کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

مرگ مشكوک يک سرباز وظيفه در پادگان و دادخواهی خانواده وی

آرمان مامندی فرزند حسين، سربازوظيفه در پادگان مهاباد در حالی كه روزهای ‌پايانی خدمت خود را می‌گذرانددر تاريخ نهم مهر ماه سال جاری به طرز مشكوكی در پادگان محل خدمت خود جانباخت.
 به نقل از خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان، بنا بر اخبار واصله كه مورد تائيد خانواده اين شهروند كُرد نيز قرارگرفته است اصابت گلوله‌ای كه از اسلحه‌ی ژـ3 شليك گرديده منجر به مرگ ویشده است. در مراجعات مكرر خانواده نامبرده به پادگان محل خدمت فرزندشانبرای اطلاع از چگونگی مرگ وی، مسئولان پادگان مهاباد در اظهار نظریغيررسمی و شفاهی به آنان اعلام كرده‌اند كه آرمان مامندی خودكشی نمودهاست. اين در حالی‌ست كه منابعی ‌از داخل پادگان در اطلاع به خانوادهمامندی از بازداشت يك سرباز وظيفه ديگر در همان پادگان به اتهام قتل آرمانخبر داده‌اند. همين منابع افزوده‌اند كه اين شخص پس از انجام بازجويی درمهاباد به زندان شهر محل سكونتش در مياندوآب منتقل شده است.
با گذشت نزديك به يك ماه از مرگ مشكوك آرمان مامندی و پيگيری‌های صورتگرفته از طرف خانواده وی متأسفانه هنوز هيچ پاسخ روشنی از طرف مراجع قضايیو نظامی شهر مهاباد در مورد نحوه كشته شدن اين سرباز وظيفه به خانواده وی‌داده نشده است.
خانواده مامندی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان باابراز ناراحتی و گلايه شديد از مسئولان نظامی و قضايی مرتبط با اين پروندهبه دليل عدم پاسخگويی و شفاف نمودن مسئله، عدم رسيدگی به پرونده مرگ مشكوكفرزندشان را به قصد پنهان نمودن اصل ماجرای ‌قتل وی و دلسرد نمودن آنان ازپی‌گيری اين مسئله عنوان نموده و تقاضای خود را بدين شرح اعلام داشتند:
ـ اعلام واقعی چگونگی كشته شدن سرباز وظيفه، آرمان مامندی و دلايل آن از طرف مسئولان پادگان مهاباد
ـ اقدام به انجام تحقيقات بی‌طرفانه از سوی مراجع قضايی با توجه به تمامی جوانب موجود و افراد مضنون
ـ عدم پنهان نمودن اسناد و شواهد موجود و مربوطه و ارئه آن به دادگاه برای روشن شدن حقيقت ماجرا
ـ عدم اعمال فشار بر خانواده و دادگاه به قصد تحريف حقايق و ايجاد انحراف در مسير دادرسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر