کانون ایرانیان

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

يکی ديگر از اعضای کانون صنفی معلمان در تبريز بازداشت شد

در آستانۀ روز معلم در ايران يکی ديگر از اعضای کانون صنفی معلمان در تبريز بازداشت شد
بدين ترتيب هفتمين عضو کانون صنفی معلمان ايران طی روزهای اخير مشمول حکم دستگيری و انتقال به بازداشتگاه شد. وب سايت امروز با انتشار خبر دستگيری توفيق مرتضی پور عضو كانون صنفی معلمان در تبريز خاطرنشان کرد اين فعال فرهنگي در پی يورش نيروهای امنيتی به منزل شخصی اش، در تبريز بازداشت شد و ماموران پس از ورود به منزل وي ضمن تفتيش آن محل كِيس کامپيوتر و برخی وسائل شخصی را نيز ضبط کردند. روز چهارشنبه نيز علياكبر باغانی و محمد بهشتی لنگرودی  دبيركل و سخنگوی كانون صنفی معلمان ايران دستگير شده بودند . در اواسط هفته جاری نيز جلال نادري علی نجفی و محمد خانی و سعيد جهان آرا، چهار فعال حقوق معلمان، در شهر همدان احضار و بازداشت شده بودند .
در رويدادی ديگر جمعی از زندانيان سياسي اعلام کرده اند، که روز ۱۱ ارديبهشت همزمان با روز جهانی کارگر و روز معلم در ايران برای همبستگی با کارگران و آموزگاران ايران اعتصاب غذا می کنند
در بيانيه اين زندانيان که در وب سايت جنبش راه سبز (جرس) منتشر شده آمده است که حاکميت فعلی در حالی به استقبال روز کارگر ميرود که در اثر سياستهای ناشايست، ناکارآمد و سرکوبگرانهِ دولت اقشار محروم بيش از پيش در زير فشارهای اقتصادي کمر خم کرده اند. جمعی از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين تهران اوايل اين ماه از آغاز روزه سياسی خود در اعتراض به وضع موجود، در زندانها و بازداشتگاهها، روند بازجوييها، صدور احکام ناعادلانه، و ادامه بازداشت زندانيان سياسي خبر داده بودند.
کارگران شرکت کشتی سازی و صنايع فراساحل بندرعباس به نبود امنيت شغلی و تصميم مسئولان برای اخراج آنها از شرکت اعتراض کردند
به گزارش وب سايت کلمه يکی از مسئولان محلی استان هرمزگان با تأييد تجمع حدود ۳۰۰ کارگر در مقابل ساختمان مديريت شرکت کشتی سازی و صنايع فراساحل بندرعباس گفت مسئولان اين شرکت تاکنون ۳۰ نفر از کارگران را اخراج و از چند روز پيش کـارت حضور و غيـاب آنها را غيرفعال کردند. اين شرکت ۱۵ روز پيش هم ۱۸ کارگر را اخراج کـرد که ۱۶ نفر آنان بومی بودند .به گفته وی مسئولان شرکت قصد دارند نيمی از نيروهای اين شرکت را تعديل کنند .
مير حسين موسوی در تازه ترين پيام ويديويی خود اوضاع  سياسی ايران را در مشکلات اقتصادی کارگران و معلمان موثر دانسته و گفته است بستن دهان ها و روزنامه ها،  پر کردن زندان ها و محدود کردن تشکل های صنفی و سياسی، در سرنوشت کارگران و معلمان تاثيرگذار است
به گفته آقای موسوی کارگران و معلمان مانند ديگران، آزادی، عدالت و رفاه می خواهند. وی همچنين از عملکرد اقتصادی و سياست خارجی دولت انتقاد کرده و گفته است ناکارآمدی در اين زمينه ها تاثيری مستقيم بر معيشت مردم و از جمله معلمان و کارگران دارد. ميرحسين موسوی مسايل و مشکلات کارگران و معلمان را مسايل همه ملت ايران دانسته و به اين ترتيب از آنها خواسته است به جنبش سبز بپيوندند. جنبشی که به گفته آقای موسوی خواسته های خود را از راه های قانونی دنبال می کند و بازگشت به قانون اساسی جمهوری اسلامی را بهترين راه حل می داند. با اين حال وی در پيام ويديويی خود می گويد می توان بخش های به گفته او ناکارآمد اين قانون را اصلاح کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر