کانون ایرانیان

۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

گزارش: نگرانی ها نسبت به روند بهبود اقتصاد جهانی افزايش مييابد

شاخص های اقتصادی در بازارهای آسيا روندی نزولی داشت. سرمايه گذاران به دارايی های پر خطر، مثل سهام رغبت نشان نمی دهند، و شواهد حاکی از بی ثباتی ، در روند بهبود اقتصاد جهانی است.


خبرهای ناخوشايند اقتصادی در آمريکا که افت ارزش سهام در وال استريت را به همراه داشته، سبب شد بازارهای آسيا روز پنجشنبه برای سومين روز پياپی روند نزولی را طی کنند.


کسری تجاری آمريکا در ماه ژوئن به بالاترين سطح خود در ۲۰ ماه پيش از آن رسيد و صادرات اين کشور کاهش يافت، که نشان دهنده کندی روند توليد و مشکلات بزرگترين اقتصاد جهان برای خروج از رکود است.


در چين نيز که موتور مهم رشد در آسياست، شاخص ها دلسرد کننده هستند.


توسعه واردات، روند توليد در کارخانه ها، خرده فروشی و سرمايه گذاری های تازه در چين کند شده است که نشان می دهد روند سريع بازيابی اقتصاد آن کشور از رکود جهانی تعديل شده است.


کاسپی، شاخص سهام در کره جنوبی با دو مميز يک درصد کاهش به ۱۷۲۱ واحد رسيد و شاخص سهام در هنگ کنگ نيز با نه دهم درصد کاهش به ۲۱ هزار و ۱۰۵ واحد رسيد.


بانک مرکزی کره جنوبی ماه گذشته نرخ بهره در آن کشور را که در پايين ترين سطح خود بود افزايش داد، اما روز پنجشنبه آن را برای مدتی در حد فعلی تثبيت کرد.


در ژاپن، ين قوی به چالش های پيش روی صادرکنندگان آن کشور اضافه می کند، و همچنان سايه سنگين خود را بر سهام حفظ کرده است.


فرانسيس لئون، مدير کل ضمانت های فلبرايت، می گويد «ژاپن هميشه يک کشور عمده صادر کننده بوده و هنوز هم هست. ين هميشه يک ارز مطمئن محسوب شده و به همين دليل بهای آن افزايش يافته است. مردم يورو و دلار را می فروشند و ين می خرند.»


نيکی، شاخص عمده سهام در ژاپن نيز با نه دهم درصد کاهش به ۹۲۱۲ واحد رسيد.


خبرهای ناخوشايند از اقتصاد آمريکا و آسيا در کنار وضعيت نامطلوب اقتصاد اروپا، اين نگرانی را ايجاد کرده است که اقتصاد جهانی بار ديگر وارد رکود شود.

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر