کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

اخبار ویژه اعتماد

? ديدار کروبي با خانواده مظفر؛ مهدي کروبي با خانواده محمدجواد مظفر نايب رئيس انجمن دفاع از زندانيان ديدار کرد و ضمن دلجويي از آنها از وضعيت زندانيان و برخورد با خانواده هاي آنها شکايت کرد. به گزارش امروز، پيش از اين نيز سيد محمد خاتمي در 9 بهمن با خانواده وي ديدار داشته است که در آن ديدار همسر مظفر وضعيت جسماني او را نامساعد توصيف کرده بود. خبر هاي رسيده از اوين حاکي است که وي در سلول انفرادي به سر مي برد.

? چند بازداشت؛ آخر هفته يي که گذشت با بازداشت چند نفر از فعالان سياسي و مدني همراه بود. به گزارش سايت هاي خبري، «سيدحسين معصومي» رئيس کميته فرهنگيان حزب اعتماد ملي، «اميد مهرگان» روزنامه نگار و مترجم آثار فلسفي، «مازيار سميعي»، «نوشين جعفري» روزنامه نگار، «بهار تراکمه» فرزند يونس تراکمه و «ياشار دار الشفاء» از جمله افرادي بودند که طي چند روز گذشته بازداشت شدند. به گفته خانواده معصومي، وي بامداد پنجشنبه در منزلش دستگير شد. آنها گفتند به دليل بيماري قلبي و نياز معصومي به داروهايش، نگران وضعيت او هستند. «اميد مهرگان» نيز نيمه شب چهارشنبه در خانه اش بازداشت شد. علت دستگيري وي مشخص نيست. همچنين «مازيار سميعي» فعال دانشجويي نيز همانند سايرين در منزلش بازداشت شد. اما به گزارش کلمه «بهار تراکمه» فرزند يونس تراکمه نويسنده و منتقد ادبي نيز پنجشنبه بازداشت شد. پيش از او اردوان تراکمه پسر اين نويسنده روز عاشورا دستگير شده بود. نوشين جعفري نيز به شيوه يي مشابه چهار شنبه شب در منزلش بازداشت شد. از سوي ديگر «ياشار دارالشفاء» دانشجوي جامعه شناسي دانشگاه تهران نيز به همراه برادر و مادرش دستگير شد.

? کرباسچي؛ پناهنده نشده ام ؛ رئيس ستاد انتخاباتي مهدي کروبي پناهندگي خود به يک کشور غربي را رد کرده است. «امروز» نوشت غلامحسين کرباسچي در اين خصوص گفته پناهندگي بنده به کشور کانادا و هر کشور ديگري کذب محض است. وي تصريح کرد؛ بنده در حال حاضر هيچ زميني در کشورهاي ديگر ندارم و در حال خريد و فروش هيچ ملکي در هيچ جاي دنيا از جمله ايران هم نيستم. کرباسچي گفت؛ من کشورم را دوست دارم و به هيچ وجه حاضر نيستم آن را ترک کنم. وي افزوده کساني بايد ايران، مهد اسطوره هاي تاريخ ساز را ترک کنند که به آن خيانت کردند.

? آزادي 10 دانشجو؛ 10 دانشجوي دانشگاه علم و صنعت ايران طي هفته گذشته آزاد شدند. به گزارش کلمه، اين دانشجويان که پنج نفر از آنها در روز عاشورا و پنج نفر ديگر روز سه شنبه هشتم دي در پي تجمع دانشجويان بازداشت شده بودند، بعد از نزديک به پنج هفته بازداشت در زندان اوين طي روزهاي اخير آزاد شدند.نيما عمراني، ابراهيم نوحي، پويا دريايي، طهمورث صفري، هادي نجفي، مجيد عسگري، علي صديقي، پويا حمداللهي، مصطفي ريسمان باف و شهاب محمدي دانشجوياني هستند که با قيد ضمانت (فيش حقوقي کارمندي) آزاد شده اند.

? احضار کلهر به کلانتري؛ «آينده» از احضار «مهدي کلهر» به کلانتري 135 اکباتان خبر داد. به نوشته اين سايت، مشاور رسانه يي احمدي نژاد به دليل ضرب و جرح «معصومه طاهري» همسر سابقش و شکايت وي همراه با ثبت در پزشکي قانوني و شهادت شاهدان احضار شده و بايد يکشنبه 18 بهمن در کلانتري حاضر شود. معصومه طاهري موسوي استاد دانشکده خبر صدا و سيما در گفت وگو با آينده اين ماجرا را تاييد کرده است.

? توقيف سه کشتي در استراليا؛ «کوين راد» نخست وزير استراليا در مصاحبه يي راديويي اعلام کرد کشورش سه محموله را که عازم ايران بوده اند، در بنادر خود توقيف کرده است.به گزارش عصر ايران راد با بيان اينکه اين کشتي ها طبق قوانين داخلي وزارت دفاع استراليا و براي جلوگيري از ارسال موادي که در ساخت و اشاعه سلاح هاي هسته يي کاربرد دارند، توقيف شده است، ادعا کرد برنامه هسته يي ايران خطرناک است.

? لغو ممنوعيت تحصيل علوم اتمي ايرانيان؛ ايرنا به نقل از خبرگزاري ها اعلام کرد؛ دادگاهي در هلند تصميم دولت اين کشور در محروم کردن دانشجويان ايراني از آموزش علوم هسته يي را تبعيض آميز و غيرقانوني اعلام کرد.دولت هلند روز پنجم ژوئيه سال 2008 ميلادي پذيرش دانشجويان ايراني در مراکزي که «ممکن است بتوانند درباره علوم هسته يي بياموزند» را ممنوع اعلام کرد.

? ممانعت از ثبت نام دانشجويان نجف آباد ؛ نوروز نوشت دانشگاه آزاد نجف آباد با مسدود کردن فايل آموزشي حدود 40 نفر از فعالان سياسي- دانشجويي دانشگاه، از انتخاب واحد و ثبت نام آنان در ترم جديد تحصيلي ممانعت کرد.اين اقدام در حالي صورت مي پذيرد که تاکنون براي اکثر اين دانشجويان که پيش تر به کميته انضباطي دانشگاه فراخوانده شده بودند، حکمي صادر نشده است و احکام بدوي صادر شده براي ديگر دانشجويان نيز قطعي نشده و براي تجديد نظر به تهران ارسال شده است.

? هک دو سايت منتقد؛ سايت هاي خبرنامه اميرکبير و پايگاه خبري فراکسيون اقليت مجلس (پارلمان نيوز) هک شدند.خبرنامه اميرکبير به انجمن اسلامي اين دانشگاه نزديک است که عمدتاً خبرهاي دانشجويي را منتشر مي کرد.پارلمان نيوز نيز به تازگي با آدرس جديدي رفع فيلتر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر