کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

روابط فرهنگی ایران با انگلستان قطع می شود؟

معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، گفت: اگر با انگلستان براي تحويل كتيبه منشور اخلاقي كوروش به توافق نرسيم روابط فرهنگي خود را با اين كشور قطع مي‌كنيم.

حميد بقايي افزود: انگليسي‌ها ادعا كردند يكسري از قطعات كتيبه كوروش را پيدا كرده‌اند كه منشور ديگري دارد.

وي افزود: هم اكنون با آنها در حال مذاكره هستيم و اگر به اين نتيجه برسيم كه انگليسي‌ها به وعده‌هاي خود نسبت به تحويل قطعات كتيبه منشور عمل نمي‌كنند، بدون شك طبق اتمام حجتي كه كرده بوديم، روابط فرهنگي خود را با آنها قطع خواهيم كرد.

بقايي ادامه داد: هم اكنون بخش‌هاي دانشگاهي و فرهنگي انگليس بصورت مشترك با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين زمينه سرگرم همكاري هستند ، هرچند اين نياز آنها است كه با ما كار كنند.

معاون رييس جمهوري افزود: اگر در چند جلسه آينده به اين نتيجه برسيم كه انگليسي‌ها در تحويل كتيبه منشور اخلاقي كوروش وقت كشي مي‌كنند، به تمام دنيا اعلام مي‌كنيم كه
بريتانيا مسائل فرهنگي را به سمت و سوي سياسي كشانده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، افزود: قرار بود اين كتيبه از ‪ ۱۶‬ژانويه مصادف با ‪ ۲۶‬دي ماه جاري به بعد در ايران به نمايش گذاشته شود.

منشور اخلاقي (حقوق بشر) كوروش بزرگ موسوم به استوانه كوروش استوانه اي سفال است كه در سال ‪ ۵۳۹‬پيش از ميلاد به فرمان كوروش دوم هخامنشي شاهنشاه ايران ساخته شد. دور تا دور اين كتيبه مجموعه‌اي از سخنان و فرامين شاهنشاه به خط ميخي بابلي نقش بسته است.

۱ نظر:

  1. فوري فوري
    توجه! توجه!.

    آگهي رپرتاژ استخدامي مجدد سازمان انتليجنت سرويس و سازمان سيا

    با توجه به افتضاحي كه اعضاي حزب خران ايران در روز عاشورا بوجود آوردند و با توجه به ريزش شديد نيروها و خالي شدن تشكيلات طويله هاي تشكيلات اجتماعي براي تداوم« انقلاب سبز شاه و ملت» در ايران به تعدادي خر دوپا نياز فوري ميباشد. خراني كه كتاب بر دوش دارند در اولويّت قرار دارند.

    پاسخحذف