کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۷, یکشنبه

تشکیل کمیته دریافت غرامت در دفتر مشایی

ايسنا: نخستين جلسه كميته پيگيري و احقاق حقوق ملت ايران در جنگ دوم جهاني به رياست مشاور و رييس‌ دفتر رييس‌جمهور برگزار شد.

در اين جلسه كه عصر روز شنبه در دفتر اسفنديار رحيم مشايي تشكيل شد، سوابق تاريخي موضوع، تجربيات ديگر كشورها در دريافت غرامت از كشورهاي متجاوز، ابعاد تاريخي سياسي حقوقي و رسانه‌اي اين مطالبه ملي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در اين نشست درباره ايجاد بانك اطلاعاتي و نحوه تقسيم كار عملياتي و تشكيل كارگروه‌هاي سياسي حقوقي و رسانه‌اي به منظور پيگيري خسارات ناشي از جنگ جهاني دوم تصميماتي اتخاذ شد.

همچنين مقرر شد، كليه اسناد و اطلاعات موجود كه در اختيار افراد حقيقي و حقوقي قرار دارد جهت بررسي و دسته‌بندي به اين كميته تحويل شود.

در نخستين جلسه كميته پيگيري و احقاق حقوق ملت ايران در جنگ دوم جهاني، نمايندگاني از وزراتخانه‌هاي امور خارجه، كشور،‌امور اقتصاد و دارايي ، راه و ترابري و نيز ارتش جمهوري اسلامي ايران، سازمان اسناد و كتابخانه ملي، سازمان بنادر و دريانوردي و همچنين معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي،‌ رييس مركز حقوقي بين‌المللي رياست جمهوري و معاونان سياسي و ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس‌جمهور حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر