کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

مشایی: خداوند نور ايمان را از كودكی در من قرار داد

مشاور و رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد، در گفت وگو با خبرگزاری فارس برخی سخنان منتشرشده در مطبوعات و سایت‌ها به نقل از خود را تکذیب کرده اما باردیگر حرف‌هایی زده که می‌تواند هم چون گذشته واکنش و جنجال ایجاد کند.

براساس گزارشی که خبرگزاری فارس روز چهارشنبه منتشر کرده، اسفندیار رحیم مشایی که در جلسه هفتگی جامعه اسلامی وعاظ جهت پاسخگويی به سوالات روحانيون اين تشكل حاضر شده بود، این بار مدیریت حضرت عیسی مسیح را زیرسوال برد.

مشایی درمورد پیامبران گفت: من در سخنرانی خود گفتم درست است كه معلمی اخلاق كار بزرگی است اما پيامبران معلم اخلاق نبودند و معلمی اخلاق يكی از وجوه انبيا بوده است. پيامبر مدير جامع است ( البته پيامبرانی كه رسالت داشتند) يعنی بايد نظام را او برقرار كند. او بايد اقتصاد، سياست‌خارجی را مديريت و عدالت را برقرار كند.

بنا به این گزارش، روحانیون حاضر در این جلسه از مشایی خواستند که به برخی پرسش‌ها از جمله این‌که «چرا خدا را عامل وحدت ندانسته بود» پاسخ دهد که مشایی در این مورد گفت: علت عدم وحدت نبود توحيد است و راه صلاح بشر بازگشت به توحيد است.

براساس این گزارش، مشايی معتقد است كه رسانه‌ها مطالب وی را درست منعكس نمی‌كنند و در صورت ارسال جوابيه، جوابيه وی منتشر نمی‌شود اما مطالبی را كه می‌گويد، همه منتشر می‌كنند.

وی با تاکید براین‌که بحث‌های او در حوزه‌ی دین «نشانه ادعای او» نیست بلکه «یک تکلیف است»، اعلام کرد: اعتقاد دارم خداوند نور ايمان را از دوران كودكی در من قرار داده است، من از سن 13 سالگی در مساجد و به دستور روحانيون مساجد سخنرانی می‌كردم، در سن 14 سالگی در مدرسه، كلاس درس مذهبی برگزار كرده بودم.

مشایی ادعا کرد که «شهيد بهشتی و شهيد مطهری به واعظ بودن من افتخار می‌كردند» و اعلام کرد که اگر روحانیون حاضر در جلسه در بحث‌های عقیدتی او اشکال دیدند، سکوت نکنند و اعتراض کنند.

وی تاکید کرد که «وجود انسان ربطی به خدا ندارد» و گفت: بودن انسان كه معلول است چه ربطی به بودن خدا دارد. اين وجود ما است كه به بودن خدا وابسته است.

برخی روحانیون حاضر در این جلسه خطاب به مشایی گفتند که سخنان او در حوزه دین خارج از تخصص او است و موجب تضعیف دولت احمدی نژاد می‌شود.

مشایی در پاسخ به روحانیون معترض گفت که «اگر احمدی‌نژاد بگوید حرف نزن، من هم حرف نمی‌زنم.»

«اسرائيل را امروز دنيا يك كشور می‌شناسند»

براساس گزارش فارس روحانیون حاضر در این جلسه از مشایی خواستند که طفره نرود و به اظهارات خود درمورد «دوستی ملت ایران و اسرائیل» پاسخ دهد که وی گفت: اگر موضعم را در خصوص اسرائيل بد می‌دانستم آن را تكرار نمی‌كردم.

مشایی توضیح داد: من بر اين اساس اين مسئله را گفتم كه اگر اسرائيل را امروز دنيا يك كشور می‌شناسند، يك كشوری است كه با يك سيلی حذف می‌شود. حال اگر بخواهيم بدانيم كه چرا حذف نمی‌شود به خاطر اين‌كه نفوذ در بسياری از كشورها دارد و افكار عمومی را به نفع خود و عليه ما بسيج می‌كند.

وی درعین حال تاکید کرد که نامه رهبر به او درمورد دوستی با مردم اسرائیل، فصل‌الخطاب است.

مشایی به سوال یکی از روحانیون درمورد این‌که چرا خبرگزاری‌ها او را در راهپیمایی قدس ندیده‌اند، گفت: صدها بار این کار را کرده‌ام.

وی در پایان این جلسه گفت: اگر 27 سال قبل از احمدی نژاد را در خصوص توجه به قرآن و روحانيت را جمع بزنيم و ضربدر 100 بكنيم به سه سال دوران احمدی نژاد نمی‌رسد.

خبرگزاری فارس در این گزارش تاکید کرده است به این دلیل اظهارات مشایی را در مورد ادغام سازمان حج با سازمان گردشگری، بازدید از نمایشگاه هدیه تهرانی و نامه رهبر درمورد برکناری وی از معاون اولی احمدی‌نژاد، منتشر نکرده که او «شرعا از انتشار این مطالب راضی نیست.»

مشایی در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل کرده و با احمدی نژاد رابطه نزدیک فامیلی دارد.

سخنان مشایی در حوزه مدیریت پیامبران ازجمله مدیریت حضرت نوح در کم تر از 20 روز پیش واکنش‌های تندی را علیه وی درپی داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر