کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۳, شنبه

2دلیل تغییر قیمت نان در تهران

معاون وزیر بازرگانی با برشمردن دو دلیل برای تغییر قیمت نان در تهران گفت: دلیل اصلی تحویل آرد آزاد به نانوایی ها با قیمت 450 تومان است.

محمدعلی ضیغمی گفت: در بسیاری از بخشها نظیر نانوایی هایی که از آرد یارانه ای استفاده می کنند و نیز در بسیاری از استانهای کشور، نان تغییر قیمت نیافته و همان قیمتهای گذشته در حال اعمال است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: اما در تهران، قیمت نان دو اتفاق را تجربه کرده است؛ به این معنا که با توزیع آرد آزاد و تغییر قیمت آرد از 75 ریال به 450 تومان، طبیعی است که قیمت نان افزایش یابد. البته تصمیم گیری در رابطه با نان، قیمت گذاری و بازرسی و کنترل آن در حوزه وزارت بازرگانی نیست.

وی تصریح کرد: اتفاق دوم آن است که اتحادیه نانوایان در تهران، بعد از یک دوره سه ساله با توجه به اختیاری که داشتند به استانداری آمده اند و به دلیل افزایش قیمتهای بدیهی که در سه سال گذشته در کشور و عوامل دخیل در نان رخ داده است، خواستار اصلاح قیمت شدند، این یک خواسته بدیهی و معقول است.

به گفته ضیغمی، نرخهای جدید نان توسط اتحادیه نانوایان، استانداری تهران و تعزیرات تهیه شده است.

وی اظهار داشت: از منظر وزارت بازرگانی، تنها جایی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ورود یافته، تامین آرد نانوایان است که به صراحت می توان گفت که در تامین آرد و نرخ آن برای نانوایی های یارانه ای، تغییری حاصل نشده است. البته آزادپزها که تعداد آنها محدود است، به دلیل دریافت آرد آزاد تغییر قیمت داشته اند.

به گفته ضیغمی، سهم نانوایی های آزادپز در کل تهران کمتر از 10 درصد است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر