کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۲, جمعه

ذخیره سازی میوه و گوشت شب عید

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی از ذخیره سـازی میوه و گـوشت مـورد نیاز شب عید مـردم خبر داد .


انصاری فر گفت: میوه و گوشت مرغ و قرمز مورد نیاز مردم ذخیره و انبار سازی شده و در این زمینه مردم نگرانی نخواهند داشت .

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی تاکیدکرد: گوشت مرغ و گوشت قرمز دو برابر سـال گذشته تهیه و ذخیره سازی شده و میوه های مصرفی ایام نوروز از هم اکنون تامین شده است .

انصاری فـر در خصوص گـرانی میـوه در کشور گفت : میـوه ایـران نسبت به بازارهای جهانی ارزانتر است اما میوه در ایران خارج از زمان مصرف به بازار می آید و باتغییر الگوی مصرف می توان قیمت این محصولات را متعادل کرد .

وی افزود: سالانه افزون بر چهار و نیم میلیون تن مرکبات درکشور تولید می شود و ایران ازنظر تولید محصولات باغی ، مرکبات و میوه یکی از کشورهای برتر در سطح جهان است .

عضو شورای راهبردی وسخنگوی وزارت جهادکشاورزی بـا تاکید بر اینکه میوه های پاکستانی که از طـریق قـاچاق وارد کشور می شود ، ناسالم و غیرقابل مصرف است گفت : نـارنگی هایی که بـه صورت قاچاق و از طریق مبادی غیررسمی وارد کشور می شود ، قاچاقچیان واکس براق سمی به آنها می زنند تا به عنوان میوه های تازه جلوه کند .

انصاری فـر در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین طـرح مقابله بـا خشکسالی در بـرنـامه 7 ساله در کشور خبر داد و گفت: بـراساس این طرح جامع در برنامه پنجم توسعه باید سـالانه 20هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با خشکسالی به کشور اختصاص یابد .

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی تـوسعه زیرسـاخت هـای کشاورزی ، یکپارچه سازی اراضی ، تـوسعه آبیاری تحت فشار و شبکه هـای آبیاری نـوین ، بهبود مدیریت مزرعه ، تسطیح اراضی ، تـوسعه مکانیزاسیون و مدیریت آب و خاک را از مهمترین برنامه های این طرح جامع است .

انصاری فر افزود : در برنامه پنجم توسعه کشور سالانه 200هزار هکتار از اراضی کشاوری کشور زیرپوشش سامانه های نوین آبیاری قرارمی گیرد .

وی گفت: هم اکنون 5 میلیون هکتار از اراضی زراعی کشور قابلیت اجرای شبکه هـای نـوین آبیـاری را دارند و در صورت اختصاص اعتبار این سطح از اراضـی زراعـی را می تـوان تحت شبکه های نوین آبیاری در آورد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر