کانون ایرانیان

۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

مسعودی ریحان: سخن رحیمی بی‌احترامی به علم و اساتید است

پارلمان‌نیوز: نایب‌رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سخنان اخیر معاون اول رئیس‌جمهور را به منزله پایین آوردن شان علم و اساتید دانست.

غلامحسین مسعودی ریحان نماینده مردم اهر در مجلس، در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینكه دانشگاه‌ها به محلی برای تولید مدرك تبدیل شده‌اند و برخی به هر شیوه حتی پرداخت پول و غیره به دنبال كسب مدرك هستند، اظهار داشت: ایشان بر اساس تجربه شخصی خود سخن می‌گوید. در حالی كه اگر اینگونه باشد چطور می‌توان ادعا كرد كه ایران از نظر علمی و تكنولوژیك در مقام اول منطقه قرار دارد.

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس افزود: این سخن رحیمی برخلاف نظر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است. البته اشكال ما در امر آموزش، از آموزش و پرورش شروع می‌شود. زیرا كیفیت آن بخش چندان بالا نیست، ولی دانش‌آموزان با معدل‌های بالا نمره قبولی می‌آورند.

مسعودی ریحان تاكید كرد: با وجود این اشكالات، تعدادی از دانشگاه‌های ما مانند دانشگاه تهران، امیر كبیر، شیراز و... دارای سطح علمی و اساتید ارزشمندی بوده و حرفی برای گفتن در كل دنیا دارند. برخی از دانشگاه‌ها نیز امكانات تجهیزاتی بسیار مناسبی دارند.

نایب‌رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این سخن معاول اول رئیس‌جمهور، در مورد دانشگاه پیام نور كه بسیاری از رشته‌های آن فاقد استاد است، صدق می‌كند. ولی كلیت سخن ایشان بی‌احترامی به علم و اساتید است و نباید همه را به طور مطلق اینگونه مورد خطاب قرار داد.

مسعودی ریحان خاطر نشان کرد: اگر سخن رحیمی صحت داشته باشد، چرا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایران را كانادا و سایر كشورهای مهم جهان جذب می‌كنند و باعث خروج آنها از كشور می‌شوند؟

View Original Article

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر