کانون ایرانیان

۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

6 هزار پناهجوی ایرانی در ترکیه، منتظر پذیرش از یک کشور ثالث

شهرزادنیوز: حدود 6 هزار پناهجوی ایرانی در ترکیه، همچنان منتظر پذیرفته شدن از سوی یک کشور ثالث‌اند، که بین 3 تا 4 هزار تن آنان، پس از ناآرامی انتخابات ریاست جمهوری، به این کشور گریخته‌اند.
به گزارش اشپیگل آنلاین، به نقل از مسئول اتحادیه همبستگی با پناهندگان ایرانی در ترکیه، اکثر پناهندگان پس از انتخابات به ترکیه را دانشجویان و روزنامه‌نگاران تشکیل می‌دهند و همچنان تحت تهدید مأموران امنیتی و اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش ایران آکتوئل، اکثر این پناهندگان با حداقل امکانات و گاه تنها با لباسی که برتن داشتند از ایران گریخته‌اند.
آن‌ها مدت‌هاست که منتظر  پذیرش از سوی کشورهای اروپایی هستند، چرا که ترکیه فاقد قانونی برای پذیرش پناهندگی غیر اروپائیان است.
یکی از کارکنان نهاد "پرو آزول" در شهر اسن آلمان گفت، راه چاره این است که ایرانیان فعال در حقوق بشر، در هر شهراروپایی که هستند، باید با مراجعه به یکی از فراکسیون‌های احزاب در شوراهای شهر، آن‌ها را قانع کنند.
که تقاضایی رسمی را در نشست شورا مبنی بر پذیرش گروهی از پناهندگان را مطرح سازند، کما این که شورای شهر دوسلدورف آلمان به تقاضای دو فراکسیون سوسیال دمکرات و سبزها، 50 تن از پناهجویان ایرانی منتظر در ترکیه را به اتفاق آرا تصویب کرد.
سازمان کمک به پناهجویان سازمان ملل، تنها زمانی می‌تواند پناهجویان به پناهجویان برای خروج از شرایط ناگوار در ترکیه کمک کند، که آن‌ها از سوی کشور ثالثی پذیرفته شوند.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر