کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

واشنگتن پست: آمریکا در عملیات پنهانی در یمن شرکت دارد

یک روزنامه آمریکایی گزارش می دهد ارتش و آژانس های اطلاعاتی آمریکا در عملیات پنهانی مشترک با سربازان یمنی، که تا کنون به کشته شدن شش رهبر ارشد جناح القاعده در یمن منجر شده است، شرکت دارند.

این گزارش که پیش از کنفرانس بین المللی بررسی چگونگی نبرد یمن با القاعده در لندن، در واشنگتن پست منتشرشده، حاکی است باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، عملیات را شش هفته پیش تصویب کرد. در گزارش گفته می شود مشاوران آمریکایی در حملات یمن شرکت ندارند، اما به طرح ریزی ماموریت ها و تامین اسلحه کمک می کنند.

گزارش اضافه می کند پرزیدنت اوباما روز ۲۴ دسامبر با حمله به مجتمعی که گفته می شد در آن یک شهروند آمریکایی با رهبران القاعده ملاقات می کرد، موافقت کرد.

شهروند آمریکایی در حمله کشته نشد، اما از آن زمان نام او به فهرستی آمریکاییانی افزوده شده است که توسط فرماندهی عملیات مشترک ویژه ارتش آمریکا دستگیر یا کشته خواهند شد.

انتظار می رود در کنفرانس لندن هیات هایی از ۲۱ کشور، از جمله هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، مقامات سازمان ملل متحد و نمایندگانی از کشورهای عربی شرکت داشته باشند.

روز سه شنبه، رهبران یمن بر مخالفت خود با مداخله نیروهای خارجی در کوشش های یمن برای نبرد با القاعده تاکید گذاشتند. رهبران ایلی، شیخ های برجسته و قانونگذاران در جلسه ای در صنعا، پایتخت، هرگونه مداخله نظامی خارجی را رد کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر