کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

آنچه کروبی گفت؛ آنچه فارس نوشت

مهدی کروبی دیروز طی یک مصاحبه جمعی اعلام کرد "دولت فعلی، دولت مستقر در کشور است و وظیفه دارد کارهای مردم را انجام داده و پاسخگو باشد". این سخن در خبرگزاری فارس، وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی به این صورت چاپ شد: "بنده اشكالات خود را  همچنان وارد میدانم اما رئیس جمهور را نیز به رسمیت می شناسم".

خبرگزاری فارس البته  مدعی شد که مهدی کروبی در پاسخ به سئوال خبرنگاراین خبرگزاری این جمله را گفته است؛ اما همین کافی بود تا واکنش سریع محافل خبری و سیاسی ایران را در پی داشته باشد؛واکنشی که در سایت های اینترنتی بسیار منفی بود؛ اما ساعتی بعد سید مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی با ارائه توضیحاتی به نقل از مهدی کروبی اعلام کرد: "پس از اتمام کنگره در حال خروج بودم که تعدادی از خبرنگاران، سئوالاتی از من پرسیدند و من در پاسخ به انها گفتم که پس از تنفیذ، دولت فعلی، دولت مستقر کشور است و وظیفه دارد کارهای مردم را انجام دهد و پاسخگو باشد".

به گفته آقای واحدی، دبیر کل حزب اعتماد ملی در توضیح این سخنان خود گفته است: "در همان مصاحبه بر این نکته تاکید کردم که تقلب های گسترده درانتخابات صورت گرفته و من برهمه مواضع انتخاباتی خود و اعتراضات خود ایستادگی کرده و می کنم و بیدی هم نیستم که با تهدیدها و فحاشی ها و هتاکی ها عقب نشینی کنم اما مردم مسائل روزمره ای دارند که دولت مستقر باید آنها را حل کند و دولت فعلی پس از تنفیذ، دولت مستقر کشور است و باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد".

مهدی کروبی با تاکید بر اینکه "حرف من همان حرف ملت است که رای ما کجاست" گفته است: "همین امروز در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی، گفتم مطمئن باشید دولت احمدی نژاد چهار سال نخواهد ماند."

تقلب و دخالت در رأی
حسین کروبی نیز به وب‌سایت سحام‌نیوز، به نقل از پدرش گفت که او همچنان اعتقاد دارد در انتخابات، تقلب روی داده و در شمارش آراء کاملا دخالت شده است.

به گفته حسین کروبی، پدرش افزوده "چون آیت‌الله علی خامنه‌ای، حکم احمدی‌نژاد را تنفیذ کرده است، وی را به عنوان رئیس دولت نظام به رسمیت می‌شناسد."

وی همچنین در گفت و گو با بی بی سی، در پاسخ به این سئوال که چرا این موضع آقای کروبی چند ماه پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد اعلام می شود، گفت: "شاید به این دلیل بوده است که در ۸-۷ ماه گذشته ایشان منتظر بودند که حاکمیت به اعتراضات مردم توجه کند و به خواسته های آنها تن بدهد، اما اکنون که حاکمیت اصرار دارد که به خواسته مردم تن ندهد، ایشان می خواهند راه برون رفتی ایجاد کنند."

پسر مهدی کروبی در پاسخ به این سئوال که آیا این موضع گیری نوعی عقب نشینی نیست؟ گفت: "صحبت های آقای کروبی همان صحبت هایی است که در بیانیه هفدهم آقای موسوی هم به نوعی به آن اشاره شده است. این عقب نشینی نیست، بلکه جستجوی راه برون رفت از وضعیتی است که دولت ایجاد کرده و کشور را به سمت پرتگاه می برد".

حسین کروبی همچنین اظهار امیدواری کرد که "موضع گیری تازه آقای کروبی باعث شود مجلس نظارت جدی خود را بر کار دولت اعمال کند و در مواردی که به گفته او دولت بر خلاف منافع کشور حرکت می کند، از دولت بازخواست شود".

می خواستند ماست مالی کنند
 نامزد معترض به انتخابات 22 خرداد، ساعتی پیش تر در کنگره حزب مردمسالاری، در واکنش به اظهارات ابوترابی، نایب رئیس مجلس به صراحت گفته بود که "مسئله امروز انتخابات نیست، مسئله کشته شدن جوانان زیر شکنجه است".

ابوترابی از مهدی کروبی انتقاد کرده بود که چرا حکمیت کمیته شورای نگهبان را نپذیرفته است؛ همین باعث شد تا دبیر کل حزب اعتماد ملی بدون وقت تعیین شده پشت تریبون رود و خطاب به او بگوید: "حکمیت را نپذیرفتم چون می خواستند ماست مالی کنند."

کروبی در ادامه به تقلب در انتخابات اشاره کردهو گفت "موارد زیادی وجود دارد که آدم هایی شهادت داده اند در صندوقی ناظر بوده اند و ما در آن مثلاً 90 تا 100 تا رأی داشتیم اما بعداً اعلام کردند صفر یا یک".

وی همچنین به دیدارش با خانواده شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: "این بنده های خدا به آیت الله مظاهری هم مراجعه کرده اند اما گفته من هم می ترسم من را بگیرند."

 کروبی همچنین خطاب به ابوترابی گفت: "برادر من اصلاً مسئله انتخابات نیست.مسئله این است که در این کشور در کهریزک 4 نفر جوان کشته شدند. در زمان شاه ما زندان بودیم و مبارزه می کردیم اگر چریک را که براندازی اش قطعی بود می گرفتند و شکنجه هم که می کردند بعد می بردند بهداری درمانش می کردند. اما الان آنقدر شکنجه می کنند که طرف زیر شکنجه می میرد. اینها مسئله اصلی است."

کروبی همچنین در ادامه به موارد دیگری از وقایع بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: "برادر من شما آدم های خوبی هستید شما چشمتان را باز کنید و ببینید چه اتفاقی دارد می افتد و با مردم چه می کنند؟ ما از مردم نخواسته ایم بیایند خیابان و اعتراض کنند. این تصمیم خودشان هست و باید این واقعیت را درک کرد که این تصمیم، تصمیم مردم هست نه من مهدی کروبی."

کروبی، محکم و استوار
یک روز پیش تر نیز روابط عمومی حزب اعتماد ملی با انتشار بیانیه ای در پاسخ به روزنامه کیهان اعلام کرده بود که "آقای کروبی محکم و استوار ایستاده و برای تمامی سخنان خود سند دارد."

روزنامه کیهان با اشاره به سخنان مهدی کروبی مبنی بر بسته شدن راههای رایزنی درباره زندانیان نوشته بود: "ظاهراً وی ۸-۷ ماه خواب بوده و تازه بیدار شده و فهمیده چه خبط بزرگی کرده است."

روابط عمومی حزب اعتماد ملی در پاسخ نوشت: "آن کسانی خواب هستندکه سالهاست حقوق مردم را نادیده می گیرند و نمی فهمند که بازداشت فرزندان این انقلاب مانند علیرضا بهشتی و آوردن آنها با لباس زندانی و دمپایی، در دادگاه انقلاب و زیر عکس شهید بزرگوار آیت الله بهشتی چه معنایی می دهد. آن کسانی خوابند که نمی دانند چه اتفاقی افتاده است تا بعد از ۲۷ سال در ختم شهید بهشتی نیروهای ضد شورش با باتوم و سپر  باید مستقرباشند و این مراسم تحت شدیدترین تدابیر امنیتی برگزار شود. آن کسانی خوابند و هنوز بیدار نشده اند که جمعیت ۳ میلیونی مردم را در ۲۵ خرداد ندیدند و سکوت با معنای آنها را نشنیدند. آن کسانی خوابند که به رغم کشتار در بازداشتگاه کهریزک که ننگی برای این انقلاب شد، عامل اصلی آن را در کنار خود می نشانند و از او تقدیر می کنند و در مصونیت آهنی قرار می دهند.آیا می خواهید بدانید که دیگر چه کسانی خوابند و چه زمانی وقت بیداری آنهاست؟ انتخابات آزاد برگزار کنید یا اجازه برگزار یک تجمع آزاد و امن به هواداران آقایان کروبی و موسوی بدهید تا بیبند مردم چگونه بیدارتان می کنند. پس لازم است بدانید که آقای کروبی محکم و استوار ایستاده و برای تمامی سخنان خود سند دارد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر