کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۶, جمعه

مادران عزادار: اعدام را بس کنيد

«مادران عزادار»، گروهی از زنانی که فرزندان و همسرانشان را در ناآرامی های پس از انتخابات از دست داده اند یا فرزندانشان همچنان در بند هستند، با انتشار بیانیه ای خواستار لغو حکم اعدام برای بازداشت شدگان شدند.

آنها در این بیانیه گفته اند که «نگذاريم فجايع تاريخی دهه ۶۰ دوباره تکرار شود.»

همچنین این گروه از زنان خواستار «آزادی زندانيان عقيدتی» و «محاکمه آمران و عاملان کشتار فرزندانشان» شده اند.

آنها در این نامه نوشته اند: ما مادران عزادار که به صورت خودجوش در طول هفت ماه گذشته شنبه ها در پارک لاله و ساير پارک ها و اماکن عمومی ديگر با حضور فعال خود کشتارها و بازداشت ها را محکوم کرده و خواستار پايان بخشيدن به اين اعمال غير انسانی و غير قانونی بوده ايم، امروز با اعدام فرزندان خود روبرو هستيم.

مادران عزادار نوشتند که «چه کسانی ما مادران را محکوم به اين مرگ تدريجی کرده است که هميشه در سوگ عزيزان خود بنشينيم؟»

آنها در ادامه نامه خود آورده اند که «آيا مشارکت فرزندان ما در انتخابات بايستی به بازداشت، شکنجه، تجاوز، کشتار و اعدام شان منجر شود؟»

آنها خطاب به مسوولان کشور می گویند که اگر اعمال این خشونت ها علیه جوانان ادامه یابد، اعتراض ها از سوی مردم نیز افزایش خواهد یافت.

روز ۱۹ دی ماه، ۳۰ نفر از این مادارن که در پارک لاله جمع شده بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که با اعتراض فعالان سیاسی و حقوق بشری مواجه شد.

هم اکنون بسیاری از بازداشت شدگان پس از انتخابات و به ویژه روزنامه نگاران و فعالان دانشجویی به اتهام «محارب» در زندان به سر می برند و به نظر می رسد، مسوولان با تهدید حکم اعدام سعی در ایجاد ترس و رعب میان معترضان دارند.

سحرگاه روز پنجشنبه، هشتم بهمن ماه، آرش رحمانى پور و محمدرضا على زمانى كه گفته مى شود پيش از انتخابات بازداشت شده بودند توسط دادگاه انقلاب اعدام شدند.

اين دو نفر به عضويت در «انجمن پادشاهى ايران» و اقدام علیه امنیت جمهوری اسلامی متهم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر