کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

روز عاشورا ۳۰ نفر اشتباه بازداشت شدند

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید در روز عاشورا 30 نفر «به اشتباه» بازداشت شدند و به سرعت آزاد شدند.

فرمانده پلیس همچنین می‌گوید: همین طور که کارهای بازجویی رو به جلو می‌رود ابعاد جدیدی از فتنه روشن می‌شود.

به گفته احمدی‌مقدم، در پی پخش تصاویر برخی از شرکت‌کنندگات در تظاهرات روز عاشورا از تلویزیون، 70 درصد از این افراد با معرفی مردم و اقدامات اطلاعاتی بازداشت شدند.

درپی ناآرامی‌های روز عاشورا، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در وب‌سایت‌های خود از مردم خواستند که براساس تصاویر منتشرشده از شرکت‌کنندگان در تظاهرات اعتراضی، آنها را معرفی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ادعا می‌کند که برخی از این بازداشت‌شدگات تا 50 گروه را هدایت می‌کردند و با سرویس‌های بیگانه ارتباط مستقیم داشتند و خاطرنشان کرد که در صورت صلاحدید دستگاه قضایی، آنها را معرفی می‌كنیم تا موجب «بلوغ مردم» شود.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی، تصریح کرد که هم‌اكنون دشمن به شكل «مزاحمت» برای نظام درآمده است در حالی كه قبلا براندازی نظام را دنبال می‌كرد كه رفع شد.

احمدی‌مقدم پخش تصاویر تظاهرات اعتراضی مردم در شبکه‌های خارج از کشور را «بزرگ‌نمایی دشمن» دانشت و گفت که این تصاویر نشان می‌دهند از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی در عین حال با اطمینان گفت که «در 22 بهمن مردم بار دیگر ثابت می‌كنند كه انقلاب زنده است و نظام ما مانند نظریه ماركسیست نیست كه پس از مرگ نسل اول از بین برود بلكه به انقلاب حضرت مهدی متصل می‌شود».

احمدی‌مقدم بدون نام بردن از میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران معترضان، خطاب به آنها گفت که «بهتر است برگردند، اظهار پشیمانی كرده و خطای خود را جبران كنند» و ابراز امیدواری کرد که با تمسک به ولایت و برخورداری از « امتیازات ولی‌فقیه» از برخی خطای آنها چشم‌پوشی شود.

در روز ششم دی همزمان با روز عاشورا که با ناآرامی‌های گسترده در تهران و برخی دیگر از شهرها همراه بود، معترضان شعارهایی در مخالفت با رهبر انقلاب سردادند که براساس گزارش‌ها دست کم هفت نفر در این روز کشته شدند. خواهرزاده میرحسین موسوی از جمله جان‌باختگان روز عاشورا بود که در نزدیکی میدان انقلاب هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

درپی ناآرامی‌های روز عاشورا حکومت با حمایت تبلیغاتی صداوسیما از مردم دعوت کرد علیه «حرمت‌شکنی» روز عاشورا در روز نهم دی راهپیمایی کنند. در این روز علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی شعارهای تندی سرداده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر