کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

جنتی: دو نفر را اعدام کردید، دست شما درد نکند

احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر از اعدام دو نفر از متهمانی که در دادگاه های بعد از انتخابات محاکمه شده بودند، دفاع کرد و خواستار ادامه برخورد قاطعانه قوه قضائیه شد.

آقای جنتی خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، گفت: "شما روحیه ضد ظلم، انقلابی و ولایی دارید. پس بیایید برای رضای خدا همین طور که دو نفر را صریح اعدام کردید، و دست شما هم درد نکند، مردانه بایستید."

روز پنجشنبه ۸ بهمن، محمد علی زمانی و آرش رحمانی پور که در دادگاه های بعد از انتخابات محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند، در زندان اوین اعدام شدند.

با آنکه دادستانی تهران اعلام کرده که این دو در ارتباط با حوادث بعد از انتخابات محکوم شده اند، اما به گفته وکیل آقای رحمانی پور، هر دوی آنها حدود دو ماه قبل از انتخابات بازداشت شده و در تمام این مدت در زندان بوده اند.

آقای جنتی که دبیر شورای نگهبان هم هست، در بخش دیگری از خطبه نمازجمعه تهران گفت: "هر جا سستی و ضعف داشته ایم، ضربه خورده ایم، مثل ۱۸ تیر که ضعف نشان دادیم. باید پرسید دستگاه قضایی چند نفر را اعدام کرد که عاشورا به وجود آمد؟ می گویم اگر ضعف نشان دهید، آینده بدتری در انتظار شماست."

آقای جنتی در ادامه گفت: "خدا رحم نکند به کسانی که به مفسدان فی الارض رحم می کنند. جای رافت نیست و جای غلظت است. همان طور که در زمان پیامبر پیمان شکنان را کشتند. ما نه می توانیم افراط در مجازات داشته باشیم و نه تفریط در مجازات."

احمد جنتی در بخش دیگری از خطبه خود درباره انقلاب ایران و رهبری آیت الله خمینی گفت: "امام بزرگوار را خداوند مبعوث کرد و ایشان تفسیر کردند که علما وارث پیغمبرانند."

احمد جنتی یکی از اعضای شورای نگهبان بود که پیش از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری خرداد ماه، از آقای احمدی نژاد حمایت کرد.

با توجه به اینکه شورای نگهبان، مسئولیت نظارت بر سلامت انتخابات ریاست جمهوری در ایران را برعهده دارد، حمایت آقای جنتی و ۶ نفر دیگر از شورای ۱۲ نفره نگهبان، از جمله مواردی است که معترضان به سلامت انتخابات در توجیه ادعاهای خود مطرح می کنند.

۲ نظر: