کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

ویروس آنفولانزا (خوکی)در بیمارستانها قربانی می گیرد

بنابه گزارشات رسیده از بیمارستانهای مختلف تهران تعداد بیماران مبتلا بهویروس آنفولانزای مشکوک ( پ ا : به احتمال بسيار منظور آنفولانزای خوکیاست) در طی روزهای گذشته افزایش یافته است ودر چند مورد منجر به فوتبیماران مبتلا به آن شده است.
از چند روز گذشته تعداد بیمارانی که مبتلا به ویروس آنفولانز هستند بهنحوی بی سابقه ای افزایش یافته است که در مواردی تعداد زیادی در اورژانسبیمارستانها بستری شده اند.یکی از بیمارستانهای که در حال حاضر تعدادزیادی بیمار مبتلا به ویروس آنفولانزا در بخشهای اورژانس آن بستری شده اندبیمارستان هزار تخت خوابه (خمینی) تهران می باشد.
بیماران مبتلا به این ویروس درکنار سایر بیماران بستری می شوند و مکانیبرای ایزوله کردن این بیماران تخصیص  داه نشده است واین مسئله باعث ابتلایسایر بیماران شده است.بیماران مبتلا به این ویروس حتی در کنار زنان بارداردر بخش اورژانس بستری می شوند.
تا به حال فقط در بیمارستان هزار تخته خواب  (خمینی) که یکی از بزرگترینبیمارستانهای تهران است چند نفر مبتلا به ویروس آنفولانزا فوت کرده اند.
هنوز نوع ویروس آنفولانزا مشخص و یا اعلام  نشده است . پرسنل بیمارستانفاقد وسائل حفاظتی لازم هستند و در معرض خطر جدی هستند.این در حالی است کهگزارشهای متعددی از شیوع نوع  آنفولانزای خوکی در ایران وجود دارد. پرسنلاکثر بیمارستانها  آموزش لازم و اقدامات پیشگیرانه  برای مقابله با اینویروس را نیافته اند و این مسئله در سکوت پیش برده می شود.
همچنین در رسانه های دولتی برنامه های آموزشی  لازم برای تشرح و مقابلهبا این نوع ویروس اختصاص داده نمی شود. این درحالی که بهداشت جهانی چندینبار در این مورد هشدار جهانی  داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر