ريچماند تايمز به روزنامه ها كه در دو ـ سه سال اخير دچار بحران مخاطب شده اند توصيه كرده است كه همانند روزگار قديم به خريد خبر از مردم اقدام كنند و همه مردم را به صورت خبرنگار خود درآورند تا نه تنها خبر تازه از درون جامعه به دست آيد بلكه بر شمار مخاطبان بيافزايند.
اين روزنامه در مقاله اي در يکم اوت 2004 اضافه كرده است كه با قرار گرفتن متن اعلاميه هاي آژانسهاي دولتي و سازمانها در وب سايت هاي اختصاصي شان كه آدرس آنها را در هر كتابخانه مي توان به دست آورد، و نيز دسترسي به گزارشهاي سه خبر گزاري بزرگ از طريق اينترنت كه 24 ساعت پيش از انتشار در روزنامه امكان پذير است؛ تنها راهي كه براي ما (روزنامه ها) باقي مانده است پرداختن به اخبار درون مردم است كه جز خودشان منبع سهل الوصول ديگري براي جمع آوري آنها وجود ندارد. به همه مردم بايد امكان داده شود تا هر مطلبي را كه احساس كنند ديگران مشتاق به شنيدن و خواندن آن هستند تلفني ، با فاكس و اي ـ ميل ارسال دارند. سپس نويسندگان روزنامه با كمك ارسال كننده مطلب، درباره آن تحقيق كنند و به صورت كامل به دست چاپ دهند و در پايان هفته حق الزحمه افراد پرداخت شود. به علاوه، در برابر رسانيدن هر خبر، تا مدتي براي آن فرد روزنامه رايگان ارسال شود و اگر آگهي شخصي (نياز مندي ها) داشته باشد با تخفيف به چاپ برسد.
طبق اين پيشنهاد، روزنامه تا مدتي مي تواند در يك ستون خود درس خبر گيري و خبرنويسي بدهد، و بگويد چه اطلاعي « خبر و مطلب » روزنامه است. اين روزنامه اطمينان داده است كه با گسترش اين كار، روزنامه ها به منبعي دست خواهند يافت كه از دسترس تلويزيون، خبرگزاري و وب سايت ها خارج است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر