کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

توضيح فرهنگ آشتي درباره لغو امتياز آن

روابط عمومي "فرهنگ آشتي" كه بنا بر اعلام معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، امتياز انتشار آن در جلسه روز ‌٢٨ دي‌ماه هيأت نظارت بر مطبوعات، به‌همراه دو هفته‌نامه‌ي ديگر لغو شده است، در نامه‌اي خطاب به كليه خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها، توضيح‌هايي در اين زمينه ارايه كرد.

در بخشي از اين نمابر آمده است: تذكر مورخ ‌٨٨.10/‌١٤ صادره به امضاي معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استناد انتشار بيانيه‌اي به تبصره ‌٨ ماده ‌٩ قانون مطبوعات بوده و لغو پروانه مستند به تبصره ماده ‌١١ قانون مطبوعات مي‌باشد. يعني تصميم‌گيران معتقدند كه چون روزنامه فرهنگ آشتي در نامه پاسخ به تذكر فوق اعلام كرده است كه درج بيانيه مشمول تبصره ‌٨ ماده ‌٩ نيست و خود را مبرا از آن مي‌داند، بنابراين يكي از شرايط مقرر در ماده ‌٩ را (تبصره ‌٨) فاقد شده و پروانه آن لغو مي‌شود.

روابط عمومي روزنامه فرهنگ آشتي در ادامه بيان كرده است: تبصره ‌٨ ماده ‌٩ «محكومين دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي» و كساني كه عليه جمهوري اسلامي ايران فعاليت يا تبليغ مي‌كنند را اجازه قبول سمت يا فعاليت در مطبوعات نمي‌دهد و مفاد ماده ‌٩ شرايط احراز سمت مديران مسئول و صاحب امتيازان است.

* تبصره ‌٨ ماده ‌٩ قانون مطبوعات (الحاقي ‌٣٠/٠١/١٣٧٩) ـ اعضا و هواداران گروه‌هاي ضد انقلاب و يا گروه‌هاي غيرقانوني و محكومين دادگاه‌هاي انقلاب اسلامي كه به جرم اعمال ضد انقلابي و يا عليه امنيت داخلي و خارجي محكوميت يافته‌اند و همچنين كساني كه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران فعاليت و يا تبليغ مي‌كنند، حق هيچگونه فعاليت مطبوعاتي و قبول سمت در نشريات را ندارند.

* تبصره ماده ‌١١ قانون مطبوعات (الحاقي ‌٣٠/٠١/١٣٧٩) ـ در صورتي كه صاحب پروانه يكي از شرايط مقرر در ماده (‌٩) اين قانون را فاقد شود، به تشخيص هيأت نظارت مقرر در ماده (‌١٠) و با رعايت تبصره‌هاي آن پروانه نشريه لغو مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر