کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

باراک: سوريه مسوول هرگونه حمله راکتی حزب الله عليه اسرائيل خواهد بود

۱۳۸۹/۰۲/۱۰
همزمان با اظهارات هيلاری کلينتون، وزيرخارجه آمريکا دراين زمينه که تجهيزحزب الله به تسليحات بيشترمی تواند منجر به وقوع جنگ درمنطقه شود، اهود باراک، وزيردفاع اسرائيل نيز گفته است که «سوريه مسوول هرگونه حمله راکتی حزب الله عليه اسرائيل خواهد بود».
هيلاری کلينتون، وزيرخارجه آمريکا، پنجشنبه درسخنرانی درکميته يهودی- آمريکائی در واشينگتن گفت که «انتقال سلاحهای پيشرفته تر، شامل راکت ها، برای حزب الله در لبنان و حماس درغزه، می تواند موجب شعله ورشدن جنگ درمنطقه شود».
خانم کلينتون دررابطه با گزارش های انتشاريافته سه هفته اخير درمورد انتقال احتمالی موشک های جديد برای حزب الله سخن می گفت.
خانم کلينتون گفت که «اسرائيل دراين مقطع، با چالش های مهمی درتاريخ خود بويژه دربرابر ايران، سوريه، حزب الله و حماس روبروست».
وزيرخارجه آمريکا ادامه داد که «بشاراسد نظرات ايران، حزب الله و حماس را می شنود اما حياتی است که ديدگاههای ما را هم بشنود، تا عواقب احتمالی اقداماتش روشن باشد».
رابرت گيتس، وزيردفاع آمريکا نيزسه شنبه گفته بود که «سوريه و ايران حزب الله را به جنگ افزار و راکت مجهز می کنند و حزب الله بيشتر از ارتش های بسياری در جهان سلاح و راکت دارد».
آقای گيتس مشخصا به نوع راکت ها اشاره نکرده بود. سايرمقامات آمريکا نيز می گويند که هنوز به اين اطمينان نرسيده اند که محموله های جنگ افزارارسالی از سوريه برای حزب الله، شامل موشک های اسکاد بوده است.
موشک های زمين به زمين اسکاد ازبرد لازم برای هدف قراردادن همه نقاط اسرائيل برخورداراست.
اهود باراک، وزيردفاع اسرائيل نيز که درآمريکا بسرمی برد، پنجشنبه درسخنرانی درهمآيش کميته يهودی-آمريکائی درکنارخانم کلينتون، گفت که کشورش «سوريه و لبنان را مسوول هرگونه شليک راکتی ازسوی حزب الله تلقی خواهد کرد».
درهمين حال، آقای باراک گفت که کشورش «علاقه ای به وخيم کردن اوضاع ندارد اما تلاشهائی را که برای تغييرقوای منطقه انجام می شود، با دقت دنبال می کند»، و افزود که «ما ابرهای تيره ای را درافق می بينيم؛ حماس درجنوب اسرائيل، حزب الله درشمال و البته ايران».
وزيردفاع اسرائيل مدعی شد که حزب الله هم اکنون ۴۵ هزارفروند راکت دراختيار دارد.
درهمين حال، سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله گفته است که سازمان وی حاضر به تاييد درستی يا نادرستی گزارش دريافت موشک های اسکاد نيست.
آقای نصرالله پنجشنبه درمصاحبه با رسانه های خليج فارس گفت که «آمريکا و اسرائيل شلوغ بازی درمی آورند تا بدون جنگ به دستآوردهای مورد نظرخود برسند».
آقای نصرالله افزوده که «شلوغ کاری نه به نفع ماست، نه اسرائيلی ها».
درهمين حال، دبيرکل حزب الله ارزيابی کرده است که «منطقه درآينده نزديک با جنگی روبرونيست».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر