کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

باهنر:دوران سازندگی حلقه گمشده انقلاب بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دوران سازندگی را لازم و حلقه گمشده انقلاب اسلامی دانست و گفت:در این دوران همه عقب افتادگی‌های دوران طاغوت جبران شده است.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت دهه فجر که از سوی مجمع پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد حضرت زین ‌العابدین (ع) برگزار شد با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده در دوران سازندگی اظهار داشت: در دوران سازندگی پالایشگاه، جاده‌ها، بنادر و... ساخته شده و روند تولید فولاد و سایر کالاها رشد چشمگیری داشته است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در این دوران هزار میلیارد دلار خسارت جنگ تحمیلی به کشور نیز ساخته شده است، تصریح کرد: دوران سازندگی بسیار لازم و حلقه گمشده انقلاب اسلامی بود و من وارد آمار و ارقام نمی‌شود ولی باید گفت که در این دوران همه عقب افتادگی‌های دوران طاغوت جبران شده است.

نایب رئیس مجلس غفلت از فعالیت‌های فرهنگی را یکی از اشتباهات استراتژیک دوران سازندگی دانست و با بیان اینکه کاش این اشتباه رخ نمی‌داد، تصریح کرد: در آن دوران تصور دولتمردان این بود که چون فضای سنگین فرهنگی در زمان جنگ بر کشور حاکم بود، این فضا در دوران سازندگی هم حفظ می‌شود از این رو به دنبال عمران و آبادی بودند و از فضای فرهنگی مقداری غفلت شده است.

باهنر ادامه داد: در سال‌های 71 و 72 مقام معظم رهبری هشدار دادند که دشمن به ما شبیخون می‌زند. خیلی از ماها گوش شنوا و بصیرتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند را نداشتیم و گفتیم فضای فرهنگی وجود دارد و کفایت می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت انتقال تجربیات گذشته به نسل‌های آینده، خاطرنشان کرد: دوم خرداد 76 در واقع تلنگری به همه بود که حواسمان جمع باشد و در آن زمان بود که متوجه شدیم قطع بین نسلی در کشور به وجود آمده است.

- همه اصلاح طلبان منحرف نیستند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌خواهم همه اصلاح‌طلبان را به انحراف محکوم کنم، چرا که در بین آنها خط امامی و جبهه‌ای زیاد داشتیم اما عده‌ای هم بودند که می‌خواستند دور انقلاب اسلامی را خط قرمز بکشند و تئوری پایه‌ای حضرت امام را مخدوش و فضا را غبارآلود کنند.

وی افزود: این افراد حرف آخر خودشان را زدند که حکومت دینی منافع ملی را نمی‌تواند تأمین کند.

باهنر با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) معتقد بودند که بسیاری از احکام اسلامی احکام سیاسی هم هست، اظهار داشت: ایشان حتی معتقد بودند برای حفظ نظام اسلامی، می‌توان برخی فروعات را انجام نداد، کما اینکه در مقطعی که مشکلی با عربستان پیدا کرده بودیم حج که فروع دین است، تعطیل شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: برخی اصلاح طلبان هم‌خوان و هم‌جهت با بسیاری از مستکبران شدند و شمشیر کشیدند که نهادهای متولی امنیت و اطلاعات کشور را از میان بردارند.

وی تصریح کرد: تدبیر عمیق، آینده‌نگر، دوراندیش و بابصیرت مقام معظم رهبری کاروان انقلاب را از دوران اصلاح‌طلبان قبلی عبور داد.

- مطالبات حق مردم است

باهنر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر سال 78 اشاره کرد و افزود: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری قرار بود انقلاب دست نااهلان نیفتد اما برخی نااهلان در مجلس و دولت و قوه قضائیه نفوذ پیدا کرده بودند، تا اینکه اصولگرایان، متعهدماندگان به خط امام و اسلام ناب محمدی (ص)، حزب‌اللهی‌ها با بصیرتی که پیدا کرده بودند و دلی که مجددا برای انقلاب سوزاندند، آب رفته به جوی برگشت.

نایب رئیس مجلس افزود: با این اقدام، مجلس، قوه قضائیه و دولت به دست ولایتی‌ها رسید دوباره کاروان سازندگی و تلاش و علم به چرخش درآمد و بسیاری از مشکلات جامعه به سرعت حل شد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: ممکن است برخی افراد سئوال کنند که مشکلات تا کی ادامه داد، در این زمینه مقام معظم رهبری تعبیری دارند و فرمودند طومار کارهای نکرده خیلی طولانی‌تر از کارهای انجام شده است.

باهنر مطالبات را حق مردم دانست و اظهار داشت: بیش از هر چیزی ما و امثال ما باید برای مردم کار کنیم. اینها را باید به صورت مقایسه‌ای کار کرد و اگر کسی بگوید تورم چه زمانی به اتمام می‌رسد می‌گویم معلوم نیست.

- رشد اقتصادی رضایت‌بخش نیست

نایب رئیس مجلس با اشاره به تصویب چشم‌انداز توسعه ایران تا سال 1404 خاطرنشان کرد: بر اساس این چشم‌انداز، ایران در سال 1404 کشوری است توسعه یافته دارای مقام اول تولید علم و ثروت در منطقه، الهام‌بخش برای جهان اسلام، انقلابی و مسلمان و دارای تعامل سازنده با دولت‌ها و ملت‌های دنیا.

وی برخی شاخص‌های برنامه چهارم توسعه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشور ما در عرصه IT ، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای و برخی شاخص‌های دیگر رشد چشمگیری داشته است.

باهنر اظهار داشت: امروز نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی که جنگ، پیروزی انقلاب و سازندگی را درک نکرده‌اند میدان دار هستند و این نسل چهارم است که باید انقلاب را با این وضعیت تحویل بگیرند و در سال 1404 کشور اول در منطقه شویم.

وی با اشاره به اینکه صدای پای این خیزش به گوش می‌رسد، گفت: البته در رشد اقتصادی رشد خوبی نداشتیم.

- لزوم شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

باهنر بر ضرورت حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد و افزود: در روز 22 بهمن یک صدا و فریاد و مطالبه باید وجود داشته باشد و آن هم شعار اول انقلاب اسلامی یعنی استقلال آزادی جمهوری اسلامی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دفاع از امام راحل، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و ارزش‌هایی که 30 سال در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بر آن پافشاری می‌کردیم باید در فریادهای راهپیمایان وجود داشته باشد.

- نمک نشناسی نکنیم

باهنر به جریان پس از انتخابات ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر امروز فریاد مقام معظم رهبری فریاد وابصیرتاست، خطاب به من و امثال من است.

وی اضافه کرد: اگر کسی در دوران دفاع مقدس فداکاری کرد و زحمت کشید اما اینکه در موقع خودش نتواند امتحان پس دهد، همانند دانش‌آموزی که 12 سال درس خوانده باشد اما در کنکور نتواند جواب دهد، رد می‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در طول 30 سال گذشته و قبل از آن افرادی بودند که کارهای انقلابی می‌کردند اما در بین همین افراد عده‌ای منافق شدند.

باهنر با بیان اینکه مقاطع مختلف انقلاب را نمک‌نشناسی نکنیم، اظهار داشت: اگر امروز با کسی اختلاف داریم دفاع مقدس و جنگ، دوران سازندگی و پذیرش قطعنامه را نباید زیر علامت سئوال ببریم.

نایب رئیس مجلس با ذکر مثالی در این مورد گفت: اگر نماینده مجلس هشتم بگوید که نمایندگان دوره‌های قبلی هیچ کاری انجام نداده‌اند، این مطلب بی‌انصافی است یا اگر دولتی سر کار آید دولت‌های قبلی را زیرسئوال ببرد درست نیست، اگر اینطور باشد پس ارزش‌های دفاع مقدس، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و علمی و تربیتی و... کار چه کسانی بوده است؟

وی با بیان این مطلب که این رفتارها یکی از اخلاق‌های کاملا قابل نقد ماست، تصریح کرد: وقتی فرماندار یک شهرستانی منصوب می‌شود در اولین سخنرانی خودش این گونه بیان می‌کند که در گذشته هیچ کاری انجام نشده است، این نمک نشناسی است.

- در کنار هر گلی خاری هم هست

باهنر ادامه داد: دولت زمان جنگ دولت قابل احترامی بود، الان هم قابل احترام است اما رئیس دولت اشتباه کرده که کرده، باید برگردد. کسانی می‌گویند دیر شده، من هم می‌گویم دیر شده است.

نایب رئیس مجلس با اشاره به برخورد عاقلانه امام حسین (ره) با دشمنان در حادثه عاشورا اظهار داشت: در روز عاشورا بعد از اینکه تعداد زیادی از یاران امام حسین (ع) شهید شده بودند، ایشان به برخی از لشگریان عمرسعد گفته بودند که الان هم اگر برگردید من حاضرم شما را شفاهت کنم.

وی گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند کسی که تا لبه پرتگاه رفته، نباید به او مهلت داد. درست است که برخی خواص هزینه به انقلاب دادند اما نگوئیم راه بسته است.

باهنر ادامه داد: اینکه روزی ما سوزن سنجاق قفلی را نمی‌توانستیم تولید کنیم و امروز ماهواره به آسمان می‌فرستیم در طول 30 سال این افتخارات به دست آمده است و یک شبه کسی نمی‌تواند ماهواره به آسمان بفرستد.

وی به مثال‌های دیگر در این زمینه اشاره کرد و افزود: دانشمندان هسته‌ای که افتخار ما هستند در طول 20 تا 30 سال گذشته در دانشگاه‌های پرقدرت و عالم پرور درس خواندند. البته در کنار هر گلی خاری هم هست.

- نقد عالمانه و عادلانه را بپذیریم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید نقد عالمانه و عادلانه را بپذیریم و سعه صدر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه بگوئیم هیچ کسی هیچ کاری نکرده، ظلم عظیمی به نظام، امام و شهیدان است و اگر کسی می‌خواهد خودش را ثابت کند دلیلی ندارد گذشته را زیر سئوال ببرد.

- ما اهل جنگ نبودیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به پذیرش قطعنامه جنگ تحمیلی گفت: امام خمینی(ره) با صلابت و ایمان این قطعنامه را پذیرفتند. شاید برخی‌ها علاقه داشتند تا امروز جنگ ادامه پیدا می‌کرد اما دوران دفاع مقدس زرین‌ترین دوران انقلاب بود.

وی اضافه کرد: جنگ به ما تحمیل شده بود، ما اهل جنگ نبودیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رزمندگان انقلاب در جنگ تحمیلی چنان به دشمنان جواب دادند که ایران اسلامی تا قرن‌ها از تهدیدها بیمه شده است، خاطرنشان کرد: آمریکا اگر بخواهد دستی به روز ایران بلند کند قبل از اینکه دستش به ایران برسد، با صلابت ملت ایران قطع می‌شود.

- تجلیل از خانواده چهار شهید انقلاب

در حاشیه این مراسم از خانواده شهیدان رضا محمدی، جعفر ملاعسگری، محمد اویسی و سید مهدی روحانی که از شهیدان منطقه چهارمردان قم بودند تجلیل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر