کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

احمد خاتمی و تقاضای 'سکوت' از هاشمی رفسنجانی

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران می گوید که از اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته است تا به حملات اخیر محمد یزدی پاسخ ندهد.

آقای خاتمی که از حامیان اصلی محمود احمدی نژاد محسوب می شود، روز پنجشنبه هشتم بهمن (۲۸ ژانویه) به خبرگزاری فارس گفت که او با آقای هاشمی رفسنجانی و رئیس دفتر محمد یزدی تماس گرفته و از هر دو طرف خواسته است تا به خاطر "مصلحت نظام" به انتقاد از یکدیگر پایان دهند.

سایت های اینترنتی ایران ساعاتی پیش از آن گزارش داده بودند که احمد خاتمی در تماس با آقای هاشمی رفسنجانی به او گفته است که مطالبی که آقای یزدی مطرح کرده است درست نبوده است و آقای یزدی "اشتباه" خود را پذیرفته و تاکید کرده است که دیگر "این موارد را تکرار نمی کند".

بر اساس این گزارش ها، احمد خاتمی از آقای هاشمی رفسنجانی خواسته است که با توجه به سخنان اخیر آیت الله علی خامنه ای و نزدیک شدن به "دهه فجر" ( راهپیمایی ۲۲ بهمن) نامه ای بر علیه آقای یزدی منتشر نکند.

اما احمد خاتمی در گفتگوی روز چهارشنبه (۸ بهمن) خود با فارس چنین جملاتی را انکار کرده و گفته است که او هیچگاه نگفته است که آقای یزدی اشتباه خود را پذیرفته است.

او همچنین گفته است اینکه آقای هاشمی رفسنجانی نپذیرفته است که نامه خود را منتشر نکند، "دروغ است" و هر دو نفر پذیرفته اند که به این "نزاع" پایان دهند.

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در ایران روز یکشنبه (پنجم بهمن) با انتقاد از اکبر هاشمی رفسنجانی او را متهم به "جسارت" و "توهین" به آیت الله علی خامنه ای کرده بود.

آفای هاشمی رفسنجانی در پاسخ گفت که قصد دارد درباره فعالیت های محمد یزدی در زمان حیات آیت الله خمینی و در جلسه مجلس خبرگان برای انتخاب رهبری (بعد از درگذشت آیت الله خمینی) و همچنین درباره دوران ریاست آقای یزدی بر قوه قضائیه مطالبی را فاش کند.

آقای یزدی طی ماه های اخیر و پس از انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه گذشته که تا کنون ناآرامی های بسیاری را به دنبال داشته است، بارها از اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان رهبری در ایران انتقاد کرده و او را به "مخالفت" با آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، متهم ساخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر