کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۱۵, جمعه

انتقال اعضای بازداشت شده سازمان ادوار تحکیم به بند 209

محمد صادقی عضو بازداشت‌شده شورای مرکزی سازمان ادوارتحکیم وحدت، چهارشنبه شب در تماسی با منزل از نگه‌داری خود در سلولانفرادی بند 209 زندان اوین خبر داد. وی که شب 12 آبان ماه با ورودنیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده بود، در این تماس تلفنی شرایط خود رامناسب توصیف کرد.همچنین خبرهای رسیده حاکی از این است که حسن اسدیزیدآبادی و حجت شریفی دیگر اعضای بازداشت‌شده سازمان دانش‌آموختگان ایراننیز در بند 209 به سر می‌برند.
 به نقل از کمیته گزارشگران ، سازمان دانش‌آموختگان، از جمله تشکل‌هایی است که در جریانبازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی پس از انتخابات، شماری از اعضایش بازداشتو روانه زندان شدند. احمد زیدآبادی دبیر کل این سازمان، پس از گذشت بیش از4 ماه از بازداشتش، هفته گذشته بند 350 زندان اوین انتقال یافت. وی پیش ازآن در سلول انفرادی نگهداری می‌شده است. دادگاه رسیدگی به اتهاماتزیدآبادی قرار است، روز یکشنبه در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضیپیرعباسی برگزار شود.
عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز، کهدر تاریخ 30 خردادماه بازداشت شده بود، همچنان در وضعیت بلاتکلیفی در بند209 نگهداری می‌شودمحمد صادقی و حسن اسدی زیدآبادی، در ماه‌های گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر