کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

حذف نامه‌های مردمی در سفرهای استانی احمدی‌نژاد

نامه گرفتن در سفرهای استانی حذف شد و از این پس جمع‌آوری نامه‌های مردمی و پی‌گیری آن‌ها از دستور کار دولت خارج می‌شود.
طی آخرین تصمیمات صورت گرفته مکانیسم دریافت نامه‌های مردمی در سفرهای استانی حذف می‌شود و از این پس اعتباری هم برای پی‌گیری نامه‌های مردمی تعلق نمی‌گیرد.
گفتنی است این تصمیم دولت به دنبال تلاش کمیته امداد برای جلوگیری از گرفتن نامه در دور سوم سفرهای استانی انجام شده است. کمیته امداد که مسئولیت اصلی پی‌گیری نامه‌های مردمی را در دور اول و دوم سفرهای استانی داشته است، طی نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور گرفتن نامه در دور سوم سفرهای استانی را بدون اثر و منشا سوء‌استفاده ذکر کرده است.
هم‌چنین در این نامه آمده است که تعدادی از نامه‌هایی که در دو دور اول سفرهای استانی اخذ شده غیرواقعی است که این قبیل نامه‌ها در دور سوم حتما افزایش خواهند یافت.
در این نامه آمده است که بیشتر مفاد این نامه‌ها مربوط به ضعف عملکرد دستگاه‌های اجرایی است و باید بر عملکرد این دستگاه‌ها در استان‌ها و مناطق محروم، نظارت بیشتری صورت گیرد و با توزیع پول نقد مشکلی حل نمی‌شود.
لازم به ذکر است تنها در دور اول سفرهای استانی دو میلیون و 200هزار نامه به کمیته امداد داده شد و در همان زمان هم دولت حدوداً 250 میلیارد تومان اعتبار برای رسیدگی و پاسخگویی به این نامه‌ها اختصاص داد. تعداد این نامه‌ها در دور دوم سفرها به شکل چشم‌گیری افزایش یافت.
به نظر برخی نمایندگان مجلس کمیته امداد به تنهایی توان اجرایی و علمی برای بررسی صحت و سقم درخواست‌های مطرح شده در این نامه‌ها را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر