کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

حجم کل بودجه 89 اعلام شد

حجم کل بودجه سال 89 کل کشور بیش از 368 هزار میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به قانون بودجه سالجاری، بیش از 89 هزار میلیارد تومان افزایش نشان می دهد.

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری امروز لایحه بودجه سال 89 کل کشور را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

رئیس جمهور توجه ویژه به بخش فرهنگ را از مهمترین مختصات بودجه سال آینده خواند و گفت: اساس حرکت ملت ایران و انقلاب اسلامی، حرکتی فرهنگی است.

دکتر احمدی نژاد افزود: علاوه بر بودجه های معمول بخش فرهنگ که در سال 88 به حدود 3 هزار و 400 میلیارد تومان بالغ می شود، 1500 میلیارد تومان به بخش فرهنگ اختصاص داده شد که 900 میلیارد تومان آن برای کارهای نرم افزاری فرهنگ و توسعه تولید و محتوای فرهنگی و 600 میلیارد تومان هم برای زیرساخت های فرهنگی اختصاص می یابد. سهم هر استان در جدول جداگانه ای در بودجه ارائه شده است.

در همین حال، رئیس جمهوری در جلسه امروز مجلس به حجم کل بودجه سال 89 کل کشور اشاره ای نکرد.

حجم کل بودجه سال 89 کل کشور حدود 368 هزار و 400 میلیارد تومان است که از این رقم، 128 هزار و 900 میلیارد تومان به حجم بودجه عمومی دولت مربوط می شود. برهمین اساس، در این لایحه حدود 239 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای شرکتهای دولتی، بانکها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در نظر گرفته شده است.

حجم کل قانون بودجه سال 88 کل کشور بیش از 279 هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان، نزدیک به 199 هزار میلیارد تومان آن به بودجه شرکتهای دولتی، بانکها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت مربوط می شود، همچنین حجم بودجه عمومی در قانون بودجه 88 بیش از 89 هزار میلیارد تومان بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر