کانون ایرانیان

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

احمدي نژاد رئيس جمهور شد و هاشمي رفسنجاني اعلام کرد كه به خداوند شكايت خواهد كرد

چهارم تيرماه 1384 نتايج دور دوم انتخابات رياست جمهور ايران انتشار يافت و اعلام شد كه محمود احمدي نژاد شهردار تهران با 17 ميليون و 248 هزار و 282 راي (62 درصد كل آراء) برنده انتخابات شده است. كل آراء ريخته شده به صندوقها، 27 ميليون و 959 هزار اعلام شده بود. اين نخستين انتخابات رياست جمهوري در ايران بود كه به دور دوم راه يافته بود.


هاشمي پاي صندوق آراء

در دور نخست راي گيري ـ هاشمي رفسنجاني با شش ميليون و 159 هزار راي، اول و احمدي نژاد با پنج ميليون و 710 هزار راي ( 449 هزار راي كمتر) دوم شده بود كه در دور دوم، آراء او شش ميليون و 449 هزار راي بيش از آراء هاشمي (از سران انقلاب، رئيس مجلس و رئيس جمهور اسبق و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام) بود. در پي اعلام نتيجه انتخابات دور دوم، هاشمي رفسنجاني اعلاميه بسيار مهمي صادر كرد كه روز بعد به نقل از «ايسنا» در برخي از روزنامه هاي تهران انتشار يافت كه يك سند تاريخ است. قسمت هاي تاريخي پيام به نقل از «ايسنا» در زير مي آيد:

*** هاشمى رفسنجانىبه خداوند شكايت مي كند***


پس از اعلام نتايج

اكبر هاشمى رفسنجانى در پيام خود كه خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) آن را بيانيه وي در باره دور دوم انتخابات رياست جمهورى نوشته است، پس از ذكر مقدمه خطاب به مردم گفته بود: ... اميدوارم رئيس جمهور منتخب جناب دكتر احمدى نژاد به خوبى از عهده اين مسئوليت عظيم برآيد و بتواند به وعده ها عمل كند. بى شك همه بايد وي را در راه خدمت يارى دهند. همان گونه كه بارها گفته ام، اينجانب صرفاً براى انجام وظيفه و جلب رضايت خداوند و خدمت به انقلاب، اسلام، ايران و مردم وارد رقابت هاى انتخاباتى شدم و از اين به بعد نيز همچون گذشته در اين راه هر كارى كه بتوانم انجام خواهم داد. اينجانب با اميد به تحقق حداكثرى مشاركت مردم كه از اهداف مقام رهبري است و نيز براى بالا رفتن سطح آراى رئيس جمهورى منتخب و انسجام ملى در شرايط دشوار كنونى تلاش كردم. خوشبختانه تاكنون دو هدف اول و دوم محقق شده و اميدوارم در سايه هوشيارى شما، وظيفه شناسى مسئولان و جناح هاى سياسى ـ اجتماعى كشور، هدف سوم محقق گردد و دشمنان به اهداف اعلان شده: حداقل مشاركت، حداقل پشتوانه راى رئيس جمهور و حداكثر تشنج نرسند. بنا ندارم كه در مورد انتخابات، شكايت به داورانى كه نشان دادند نمى خواهند يا نمى توانند كارى بكنند ببرم و شكايت خود را فقط همانند مورد قبل در دادگاه عدل الهى مطرح مى كنم، خدايى كه با توكل بر او و براى جلب رضايتش به صحنه آمدم و با او معامله كردم و مى دانم در انتقام الهى اگر كسى معاقب شود قطعاً مردم، انقلاب اسلامى و ايران نخواهند بود و فقط مجرمان واقعى مجازات مى شوند. آنها كه براى تضعيف رقيب از راه تضعيف انقلاب وارد شدند چون مى دانستند او در هر حالت از انقلاب اسلامى دفاع مى كند و ابايى از به عهده گرفتن مسئوليت ها ندارد و آنها كه به گونه اى بى سابقه با هزينه هاى ده ها ميلياردى از بيت المال، اين جانب و بستگانم را ظالمانه تخريب كردند و آنها كه با استفاده زياد از امكانات نظام به صورت ساماندهى شده و نامشروع در انتخابات دخالت كردند، ترديدى ندارم كه جزاى چنين ظلمى به كشور و مردم و من، جز خسران دنيا و آخرت نخواهد بود.





هاشمي رفسنجاني در پايان پيام خود از كسانى كه در انتخابات در حمايت از او متحمل زحماتى شدند و بيش از ده ميليون از مردمى كه به گفته او «به رغم تخريب هاى كوه شكن» با راى خود به وي ابراز اعتماد كردند تشكر كرده است.

***
احمدي نژاد پس از انتشار نتايج آراء، اصول چهارگانه خود را به اين شرح اعلام داشت: عدالت گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان خدا، و پيشرفت و تعالي معنوي و مادي كشور.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر