کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

دادستان تهران خبر داد:فردا، محاکمه تعدادی دیگر از متهمان عاشورا

دادستان تهران با اشاره به اجراي حكم اعدام دو نفر از محكومان اغتشاشات گفت: پرونده 5 نفر از متهمان روز عاشورا در مرحله ابلاغ حكم و تجديدنظرخواهي است.

عباس جعفري دولت‌آبادي اظهار كرد: روز پنجشنبه حكم اعدام دو نفر از گروهك ضدانقلابي و سلطنت‌طلب به نام‌هاي محمدرضا علي‌زماني و آرش رحماني‌پور اجرا شد. اتهام اين محكومان، محاربه، براندازي نظام، تصميم براي ترور مقامات، انفجار در محل‌ها و اقدام عليه امنيت كشور بود كه با هوشياري ماموران امنيتي دستگير شدند.

وي با بيان اين‌كه اين افراد در دادگاه محاكمه و به اتهام‌شان اقرار كردند، گفت: محاكمه آنها با حضور وكيل و نماينده مدعي‌العموم بود كه به حكم صادره در دادگاه بدوي اعتراض كردند و حكم در دادگاه تجديدنظر تاييد و سحرگاه امروز اجرا شد.

جعفري دولت‌آبادي درباره 9 نفر ديگر از اغتشاشگران گفت: 5 نفر از متهمان روز عاشورا كه متاسفانه اقدامات و جرايم مهمي مرتكب شده‌اند، در دو جلسه با حضور نماينده مدعي‌العموم محاكمه شدند. اين متهمان به احكام صادره اعتراض كردند كه پرونده در مرحله ابلاغ احكام و درخواست تجديدنظرخواهي است.

دادستان تهران درباره وضعيت 4 نفر از اين محكومان به اعدام گفت: اين 4 نفر در اغتشاشات قبل از عاشورا دستگير شده‌اند و در حوادث ضدانقلابي شركت كردند كه در دادگاه بدوي به اتهام براندازي، محاربه و اقدام عليه امنيت كشور محاكمه شدند.

وي گفت: محاكمه اين افراد نيز پايان يافته و در صورت تاييد احكام‌ صادره در دادگاه تجديدنظر، نسبت به اجراي حكم آنها اقدام مي‌شود.

دادستان تهران با تاكيد بر اين‌كه دستگاه قضايي با سرعت، دقت و قاطعيت نسبت به برخورد با اين‌گونه اتهامات اقدام مي‌كند، گفت: درهمين راستا شنبه آينده محاكمه گروه ديگري از متهمان روز عاشورا به صورت علني برگزار مي‌شود تا مردم متوجه شوند كه اين افراد چه جرايم بزرگي انجام داده‌اند.

وي از مردم ايران خواست تا با حضور پررنگ در راهپيمايي 22 بهمن، عزم جدي در مبارزه با دشمنان انقلاب و اسلام و در راس آنها آمريكا را به نمايش بگذارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر