کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

دستگیری 14 نفر از زائران حج قبل از سفر به اتهام حمل مواد مخدر

رئیسپلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه از دهم آبان ماه جاری اعزام حجاجبه عربستان آغاز شده است،گفت: تاکنون 14 نفر از زائران قبل از سفر حج درفرودگاه های کشور به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر و از تشرف آنها به اینسفر معنوی جلوگیری شده است. بهگزارش خبرگزاری مهر، سردار نبی الله حیدری با بیان اینکه 13 هزار و 828 نفر از حجاج خانه خدا از دهم تا سیزدهم آبان ماه جاری با 37 پرواز به کشورعربستان اعزام شده اند، تصریح کرد: طی بازرسی هایی که از این حجاج به عملآمد، پلیس موفق شد 349 گرم انواع مواد مخدر کشف کند.
وی با اشارهبه اینکه 13 نفر مرد و یک زن در این رابطه دستگیر و تحویل مقامات قضاییشده اند، گفت: علاوه بر این از تشرف افراد دستگیر شده به سفر حج نیزجلوگیری شد.
رئیس پلیس فرودگاه های کشور با تأکید بر اینکه بازائرانی که با خود مواد مخدر حمل کنند، به شدت برخورد می شود، تصریح کرد:پلیس علاوه بر تدابیر خاص و اطلاع رسانی به موقع، هشدارهای لازم را بهمسافران خانه خدا قبل از اعزام به این سفر معنوی اعلام کرده است.

وی از تجهیز پلیسفرودگاه کشور به تجهیزات فنی روز دنیا خبر داد و گفت: بار مسافران نیزتوسط سگ های مواد یاب مستقر در فرودگاه مورد بازرسی قرار می گیرند.
رئیس پلیس فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه  درقانون کشور عربستان ورود، حمل، توزیع، نگهداری و مصرف مواد مخدر مجازاتبسیار سنگین پیش بینی شده است، افزود: در صورت حمل مواد مخدر توسط برخی ازافراد به عربستان به اعتبار عبادی، سیاسی حجاج جمهوری اسلامی ایران لطمهوارد می شود.
حیدری تاکید کرد:  در صورت کشف مواد مخدر از افرادیکه قصد خروج از کشور را دارند به ویژه حجاج عازم عربستان با آنان برخوردجدی می شود و حتی ممکن است از ادامه سفر آنها جلوگیری شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر