کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

اولین اظهارنظر ضرغامی در مورد مناظره‌‌های اخیر

واحد مرکزی خبر: رئیس سازمان صدا و سیما با تشکر از اظهارنظرها و پیشنهادات صاحبنظران و دلسوزان آگاه در مورد برنامه های مناظره در رسانه ملی گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل سازنده همه نخبگان و جریانات مختلف فکری بتوانیم آزاداندیشی واقعی را در جامعه نهادینه کنیم.

ضرغامی گفت: پس از گذشت سی سال از عمر انقلاب اسلامی، خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی به قدری استوار و محکم شده که طرح بحث های مخالف و نقد سیاست های رسمی نظام نه تنها کوچکترین خللی به پایه های استوار آن وارد نمی کند، بلکه باعث تقویت و استحکام بیشتر آن می شود.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: این نظام متکی به آرای مردم است و بیشتر از هر نظام مدعی دیگر در جهان برای استمرار حاکمیت خود به آرای مردم مراجعه می کند. بنابراین آگاهی آحاد جامعه نسبت به آنچه که در پیرامون آنان می گذرد از لوازم لاینفک نظام است.

ضرغامی با اشاره به وجود بحث های سازنده و متقابل در بسیاری از شبکه های سیما و صدا گفت: برخی از این برنامه ها که به دلایل خاصی از مخاطب بالاتری برخوردار می شوند باید با مشارکت، پشتیبانی و مراقبت بیشتر نخبگان و خواص جامعه در مسیر اصلی خود حفظ و تقویت شود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه رأی مردم هیچگاه زینتی نبوده است افزود: افراد و مسئولان باید همواره خود را در معرض نقد قرار دهند و پاسخگوی مردم باشند و بدانند که نظام کشور اندرونی و بیرونی ندارد.

رئیس سازمان صدا و سیما با تأکید بر اهمیت جنبه منطقی و استدلالی مناظره ها؛ هر گونه رفتار احساسی، عصبی، تخریبی و سیاه نمایی را از آسیب های جدی این امر دانست و از شخصیت هایی که در این مناظره ها شرکت می کنند؛ درخواست کرد تا به هورا کشیدن های جناحی و قبیله ای بی اعتنا باشند و هدف اصلی آنان در این گفتگوها صرفاً رضای خدا و منافع مردم باشد.

رئیس رسانه ملی "موضوع محوری" و "نگاه به آینده" را از جمله سیاست های اصلی رسانه در این عرصه دانست و ابراز امیدواری کرد که با پیشرفت فرهنگ مناظره، دولت و مسئولان و مدیران نظام در حل مشکلات جامعه و انتخاب مسیر مطلوب بیش از گذشته توفیق یابند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر