کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

پارلمان نیوز رفع فیلتر شد

پارلمان نیوز، رسانه رسمی فراکسیون خط امام مجلس، روز چهارشنبه 14 بهمن رفع فیلتر شد.

رفع فیلتر پارلمان‌نیور در سالروز آغاز به کار آن و بعد از استعفای اعتراضی محمدرضا تابش در اعتراض به فیلترشدن ارگان رسمی فراکسیون خط امام مجلس، ممنوع‌الورود شدن خبرنگار این رسانه به مجلس و جلوگیری از ورود خانواده‌های زندانیان سیاسی به مجلس انجام شد.

محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون خط امام مجلس که نمایندگان اقلیت اصلاح‌طلب را تشکیل می‌دهند، روز یکشنبه این هفته تصمیم به استعفا گرفت.

محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس، با اطلاع از این تصمیم، قول مساعد داد تا زمینه رفع دغدغه‌های این فراکسیون را فراهم آورد.

داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس، روز 11 بهمن اعلام کرد که به دلیل ممانعت حراست جلسه فراکسیون با خانواده بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات برگزار نشد. به گفته آقای قنبری این کار در هماهنگی‌ برخی از اعضای هیات رییسه از جمله آقای کوهکن صورت گرفته است.

این فراکسیون با انتشار بیانیه‌ای در نیمه اردیبهشت امسال، ضمن ارج نهادن بر حضور کروبی در رقابت‌ها و ستایش از سوابق او، از نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری حمایت کرد.

در آن زمان فراکسیون خط امام مجلس با انتقاد از دولت احمدی‌نژاد، در توضیح حمایت از موسوی، اعلام کرد «دولت نهم با سوتدبیرها اوضاع داخلی کشور را بحرانی، و با ایجاد تنش در روابط بین‌المللی، چهره‌ی کشور را مخدوش کرده است.»

فعالیت پارلمان نیوز و فراکسیون اقلیت مجلس

در جریان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تعطیلات تابستانی مجلس، محدودیت بی‌سابقه برای اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، توقیف روزنامه‌ها، فیلترینگ بسیار گسترده سایت‌ها و اعمال نظر در مطالب روزنامه‌ها قبل از انتشار، پارلمان نیوز به اطلاع‌رسانی در مورد مسایل پس از انتخابات پرداخته است.

فراکسیون اقلیت مجلس در دیداری که مهرماه امسال با علی لاریجانی، رییس مجلس، داشتند با ابراز نگرانی از «برخوردهای غیرقانونی» با معترضان به انتخابات، خواستار برخورد قضایی با «متخلفان» بازداشتگاه کهریزک شدند.

علت فیلترینگ

پارلمان نیوز در سایت خود نوشته است که این سایت «سه بار در طول فعالیت خود از مردادماه امسال تاکنون فیلتر شد و دلایل فیلترینگ تا این لحظه برخلاف قانون به نمایندگان ملت اعلام نشده است.»

پارلمان نیوز در 11 تیرماه، 27 شهریور روز قدس و 6 دی‌ماه فیلتر شد.

این سایت در ششم دی‌ نوشت: فیلتر شدن پارلمان‌نیوز در ساعات اولیه عاشورای حسینی که هم‌زمان با چند سایت حامی اصلاح‌طلبان رخ داده است احتمالا به‌دلیل انعکاس بدون سانسور آنچه شب گذشته در حسینیه جماران رخ داد و به‌صورت کاملا تحریف شده و جعلی در خبرگزاری‌های حامی دولت منعکس شده، صورت گرفته است.

دامنه فعالیت پارلمان نیوز

14 بهمن 87 ارگان رسمی فراکسیون خط امام مجلس با نام «پارلمان نیوز» به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

این سایت نوشته است: پارلمان‌نیوز نه تنها در ایران که اکثریث مطلق کشورهای جهان دارای کاربر است و به گواه آمار و اطلاعات دقیق، پارلمان‌نیوز تنها از 11 کشور واقع در مرکز قاره آفریقا، قطب جنوب و سه جزیزه کوچک آسیای جنوب شرقی بازدید کننده ندارد.

پارلمان نیوز در شرایطی رفع فیلترینگ شده که شماری از منابع اطلاع‌رسانی کشور ازجمله برخی روزنامه‌ها توقیف شده و پروانه انتشار برخی از نشریات لغو شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر