کانون ایرانیان

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

25 درصد زندانيان جهان در آمريكا!

29 ژوئن 2004 اداره آمار ایالات متحده اعلام كرده بود كه شمار زندانيان این فدراسیون بازهم افزايش يافته و رقم دو ميليون را شکسته است . این آمار نشان داد که زندانهای آمریکا در آن سال 25 درصد همه زندانيان جهان را در خود جای داده بودند.
در همین روز در سال 2008 آمار زندانیان آمریکا در سال 2007 (سال ماقبل آن) انتشار یافت که جزئیات بیشتری را به دست می داد. طبق این آمار، در آخرین روز سال 2007 شمار زندانیان ایالات متحده به دو میلیون و 311 هزار تن، و هشت دهم درصد بیش از سال 2006 بود. از آن رقم یک میلیون و 541 هزار محکومیت داشتند و بقیه در انتظار محاکمه بودند. تنها 116 هزار تن از زندان آن سال را زنان تشکیل می دادند. بیست درصد از کل زندانیان آن سال آمریکا پرونده مواد مخدره داشتند و طبق یک محاسبه، در آن زمان در آمریکا هر 49 ثانیه یک نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر می شد. بررسی زندانی های آمریکا در سال 2008 نشان می دهد که سیاهان هفت بار و هیسپانیک ها (لاتین ها) دو و نیم بار بیش از سفیدپوستها به زندان می افتند حال آنکه در زمان بررسی، سیاهان 11 درصد و هیسپانیکها 13 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می دادند. با توجه به جمعیت، نسبت زندانیان در ایالات متحده بیش از هر کشور دیگر است و کشورهای اسکاندیناویایی کمتر از همه. کل زندانیان جهان در آخرین روز سال 2007 نزدیک به 9 میلیون بود. در این سال جمعیت ایالات متحده آمریکا (ایالات پنجاه گانه) سیصد میلیون بود.
در زمینه کثرت زندانی در ایالات متحده و و دو سه کشور انگلیسی زبان دیگر کتابي تحت عنوان "فرهنگ زندان رفتن" انتشار یافته که مولف آن نوشته است زندان رفتن در آمريكای انگلیسی زبان به صورت يك فرهنگ در آمده و قباحت و ترس خودرا از دست داده و همین روانشناسی بر شمار زندانیان می افزاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر