کانون ایرانیان

۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

کاهش تمایل به ازدواج در میان زنان شاغل در کشورهای صنعتی آسیای شرقی

مردان کشورهای صنعتی آسیای شرقی، ژاپن، کره جنوبی و تایوان با کمبود زنان داوطلب ازدواج مواجه شده و به جستجو در کشورهای دیگر روی آورده اند. زنان این کشور ها اشتغال را بر شوهرداری ترجیح می دهند.
دانیله بلانگر، جامعه شناس کانادایی، که در بنیاد پژوهش های جمعیت شناسی فرانسه کار می کند، با بیان دستیافت خود، افزود: «کمبود زن» باعث مهاجرت زنان چینی و ویتنامی به این کشورها شده است.
به گفته این جامعه شناس، یکی از علل اصلی این کمبود، تحصیلات بالای زنان در این کشورها است، در حالی که مردان همچنان ادامه دهندگان خط پدران خود مانده اند و آن هم داشتن فرزند پسر است. افزون بر آن، این مردان برای تأمین پدر و مادر پیر خود نیاز به زن دارند و نمی‌توانند مجرد بمانند.
طبق برآوردها،15 در صد از زنانی که طی سال گذشته در تایوان ازدواج کرده اند، زنان خارجی بوده اند. این رقم در کره جنوبی8 در صد و در ژاپن بین5 تا6 در صد بوده است.
زنان چینی و ویتنامی ازدواج با مردان طبقه متوسط را ترجیح می‌دهند و کمتر تن به ازدواج با مردان روستایی و یا فقیر شهری می دهند. شرکت های همسریابی به ازای هر آشنایی منجر به ازدواج5 تا10 هزار یورو از خانواده مرد دریافت می کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر