کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

لغو سهميه‌بندی بنزين در سال 89

محمد‌حسين فرهنگي در خصوص بررسي لايحه برنامه پنجم و لايحه بودجه توسط مجلس، اظهار داشت: تأخير بررسي بودجه بعيد به نظر مي‌رسد اما پيشنهاد بنده رسيدگي همزمان لايحه برنامه پنجم و لايحه بودجه 89 است.

فرهنگي تصريح كرد:با توجه به اينكه كليات برنامه در اختيار مجلس قرار گرفته است، مي‌توان برنامه پنجم و بودجه 89 را به طور همزمان بررسي كرد تا از نظر مهلت قانوني با مشكل مواجه نگرديم.
عضو كميسيون برنامه‌و‌بودجه مجلس شوراي اسلامي درخصوص راهكارهاي ديگر، افزود: مي‌توان برنامه چهارم را بدون اصلاحيه يا با اصلاح و تغيير تمديد كرد و لايحه برنامه پنجم توسعه را به بعد از سال 90 موكول نمود.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا بودجه 89 بر اساس برنامه پنجم توسعه تدوين شده است، خاطرنشان كرد: تا زماني كه لايحه بودجه 89 به مجلس داده نشود نمي‌توان در اين مورد اظهار نظر كرد زيرا تا قبل از تحويل لايحه به مجلس امكان هر گونه تغيير در لايحه بودجه 89 وجود دارد.

ثروتي در خصوص نحوه فروش بنزين در سال آينده اظهار داشت: براساس قانون هدفمند‌ كردن يارانه‌ها كه به دولت ابلاغ خواهد شد، معين شده دولت تا سقف 20 هزار ميليارد تومان بابت فروش فرآورده‌هاي نفتي درآمد داشته باشد.

نماينده تبريز ادامه داد: بنزين در سال آينده به احتمال زياد به ليتري 400 تومان خواهد رسيد و ديگر سهميه بندي نخواهيم داشت؛ مگر به صورت حمايتي از بعضي بخش‌ها كه بر طبق ماده و فصل ديگري صورت مي‌گيرد.

وي تأكيد كرد: قطعا در سال اول اجراي هدفمند سازي يارانه‌ها قيمت بنزين بر حسب فوب خليج فارس نخواهد بود.

عضو كميسيون برنامه‌و‌بودجه تصريح كرد: قيمت بنزين در فوب خليج فارس در حال حاضر حدود 500 تومان است كه با احتساب هزينه‌هاي حمل‌و‌نقل و توزيع به بيش از 600 تومان براي هر ليتر خواهد رسيد.

ثروتي در پايان خاطر نشان كرد: پيش‌بيني بنده اين است كه در سال اول سقف فروش بنزين به حدود 400 تومان براي هر ليتر مي‌رسد و سهميه بندي نخواهيم داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر