کانون ایرانیان

۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

استادسیس

در جریان بپاخیزی ایرانیان با هدف نجات وطن از سلطه عربها بسیاری از ابر مردان و شیر زنان قد برافراشتند پاره ای از انان که بر رسالت راستین و اصالت نخستین خود استوار ماندند اسطوره ای برای ما ایرانیان شدند اسطوره ای ماندگار و جاودانه.
استاد سیستانی ملقب به استادسیس سردار دلیر ایران که در نواحی هرات و بادغیس و سیستان بر ضد منصور خلیفه ستمگر عباسی قیام کرد و رسما پرچم استقلال ایران را در خاورمیانه به اهتزاز در اورد .
این خبر به گوش منصور خلیفه عباسی رسید. جنگی میان ان دو سر گرفت .در این جنگ رسالتی بر دوش استادسیس بود رسالتی که بر دوش همه قهرمانان ایرانی بود .
او در این جنگ تلفات سنگینی به خلیفه عرب وارد کرد ولی با اینهمه رشادت و دلاوری عربها پیروز شدند و با نیرنگ و فریب استادسیس و افراد خانواده اش را به دام انداختند
عاقبت به فرمان منصور در بغداد به دار آویخته شد و یکی از سمبلهای عرب ستیزی را در ایران به جای گذاشت و درس وطن پرستی در برابر یورش بیگانگان برای جوانان به جای گذاشت .
ما ایرانیان بپاس قدر دانی از برکات وجود این ابر مردان و این شیرزنان که جان بر کف نهاده و از مام و میهن دفاع کردند و برای جفظ وطن از هیچ کوششی دریغ نکردند چراغ راهشان را روشن نگه میداریم و همانند پدرانمان با چنگ و دندان از این مرز و بوم دفاع میکنیم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر