کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

گزیده اخبار ورزشی – جمعه هجدهم دی

لیگ برتر ایران
پس از ۱۸ روز تعطیلی، هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران از فردا آغاز می ‌شود. در تنها دیدار فردا، پرسپولیس که اردوی دبی را سپری کرده، در ورزشگاه آزادی با سرمربیگری علی دایی، میزبان ذوب آهن است. پرسپولیس در حال حاضر با ۳۳ امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارد و ذوب آهن با ۴۰ امتیاز دوم است. دیدار رفت دو تیم در اصفهان به تساوی انجامید.

مسئولیت جدید حائری شیرازی
آیت الله محمد صادق حائری شیرازی، از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، عضو هیات رییسه فدراسیون تیراندازی شد. حائری شیرازی ضمن بازدید از مجموعه تیراندازی آزادی و شرکت در برنامه مسابقه تیراندازی، پیشنهاد عضویت در هیات رییسه را هم پذیرفت.

این عضو مجلس خبرگان هفته گذشته با حضور در شبکه خبر، در خطابه ای تلویزیونی، با صراحت خواستار اعدام معترضان شده بود.

تغییرات فدراسیون ها
حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی درباره برکناری مدیران فدراسیون های ورزشی به ایسنا گفت: تغییرات در چند فدراسیون دیگر در حال بررسی است که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. متاسفانه برخی از مدیران غیر ورزشی که در راس فدراسیون‌ها حضور دارند برای ما شاخ و شانه می‌کشند، به طوری که یکی از آن ها به من گفت کینه‌ای از شما در دل من باقی مانده و اکنون به دشمنی تبدیل شده است که تا آخر عمر با من خواهد بود.

در همین خصوص، رییس پیشین فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک می گوید: خبر برکناری‌ام را از طریق سازمان پیگیری کردم، متاسفانه در حالی که سازمان تربیت بدنی این خبر را تکذیب می‌کرد، از طریق تلویزیون شنیدم که برکنار شده‌ام. فاطمه ابوالقاسمی ادامه داد خودم نمی دانستم که برکنار شده‌ام. در حالی که حتی مراسم معارفه‌ فرد جدید هم برگزار شده بود.

علی سعیدلو در اولین مصاحبه مطبوعاتی اش با خبرنگاران رسانه ها، ضمن تاکید بر برگزاری جلسات کارشناسی برای عزل و نصب ها، گفته بود من تاکنون در تمام عمرم مدیری را با تلفن عوض نکرده ام.

شکایت استقلال از فدراسیون
پرونده شکایت باشگاه استقلال تهران از فدراسیون فوتبال درباره محرومیت حنیف‌عمران‌زاده از لیگ برتر، به دادسرا ارجاع داده شد. محرومیت حنیف عمران‌زاده در نیم فصل لیگ برتر با حکم ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال اعمال شد. باشگاه استقلال خواستار دریافت ۱۳۰ میلیون تومان خسارت از فدراسیون فوتبال شده و عمران‌زاده نیز با موضوع اعاده حیثیت از این فدراسیون شکایت کرده است.

کناره گیری در سری آ
آنتونیو کونته، سرمربی تیم فوتبال آتالانتا، چهار ماه پس از کار در این تیم از سمت خود کناره‌گیری کرد. بازیکن سال‌های پیش یوونتوس و تیم ملی ایتالیا، تصمیمش برای جدایی را بعد از باخت دو بر صفر مقابل ناپولی اعلام کرد. آتالانتا در قعر جدول سری آ قرار دارد.

گواردیولا، بهترین مربی
فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ، جوزپه گواردیولا را به عنوان بهترین مربی فوتبال سال ۲۰۰۹ میلادی برگزید. قهرمانی در ۶ جام معتبر در یک سال بیشترین سهم را در این انتخاب داشته است. پس از گواردیولا، سر الکس فرگوسن در رده دوم و ژوزه مورینیو در رتبه سوم قرار دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر