کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

انتقال ضیانبوی به شعبه 2 بازپرسی امنیت

ضیاءالدین نبوی، از دانشجویان ستاره دار و محروم ازتحصیل که در تاریخ 25 خرداد ماه سال جاری بازداشت شده بود؛ سرانجام صبحامروز به شعبه 2 بازپرسیامنیت منتقل شد و آخرین دفاعیاتش را انجام داد.

به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر، اتهامات نبوی، تشویشاذهان عمومی، اخلال در نظم ، ارتباط با سازمان مجاهدین و تبلیغ علیه نظامعنوان شده است.
نبوی در دفاع از خود اتهام "ارتباط با سازمان مجاهدین" را رد کرد و آنرا ناشی از یک توهم امنیتی دانست. وی همچنین سایر اتهامات وارد به خود رانیز رد کرده و فعالیت‌هایش را در چهارچوب قانون ذکر کرد .
ضیاالدیننبویدر اکثر دادگاه‌های علنی تشکیل شده در شعبه 15 دادگاه انقلاب، حضور یافت.در کیفرخواست اولیه صادره از سوی دادستانی نیز از وی به عنوان مرتبطسازمان مجاهدین نام برده شده است و این اتهام در حالی به وی نسبت داده میشود که تنها برخی از نزدیکان این فعال دانشجویی در گذشته با سازمانمجاهدین ارتباط داشته‌اند.
گفتنی است که این فعال دانشجویی همچنین، سخنگوی "شورای دفاع از حق تحصیل"است که در سال‌های گذشتهفعالیت‌های چشمگیری را در اعتراض به محروم نمودن دانشجویان از ادامه تحصیلبه سبب فعالیت‌های انتقادی‌شان، انجام داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر