کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

آموزش عملیات انتحاری زنان القاعده علیه غرب

مقام‌های آمریکایی هشدار دادند که سلول‌های تروریستی القاعده گروهی از بمب گذاران انتحاری زن را برای حمله به اهداف غربی آموزش داده‌اند.

این زنان که ممکن است ظاهر غیرعربی داشته باشند و با پاسپورت‌های غربی مسافرت کنند، توسط القاعده مستقر در یمن - مسئول عملیات نافرجام حمله به هواپیمای نورث‌وست در روز کریسمس - برای انجام عملیات‌هایی آماده شده‌اند.

کارشناسان در مرکز تحلیل‌های تروریستی، یکی از یگان‌های امنیت داخلی انگلیس( MI5 )معتقدند که یک حمله علیه انگلیس بسیار محتمل است.

به ماموران مجری قانون آمریکا گفته شده که مراقب بمب گذاران انتحاری زن که ممکن است تلاش کنند وارد آمریکا شوند، باشند.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، گمان می رود دست کم دو تن از این بمب گذاران با القاعده در شبه جزیره عربی - که عمر فاروق عبدالمطلب را در روز کریسمس برای منفجر کردن هواپیمای عازم دیترویت فرستاده بود- مرتبط باشند.

ریچارد کلارک، مشاور سابق مبارزه با تروریسم کاخ سفید گفت: ‌آنها (القاعده) زنان را آموزش داده‌اند.

کلارک افزود:‌ زنانی هستند که آموزش داده شده‌اند و سابقه‌ای ندارند و ممکن است که شبیه تروریست‌های القاعده و یا شبیه اعراب نباشند.

منابع امنیتی گفتند این اجتناب ناپذیر است که القاعده نهایتا به استفاه از زنانی با ظاهر غربی برای انجام حملات تروریستی خود روی بیاورند.

مقام‌ها می گویند هواپیماها و تمام دستگاه‌های حمل و نقل ممکن است هدف حملات این بمب‌گذاران قرار بگیرند. هم‌چنین استادیوم‌های ورزشی، بنادر و نیروگاه‌ها ممکن است هدف آنها باشند.

اگرچه بمب گذاران انتحاری زن در گذشته توسط القاعده عراق برای انجام حملات مورد استفاده قرار گرفته‌اند ولی گمان نمی رود که هیچ کدام از آنها برای حمله علیه اهدافی در اروپا یا آمریکا در گذشته مورد استفاده قرار گرفته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر