کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

فیروزآبادی: نابود کردن اثر موشک های آمریکا در خلیج فارس ساده است

سرلشگرحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، روزپنجشنبه ۱۵ بهمن (۴ فوریه) انتشار خبر استقرار سیستم ضد موشک آمریکا در کشورهای منطقه خلیج فارس را "جنگ روانی آمریکا" دانست و گفت که اثر این موشک ها را می توان با "تاکتیک ساده" از بین برد.

این نخستین واکنش بالاترین مقام نظامی ایران به انتشار خبری مبنی بر استقرار سیستم های ضد موشک "پاتریوت" بوسیله آمریکا در کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، کویت و قطر بوده است.

پیش از این، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران این اقدام آمریکا را "ناکارآمد" توصیف کرده بود.

آقای فیروزآبادی، با تاکید بر این که خبر نصب این سیستم ضد موشک، موضوع تازه ای نیست، به خبرنگاران گفت: "این موشک ها چند سال است نصب شده و جای آن را هم می دانیم ."

او تصمیم آمریکا را "ترفند جدیدی برای خالی کردن خزانه کشورهای درآمدزای منطقه" دانست و از این کشورها خواست که "خزانه هایشان را برباد ندهند" و موشک های پاتریوت را که "هنوز اثرش در جایی ثابت نشده"، نخرند.

حسن فیروزآبادی گفت: "با تاکتیک های ساده می توان اثر موشک های ضد موشک پاتریوت را از بین برد."

پیشتر ژنرال "دیوید پترویس"، فرمانده ارتش آمریکا در مناطق خاورمیانه و آسیای مرکزی، از اعزام دو کشتی مجهز به سیستم ضد موشک بالستیک (ایجیس) خبر داده و گفته بود که در هر یک از چهار کشور عرب (امارت متحده عربی، بحرین، کویت و قطر)، دو سیستم دفاع موشکی "پاتریوت" مستقر می شود.

روزنامه نیویورک تایمز که این خبر را منتشر کرده بود، به نقل از منبعی در داخل دولت آمریکا، هدف این اقدام را منصرف کردن ایران از افزایش احتمالی تنش ها، آرامش خاطر اسرائیل و اطمینان دادن به کشورهای عرب درباره پشتیبانی آمریکا از آنان دانسته است.

آقای فیروزآبادی درباره هدف آمریکا گفت که در شرایطی که روابط ایران و کشورهای منطقه "بهبود پیدا کرده"، این اقدام آمریکا "یک عملیات روانی" است.

"پی جی کراولی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ،چندی پیش به بی بی سی گفته بود که با وجود تقویت سیستم های دفاع موشکی آمریکا در خلیج فارس، آمریکا هنوز به مذاکره اتمی با ایران پایبند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر