کانون ایرانیان

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

نويسنده اي با صدها ميليون خواننده

« اروينگ والس » نويسنده آمريكايي كه داستانهايش بيش از 270 ميليون خواننده داشته است 29 ژوئن سال 1990 در گذشت.از اين نويسنده 16 داستان ، 17 تاليف غير داستاني و چندين نمايشنامه برجاي مانده است. داستانهاي « والس » در پي نوعي تحقيق و بررسي نوشته شده اند و به همين سبب بر دل مي نشينند . داستانهاي معروف او عبارتند از : گزارش چپمن ، جايزه ، 3 آژير ، انسان ، توطئه ، واژه ، پاشگاه خنده و .... وي كه ساكن شهر شيكاگو بود پيش از اين كه وارد كار داستان نويسي و تاليف شود خبر نگار ورزشي روزنامه هاي ايالت ويسكانسين بود.
اروينگ در خاطراتش نوشته است كه كار نويسندگي را با كتابي رساله مانند آغاز كرد ، ولي ناشران آن زمان به بهانه اين كه هزينه چاپ و توزيعش را در نخواهد آورد حاضر به چاپ آن نشدند ، مگر اين كه در قسمتي از هزينه چاپ با آنان شريك مي شدم كه من اين پول را نداشتم .
ضمن مذاكره با ناشران متوجه شدم كه «داستان» را بدون درنگ چاپ مي كنند زيرا كه نياز به كاغذ اعلا ء ، جلد مقوايي و تزيين ندارد و در قطع كوچك چاپ مي شود . بنابراين ؛ به نوشتن داستان روي آوردم تا پس از كسب شهرت و پول به نوشتن كتابهاي غير داستاني بپردازم .
چند داستان پر فروش آن زمان را خواندم و روش ديگري براي نگارش بكار بردم و پيروز شدم و داستانهاي من تا به امروز ( تاريخ نگارش خاطرات ) 270 ميليون نسخه چاپ شده اند و ديگر ، ناشران براي چاپ كتابهاي غير داستاني من غر و لند نمي كنند.
بسياري از داستانهاي اروينگ به صورت فيلم سينمايي در آمده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر