کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

مکاتبه رحیمی، معاون اول احمدی نژاد، با دانشگاهی جعلی و محرمانه

دانشگاه جعلی که محمدرضا رحیمی با آن مکاتبه کرده است، به صورت محرمانه فعالیت می‌کند.
در ادامه پیگیری‌های پرونده مدارک جعلی، خبرنگاران "الف" برای اطلاع ازنحوه فعالیت این مجموعه سعی کردند به روش‌های مختلف با فروشندگان این گونهمدارک تماس حاصل کنند.
بنابراین گزارش، معاون اول فعلی رییس جمهور در نامه خود با ونکوورکانادا مکاتبه کرده بود. باوجودی که قراین و فهرست‌‌های سیاه مراجع علمی ووزارتخانه‌های علوم کشورهای مختلف دنیا نشان می‌داد که چنین دانشگاهی جعلیاست و مدارک فروخته شده به اسم بلفورد ارزش علمی ندارد، اما برای اطمینانبیشتر، خبرنگاران الف تلاش کردند که با صادرکنندگان این مدرک به هر نحوممکن تماس حاصل کنند.
در ابتدا، بررسی‌های متعدد از مراجع مختلف در ونکوور نشان داد که چنیندانشگاهی در این شهر وجود ندارد. در گام دوم، بررسی‌ها برای یافتن ایندانشگاه در سایر نقاط جهان نیز بی‌تاثیر ماند. در گام سوم خبرنگار الف باتلفن و آدرس ایمیل صادرکننده این مدارک که برای فروش مدارکش سایتی نیز بهاسم دانشگاه بلفورد تاسیس کرده است تماس حاصل کرد. صادرکننده مدارک جعلیبا اطلاع یافتن از اینکه یک خبرنگار با وی تماس گرفته است، از پاسخ دادنطفره رفت و در آخرین گام، خبرنگار الف در پوشش یک متقاضی خرید مدرک تماسگرفت و ضمن تشکر از فعالیت‌های بلفورد برای گسترش دانش! به مسوول مربوطهگفت که برای اطمینان از اینکه پولش به مدرک تبدیل خواهد شد، نام چند نفر،به ویژه از ایران، که درخواست مدرک کرده‌اند یا برای آن‌ها مدرک صادر شدهاست، به وی اعلام شود. پاسخ بلفورد جالب است:
Dear Sir
Thanks for the appreciations. Yes, we do have students not only fromIran but from all over the world; however, we do not inform about namesdue to confidentiality
"ممنون از تحسین‌هایتان. ما نه ‌تنها از ایران بلکه از سراسر جهاندانشجو داریم. هرچند به دلیل محرمانه بودن نمی‌توانیم نام آن ها را اطلاعدهیم".
به این ترتیب مشخص شد، دانشگاه جعلی محرمانه هم فعالیت می‌کند.
گزارش خبرنگاران الف از منابع دیگر حاکی است، مدارک افراد دیگری نیز درسطوح مختلف مدیریتی از معاونت وزیر تا معاونت بانک، زیر سوال است.
این مساله ضرورت تسریع رییس جمهور در پیگیری دستور خود درمورد بررسیمدارک مدیران و نیز توجه این افراد به تصحیح مدارج اعلام شده خود رامی‌طلبد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر