ذهابيان به دليل آسيب هاي فراواني كه در دوران بازداشت به وي وارد شدهاست ، در سه ماه اخير تحت مداوا و مراقبت هاي پزشكي قرار داشت. بيماريديسك كمر ، التهاب شديد معده و اسيب ديدگي شنوايي در يكي از گوش هاي وي ازبيماري هاي ناشي از شكنجه دروان بازداشت موقت وي ميباشد.
اين گزارش حاكيست چند تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه در روزهای اخیر توسط مسئولین حراست، احضار و تهدید شده اند.
بر اساس برخی شنیده ها از منابع موثق، لیست 11 نفره ای از سوی دادستانبابلسر برای احضار و احتمالا بازداشت تهیه گردیده است که تا کنون با دودانشجوی بازداشتی ذکر شده و دو تن دیگر از اعضای شورای مرکزی انجمنمازندران تماس های مشابهی صورت گرفته است. این دو هنوز به دادسرا مراجعهنکرده اند.
از سوی دیگر، چند روز پیش آرنوش ازرحیمی دیگر عضو شورای مرکزی انجمنمازندران نیز با شکایتی از طرف نیروی انتظامی این شهرستان روبرو و بهدادگاه احضار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر