کانون ایرانیان

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

... و پس از عراق

23 ژوئن 2005 دو مجلس كنگره آمريكا با توجه به گسترش كشتار در عراق و افزايش تلفات آمريكاييان و هزينه جنگ و از سرگيري ناآرامي هاي افغانستان، رامسفلد وزير دفاع وقت، ژنرال پيس رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح و ژنرال ابي زيد فرمانده وقت نيروهاي آمريكا در خاور ميانه را احضار كرده بودند تا از آنان توضيح بخواهند.
در جلسه سنا پس از اين كه «چني» معاون رئيس جمهوري و رامسفلد متهم به گفتن دروغ در قبال مسئله عراق شدند، سناتور ادوارد كندي خطاب به رامسفلد گفت: با اين وضعيت بهتر است كه استعفا بدهي. چني و رامسفلد قبلا گفته بودند كه مقاومت در عراق رو به پايان است و آخرين روزهاي عمر خود را مي گذراند.
در جلسه 23 ژوئن، كه گزارش گسترش مقاومت و افزايش تلفات و هزينه در عراق مطرح بود، ژنرال ابي زيد تاييد كرد كه مقاومت با ورود افراد خارجي مخالف آمريكا به عراق افزايش يافته و پايان آن قابل پيش بيني نيست و در پي بيان اين مطلب بود كه از رامسفلد خواسته شد كه كناره گيري كند.
گزارش هاي انتشار يافته در آن زمان در رسانه هاي آمريكا حكايت از آن داشت كه بيشتر خارجياني كه در عراق در برابر نيروهاي آمريكايي قرار دارند اتباع كشور سعودي بوده اند. اين رسانه ها با توجه به اين گزارشها هشدار داده بودند كه پس از عراق، اين مقاومت ها به كشور سعودي، كويت، امارات و قطر كه آمريكا در آنجا منافع سرشار و حياتي دارد منتقل خواهد شد.
علني شدن استقرار هواپيماهاي جاسوسي آمريكا در امارات، پس از سقوط اخير يكي از آنها از نوع يو ـ 2، برخشم توده هاي عرب و همسايگان امارات افزوده است زيرا كه از اين هواپيماها براي تجسس در كشورهاي منطقه استفاده مي شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر