کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

بازگویی دلایل مرگ یک دانشجو

رئیس دانشگاه هرمزگان ابتلای دانشجوی متوفی این دانشگاه به آنفلوآنزای نوعA را تکذیب کرد و گفت: این دانشجو به علت نارسایی کلیوی طی 24 ساعت دو باردچار ایست قلبی شد.

احمد نوحه گر گفت: سعید نیکنام دانشجوی جدیدالورود رشته مدیریت گمرکدانشگاه هرمزگان دو شب پیش احساس درد و ناراحتی شدید کرد که با حضورخانواده اش به بیمارستان خاتم الانبیا تهران منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه تلاش تیم پزشکی در بیمارستان خاتم الانبیا موثر نبودهو این دانشجو یک بار بر اثر نارسایی کلیه به طور کامل در این بیمارستاندچار ایست قلبی می شود که با اقدامات احیا و نگهداری تیم پزشکی خاتمالانبیا مجددا به زندگی باز می گردد.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: بعد از قطع امید بیمارستان خاتم الانبیا ایندانشجو شب گذشته مجددا از تهران به بیمارستان فوق تخصصی کلیه شهید محمدیبندرعباس منتقل شده و تحت درمان دیالیز قرار می گیرد.

وی افزود: صبح امروز سه شنبه سعید نیکنام به علت حضور دائم پزشک از بخش بهاورژانس منتقل شده که در همان جا برای دومین بار دچار ایست قلبی شد ودارفانی را وداع گفت.

نوحه گر گفت: از آنجا که نگرانی های بسیاری درباره علت فوت این دانشجو واحتمال شیوع آنفلوآنزای نوع A به وجود آمد طی صحبت های مستقیم با رئیسدانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان متصدی امور بهداشتی و درمانی استانقرار شد علت فوت به طور دقیق بررسی شود که البته از آنجا که خانواده آنمرحوم تقاضای ترخیص و انتقال جسد را به شهر خود داشتند امکان انجام اینکار وجود نداشت.

وی افزود: طی جلساتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و با حضور معاونین دودانشگاه برگزار شد از رئیس این دانشگاه به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خواستیم تا تیمی مجهز به خوابگاههای دانشجویان اعزامکنند و احتمال وجود و یا شیوع آنفلوآنزای نوع A را بررسی کنند.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: این تیم کار خود را از اتاق دانشجوی فوت شدهآغاز و قدم به قدم و اتاق به اتاق برای چندین ساعت وضعیت را بررسی کرد کهطی گزارشی که امروز سه شنبه ارائه کرند هیچ نشانی از وجود آنفلوآنزای نوعA دیده نشد و حتی آنفلوآنزای معمولی نیز به ندرت مشاهده شده است.

وی افزود: قائم مقام وزیر مسئولیت صحبت با عده ای از دانشجویان را که تجمعکرده بودند به عهده گرفت و طی سخنان خود علت فوت این دانشجو را نارساییکلیوی اعلام کرد. همچنین توضیحاتی پیرامون آنفلوآنزای نوع A بیان و تعدادکل مبتلایان استان هرمزگان را 44 نفر اعلام کرد که تا کنون در این استانمنجر به فوت نشده است.

نوحه گر گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دانشجویان اطمینان دادکه به هیچ وجه در حال حاضر خطر شیوع آنفلوآنزای نوع A دانشگاه هرمزگان راتهدید نمی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر