کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

تجمع خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل مجلس

خانواده های زندانیان سیاسی با صدور چهاردهمین بیانیه خود اعلام کردند که فردا دوشنبه در بهارستان تجمع خواهند کرد. به

گزارش نوروز، در بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی تصریح شده است: فردا(دوشنبه) خانواده های زندانیان سیاسی مقابل بهارستان گرد هم می آیند و بیصدا فریاد می کنند: گرمی را در آغاز این فصل سرد به خانه هایمانبازگردانید.
متن کامل بیانیه شماره 14 خانوادهای زندانیان سیاسی بدین شرح است:
بسم رب المظلومین

یازینب یازینب
ما خانواده های زندانیان سیاسی روزهای سختی را می گذرانیم. روزهایبلاتکلیفی و پریشانی. روزهای بیماری خودمان، فرزندانمان و آسیب پذیری هایناشی از آلام روحی فراوانی که طی این حدود چهارماه و نیم هجوم و بی خبری وداغ شدن بازار شایعات و سهل انگاریها در سامان دادن به بی قانونی ها و یااصرار بر دامان زدن به این التهابات و بی توجهی به درخواست های حقوقی ما وعزیزانمان، برایمان فراهم شده است. ما هم پای عزیزان دربندمان از همه اینبی عدالتی ها رنج می کشیم و منتظر بیداری و اقدامات فوری مدعیان حقوق بشراسلامی هستیم تا عذر خطاها را بخواهند و جبران مافات کنند. و تا آن زمانبرای استقامت و پایداری خودمان و عزیزانمان از درگاه حضرت حق استعانت میجوییم و از مردم مومن و آگاهمان همچون گذشته، طلب دعای خیر داریم.
درد و رنج خانواده زندانی سیاسی را تنها کسانی به واقع درک می کنند کهخود شرایط مشابه را تجربه کرده باشند و در میان مسئولین فعلی این عده کمشمار نیستند. هرچند انتظار ما این بوده و هست که لااقل شاهد ابراز هم دردیآنان باشیم اما انگار جز عده محدودی اهل مروت و وفا الباقی مصلحت ندیشیپیشه کرده اند. اما هم دلی و همراهی هم وطنان عزیز و مهربان و مراجعبزرگواری که مستقیم و غیرمستقیم پیام های مهرآمیزشان موجب قوت قلب ما بودهو هست و بزرگان و اندیشمندان و آزادگان همراه دراحزاب و گروه ها و اصنافگوناگون که هم دردی هایشان پشتیبانمان بوده است، ما را در راه حقماناستوارتر کرده است.
اینک که هنوز همه وکلای تعیینی موفق به دیدار با موکلینشان و قرائتپرونده های آنان نشده اند و نوعی بازدارندگی مرموز و غیرشفاف این حققانونی و ابزار حقوقی را از بی گناهان دربند سلب نموده است و تأخیر دروعده آزادی عزیزانی که پیش تر ها خانواده هایشان منتظر رهایی شان بوده اندو این خلف وعده های مکرر موجب دست یازیدن به شیوه های نامتعارف چون اعتصابغذا توسط آنان شده است، بر خود واجب می دانیم که بار دیگر با تجمعی آرام واین بار در مقابل خانه خودمان، خانه ملت که بیش از یکصد سال پیش پدران ومادرانمان برای مقابله با ظلم زورمداران، تمنای آن کردند و با پیروزی نهضتمشروطیت بدان دست یافتند، صدای اعتراضمان را به وضعیت موجود به نمایندگانمردم می رسانیم. با این امید که استقلال قوا بهانه ای برای عدم پاسخگوییمسئولین قوه قضائیه به سوالات پی در پی ما نباشد.
ما آزادی فرزندانمان را می خواهیم. آزادی همسرانمان را. آزادی پدران ومادرانمان را. یک روز جدایی از آن ها حقی است که مسئولین نظام اسلامی ازما سلب کرده اند و ما این حق مسلم خود را تنها موکول به آخرت نمی کنیم کهدین اسلام، دین خاتم، پاسخ گوی حق و نیاز امروز است و ما نیاز امروزمان راهمین امروز مطالبه می کنیم. فردا خانواده های زندانیان سیاسی مقابلبهارستان گرد هم می آیند و بی صدا فریاد می کنند که : گرمی را در آغاز اینفصل سرد به خانه هایمان بازگردانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر