کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

ليگ اروپا ؛ اتلتيکو مادريد و فولهام در فينال

 ديه گو فورلان
ديه گو فورلان
۱۳۸۹/۰۲/۱۰
تيم های اتلتيکو مادريد اسپانيا و فولهام انگليس با موفقيت مسابقه های نيمه پايانی را پشت سر گذاشتند تا راهی مسابقه پايانی ليگ اروپا در «نوردبانک آرينای» هامبورگ آلمان در روز دوازدهم ماه مه شوند.

اتلتيکو مادريد در بندر ليورپول مسابقه با ليورپول را در وقت اضافی دو بر يک باخت و در مجموع دو مسابقه دو بر دو کرد تا با گل زده در خانه حريف «فيناليست» شود.

اتلتيکو  مسابقه در مادريد را يک بر صفر برده بود و پس از برتری يک بر صفر ليورپول در وقت معمولی مسابقه برگشت، پيکار به وقت اضافی کشيد. ابتدا گل در دقيقه ۹۵ بنايون، رويای حضور در مسابقه پايانی را برای ليورپول مجسم کرد.

ديه گو فورلان، مرد روز

اما مرد روز دو مسابقه نيمه پايانی در ليورپول و لندن ديه گو فورلان اهل اروگوئه بود که گل حياتی او، گل زده ارزش گل زده در خانه حريف را داشت و با وجود شکست  دو بر یک در مسابقه برگشت و تساوی دو بر دو در مجموع دو مسابقه، تيم اسپانيايی راهی هامبورگ شد.

فورلان، مهاجم سالهای نخست دهه ۲۰۰۰ تيم منچستريونايتد در اواخر وقت اضافی نخست، گلی در انفيلد زد که خنثی کننده گلهای آلبرتو آکيلانی و يوسی بنايون برای اميدواری صعود سرخپوشان ليورپول بود.

فورلان پس از مسابقه گفت:«ما نياز به گل زدن داشتيم. مهم نبود که چه کسی گل می زند. اين يک مسابقه مشکل بود. ما می دانستيم که آنان برای پيروزی می آيند. ليورپوليها در نيمه نخست به راستی عالی بازی کردند و سزاوار گلی که زدند بودند.»

فورلان ادامه می دهد:« آنان گل دوم را هم زدند. ما می دانستيم برای صعود به يک گل نيز داريم و به آن دست يافتيم».

او در مورد مسابقه با تيم کلبه نشينان («کاتيجرز»، لقب تيم فولهام) در مسابقه فينال هم می گويد:« بازی با هر تيمی مشکل است. ما پيش از بازی به اين فکر نمی کرديم که با چه تيمی بازی می کنيم. ما تنها می خواستيم صعود کنيم.»

فورلان اعتراف کرد که بيشترين ترس آنان پس از لحظه ای بود که بنايون گل زد و ليورپول در آستانه حضور در فينال قرار گرفت. او گفت:« بله، البته اين ترس به وجود آمد. آنان تيم پرقدرتی هستند و می دانند چطور پيروز شوند».

رويای فيناليست شدن فولهام

برای فولهام انگليس فيناليست شدن در اولين سال جايگزينی ليگ اروپا يوفا به جای جام يوفا، داستان شاه پريان بود. تيم لندنی در مسابقه برگشت نيمه پايانی تيم هامبورگ آلمان را شکست داد تا پس از تساوی بدون گل در هامبورگ راهی مسابقه پايانی شود.

ملادن پتريچ با يک ضربه آزاد تماشايی در دقيقه ۲۱ هامبورگ را يک بر صفر پيش انداخت و به نظر آمد که تيم روی هاجسون در آستانه ناکامی در رسيدن به فينال باشد. اما دو گل در عرض هفت دقيقه توسط سايمون ديويس و زولتان گرا به برتری حماسی دو بر يک در مسابقه برگشت و مجموع دو مسابقه انجاميد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر