کانون ایرانیان

۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

آخرین خبرها از زندانیان؛ عدم رسیده‌گی پزشکی و بلاتکلیفی زندانیان

تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی و دیدار بادادستان ، ادامه‌ی اعتصاب غذای فریبا پژوه و هنگامه شهیدی و وضعیت نامناسبجسمی حامد روحی‌نژاد، جعفر ابراهیمی و یاسر مجیدی.
خانواده‌های زندانیان سیاسی طبق اعلام قبلی امروز چهارشنبه ششم آبان ماه در مقابل دادستانی تهران با در دست داشتن عکسعزیزان خود تجمع کردند. در این تجمع خانواده‌های حدود 80 نفر از زندانیانهم‌چون فریبا پژوه، هنگامه شهیدی، محمدعلی ابطحی،  مصطفی تاج زاده، محسنمیردامادی، مسعود باستانی، محسن صفایی فراهانی، حسین باستانی نژاد، سعیدلیلاز، عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی و... حضور داشتند.
برخیاز خانواده‌ها به نماینده‌گی از خانواده با دادستان تهران دیدار کرده وشکایت‌های خود را مطرح کرده‌اند، جعفری نیز با یادداشت برداشتن از آن‌هااز پی‌گیری و تسریع در روند پرونده‌ها خبر داده است. عده‌یی از مردم نیزقصد ملحق شدن به خانواده‌های زندانیان را داشتند که با ممانعت نیروهایامنیتی مواجه شدند. در این تجمع که تا ساعت 2 به طول انجامید کسی دربازداشت نشده است. خانواده‌های زندانیان سرانجام با سردادن شعار الله‌اکبرمحل را ترک کردند.
فریبا پژوهروزنامه‌نگار زندانی از روز دوشنبه هم‌زمان با هنگامه شهیدی دیگرروزنامه‌نگاری که مدتی با او در یک سلول بوده است، دست به اعتصاب غذا زدهاست. فریبا پژوه در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم روشن شدن وضعیت خود دست بهاعتصاب غذا زده است. وی روز دوشنبه بعد از یک هفته ممنوع الملاقات بودنتوانسته بود با خانواده‌ی خود از پشت شیشه دیداری کوتاه داشته باشد.هنگامه شهیدی دیگر روزنامه‌نگار زندانی که در اعتصاب به سر می‌برد اعلامکرده که به این دلیل به بند عمومی منتقل شده که «تحقیر» شود. این دوروزنامه‌نگار 3 روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند. هنگامه شهیدیعلاوه بر این دست به اعتصاب دارو هم زده که با این موضوع، وضعیت جسمی ویبسیار نگران کننده می‌شود. مسئولان قضایی در قبال اعتصاب غذای پژوه وشهیدی تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده و وضعیت آن‌ها را مشخص نکرده‌اند.
ودیگر این‌که وضعیت جسمی حامد روحی‌نژاد و جعفر ابراهیمی در زندان بهروزبه‌روز بدتر می‌شود. حامد روحی‌نژاد در اثر بیماری در حال از دست دادنبینایی خود است و جعفر ابراهیمی نیز دچار حمله‌ی عصبی شده است.
درخصوص شورش زندانیان رجایی‌شهر و علت شروع آن این خبر به دست آمده که یکزندانبان به نام «مرجانی»  از تزریق انسولین یکی از زندانیان مبتلا بهدیابت به صورت خودسرانه جلوگیری کرده است. این مساله باعث ناراحتی و فشارعصبی دیگر زندانیان شده است و به درگیری انجامیده است.
پرونده‌یمحسن میردامادی دبیرکل و مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت باگذشت بیش از 4 ماه به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال شده است. هوشنگپوربابایی با اظهار بی‌اطلاعی  نسبت به تعیین وقت جلسه رسیده‌گی بهاتهامات موکلان خود به ایلنا گفت: پرونده‌ی موکلان به «شعبه 15 دادگاهانقلاب» به ریاست قاضی «صلواتی» ارسال شده است.
احمدزیدآبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان پس از 45 روز بی‌خبری مطلق صبحامروز موفق به برقراری تماس کوتاه تلفنی با همسرش شد. به گزارش ادوارنیوزدر این مکالمه که به مدت 2 دقیقه طول کشیده است وی به همسرش گفته است باوجود گذشت چهارماه‌ونیم هم‌چنان در «سلول انفرادی» به سر می‌برد. مهدیهمحمدی همسر وی امروز نیز موفق به دیداد با همسر خود نشده است. وی اظهارداشت: « امروز بار دیگر از دفتر دادستانی به من گفتند که می‌توانم همینامروز با همسرم ملاقات کنم که این مساله بار دیگر با مخالفت بازجو روبروشد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر