کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

نامه سرگشاده جبهه مشارکت به علی لاریجانی بابت اعدامهای اخیر

 جبهه مشارکت ايران در نامه ای سرگشاده به صادق لاريجانی رييس قوه قضاييه سؤالاتی را در مورد اعدام محمد رضا علی زمانی و آرش رحمانی پور مطرح کرد

جبهه مشارکت ايران در نامه ای سرگشاده به صادق لاريجانی رييس قوه قضاييه نسبت به اجرای حکمِ اعدام محمد رضا علی زمانی و آرش رحمانی پور انتقاد و پرسش هايی را مطرح کرده است. به گزارش وب سايت نوروز در بخشی از اين نامه آمده است که «خبر اعدام ۲ تن از زندانيان با اتهام محاربه موجی از حيرت و تعجب را در ميان شهروندان ايرانی برانگيخت و در زمانی که فضای سياسی ملتهب کشور اميدوار به زدودن ابرهای تيره ی نفرت و کينه می شد اين اقدام شائبه اثرپذيری دستگاه قضا را از تندروانی که ثابت کرده اند به هيج وجه خواهان آرامش فضای سياسی کشور نيستند تقويت کرد.» جبهه مشارکت در اين نامه از رييس قوه قضاييه پرسيده است آيا مراحل قانونی دادرسی عادلانه در مورد اعدام شدگان رعايت شده است؟ آيا به وکيل تعيينی دسترسی داشته اند؟ اين تشکل در ادامه پرسيده است که آيا وکيل اين دو نفر توانسته بود با آنها ملاقات کند؟ و آيا فرصت کافی برای مطالعه پرونده متهمان به وکلای آنها داده شده است؟ اين تشکل وابسته به اصلاح طلبان در پايان تأکيد کرده است که اين سوالات و شايد دهها سؤال ديگر که بی پاسخ مانده اند سبب شده است که افکار عمومی صدور و اجرای چنين احکامی را امری سياسی و بدون منطق حقوقی و  تحت فشارهای سياسی و به منظور ايجاد رُعب تلقی کنند.

۱۴ نظر:

  1. به این آقایان بگویید مگرانیشتین هستیتدکه این همه سوال می کنید درایران قانون اساسی وولایت مطلقه فقیه کافی است.لعن علی عدوک یاعلی اولی ودومی وسومی و.....

    پاسخحذف
  2. شما جبهه مشارکتی ها اول موضع خودتان راروشن کنید پیرو اسلام ناب محمدی هستید یاپیرو اسلام آمریکایی .
    شما بانظام جمهوری اسلامی ایران هستید یا برانداز .
    این افرادی که اعدام شده اند از افرادبرانداز نظام جمهوری اسلامی ایران بودند نظامی که توسط امام عزیزمان حضرت امالم خمینی (ره)پایه گذاری شدحال این جوجه منافقها با حمایت افرادی همچون شماها می خواهند این درخت عظیم اسلام را خشک کنند که بایستی بگویم شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.

    پاسخحذف
  3. آقای محترم چرا در مقابل سوالات منطقی چرت و پرت تحویل میدی؟ بیسواد این موضوع چه ربطی به انیشتن داره؟
    یک سری افراد که همین حکومت به قول شما عدل علی رو قبول دارن! یک سری سوالات منطبق با قانون اساسی کشور از بابت اعدام جوانان کشور پرسیدن، اونوقت شما افاضه فیض میفرمایید که "مگه انیشتین هستید که سوال میپرسید"

    اگه چیزی نگی میترسی بهت بگن بیسواد؟
    پسته بی مغز اگر لب وا کند رسوا شود!!!

    پاسخحذف
  4. ماهمان نسل جوانیم که ثابت کردیم در ره عشق جگردار تراز صد مردیم ، هرزمان شورخمینی بسر افتد مارا، دور سید علی خامنه ای میگردیم .کوری چشم دشمناش صلوات .

    پاسخحذف
  5. آهن آبدیده را زنگ عوض نمی کند،
    چهره انقلاب را جنگ عوض نمیکند
    به خیل دشمنان بگوبه کوری دوچشمتان
    مطیع امر رهبری رنگ عوض نمی کند.

    پاسخحذف
  6. آخه عزیز دل با سواد،کجا این جبهه مشارکتی ها اصل قانون اساسی راقبول دارند ،مگر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصل ولایت مطلقه فقیه و اطاعت از ایشان مطرح نشده وامام خمینی (ره) بارها براین موضوع تاکید نکرده اند پس چه شده است که در مقابل توهین کنندگان به ولایت فقیه سکوت میکنند ودم بر نمی آورند وبر عکس در مقابل اعدام دومحارب از خدا بی خبر قلم هایشان بیانات اجنبی را می نگارد.

    پاسخحذف
  7. مهم نیست که مشارکتی ها قانون اساسی رو قبول دارن یا نه. مهم اینه که سوالاتشون در قالب قانون اساسیه.
    پس در مقابل سوال منطقی باید جواب منطقی داد نه اینکه حاشیه رفت و سوال را با سوال دیگری پاسخ گفت (همون کاری که اغب احمدی نژاد میکنه)

    پاسخحذف
  8. طبق قانین جمهوری اسلامی ایران که بر پایه عدل الهی است حتماً به آقایان این فرصت راداده اند که پرونده را مطالعه نمایند در ضمن اگر به رای هم اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را اعلام نمایید چرا به جای نامه سرگشاده مراحل قانونی که قانون برایت باز گذاشته طی نمی کنید
    محارب مگر شاخ و دم دارد به شمر در زمان حضرت علی (ع) اگر می گفتند که شما یک روز امام حسین (ع) را خواهی کشت دمار از روزگار آن فرد درمی آورد
    می گفت من که جانباز حضرت علی (ع) هستم می گویی قاتل پسر فاطمه (س)
    اگر اینها محارب نیستند روز عاشورا چرا حرمت شکنی کردند . مگر به شما جبهه مشارکتها ها توصیه نشد که دست از راهی که می روید بردارید این راه به بیراهه می رود حال چرا شما از این طیف طرف داری می کنید ....
    لطفاً به این سوالات هم پاسخ دهید !

    پاسخحذف
  9. یک دیوانه سنگی به چاه می اندازد که صد عاقل نمی تواند آنرا در بیاورد

    پاسخحذف
  10. مثل اینکه شما اصلا تو باغ نیستید !!! خب آقای محترم اگه فرصت مطالعه پرونده و یا فرصت اعتراض به رای داده میشد که دیگه این سوالات معنی نداشت.
    شما جوری صحبت میکنید که انگار اصلا مطلب رو نخوندید.
    عزیز دل، سوال اینه که آیا اصلا وکیلی در کار بوده؟ آیا اصلا ابلاغ حکمی در کار بوده؟ آیا اصلا فرصتی برای اعتراض بوده؟

    در ضمن من نه مشارکتی هستم و نه ظرفدارشونم و نه هم عقیدشون. پس سوالتون رو از خودشون بپرسید
    اما معتقدم حرف حرف صحیح، در هر حالتی صحیحه، حتی اگه از زبون دشمن من باشه.

    پاسخحذف
  11. چرا بایستی قانون اساسی را قبول داشته باشند چونکه طبق قانون اساسی ودر چارچوب قانون اساسی مجوز حزب را گرفته اند .اینکه نمی شود برای کاری که میخواهیم انجام دهیم قانون رابپذیریم وبعداز آنکه کارمان راه افتاد تنقیه کنیم وبگوئیم نه قانون را قبول نداریم البته بگویم نه گفتن این برادران عزیز با نوع عملکردشان مشخص میباشد .

    پاسخحذف
  12. اشتباه شما دوست عزیز وگرامی همین جا می باشد .امام خمینی (ره) فرموده اند:هروقت دیدید که دشمن از شما تعریف وتمجید میکند بدانید که یک جای کار تان ایراددارد.این دوستان عزیز مشارکتی همان صحبتهای آنطرف ابی هارامیگویند اینها شده اند سخنگوی آنها اینها گرگ های هستند که لباس میش پوشیده اند .سوالاتی راکه پرسیبده اند واین حرفها مطمن باشید که از خودشان نیست تمام این دیالوگه از آنطرف می رسد.البته من هم مثل شما دوست عزیز مشارکتی نیستم واصلا قبولشان ندارم البته باتحقیق وتفحص به این امر رسیده ام

    پاسخحذف
  13. خب اینجا بحث تعریف و تمجید نیست، اینجا سوال شده و این سوال ممکن بود از زبون من وشما و یا هر کس دیگری باشه. این نهایت بیانصافی و خودبزرگ بینی است که ایرادی بر خورد نبینیم و بجای تفکر در مورد اصل مطلب، انتقاد یا مطلب دیگران را به آنطرف آبی ها چسباند.
    بهرحال چه این سوال و انتقاد از دوست باشد و چه از دشمن (حتی دشمن آنطرف آب!) شایسته پاسخی منطقی و روشن و واضح است.

    پاسخحذف
  14. آنرا که عیان است چه حاجت به بیان است.کسانی که در8سال دفاع مقدس درمقابل ایران ایستادندوکشته شدند آیا برای آنها هم که محارب بودند باید قبل از کشتنشون دادگاه تشکیل می شد ووکیل مدافع داشتند شما هم به سوال ما پاسخ دهید پسته بامغز وباسواد!!!!

    پاسخحذف