کانون ایرانیان

۱۳۸۸ دی ۱۹, شنبه

اعتراض جنبش عدالت‌خواه دانشجویی به احمدی‌نژاد

جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با انتشار نامه‌ای اعتراض‌آمیز خطاب به محمود احمدی‌نژاد، از انتصاب و ادامه کار سعید مرتضوی در جایگاه رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد.
در این نامه آمده است:
به نظر می‌آید در این دوره حساس که بیشتر جریان حزب الهی و عدالت‌خواهان درگیر مقابله با فتنه‌های بیگانگان و عناصر داخلی آنان هستند، در میان سکوت عدالت‌خواهان نسبت به عملکرد دولت، اقداماتی در جریان است که احساس می‌شود نیاز است تذکراتی خدمت حضرت عالی بدهیم.
تلاش‌های فراوان حضرتعالی در راستای گفتمان انقلاب اسلامی و طرح شعارهایی چون «عدالت»، «مبارزه با فساد» و «سیاست خارجی فعال مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی» جای تقدیر فراوان دارد، اما این روزها شاهد مسائلی هستیم که برخی از آن‌ها در تناقض آشکار با بعضی از این شعارها است. انتصاب افرادی که مسائل و شبهات فراوانی که در مورد آنان وجود دارد باعث گردیده است که هر روز بر تعجب و ناامیدی از راهی که حضرتعالی برای انتخاب نزدیکان خود در حال پیمودن هستید افزوده شود.
گویا حضرتعالی فراموش نموده‌اید که این ملت مستضعف و شریف با وجود همه فحاشی‌ها بدخواهان علیه حضرتعالی و دولت و عمق توطئه‌ها علیه نظام اسلامی با بصیرت تمام به گفتمان انقلاب اسلامی و تداوم آن در دولت دهم رای داده‌اند. نکند تصور نموده‌اید که مردم ما صرفا به شخص حضرتعالی رای داده‌اند؟

لازم است که بخشی از حکم تنفیذ رهبر انقلاب درباره دوره دهم ریاست‌جمهوری را خدمتتان یاد آوری کنیم «این رأی، رأى به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامى است؛ رأى به استکبارستیزى و ایستادگى شجاعانه در برابر سلطه‏طلبان بین‏المللى است؛ رأى به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافیگرى است؛ رأى به ساده‏زیستى و نزدیکى با مردم و غم‌گسارى از ضعیفان و مستضعفان است؛ رأى به کار و تلاشِ بى‏وقفه و خستگى‏ناپذیر است.»
در ادامه روند انتصاب کسانی‌که ابهامات فراوانی در مورد عملکرد ایشان وجود دارد. اقدامی که تعجب همگان را و نا امیدی ما را بیش از پیش برانگیخت؛ انتصاب جناب آقای قاضی سعید مرتضوی به عنوان رییس «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» بود. این در حالی است که مشخصا درباره عملکرد ایشان در مسائل دانشگاه آزاد نیز سوالات باقی است که هم‌چنان بی‌پاسخ برزمین مانده است.
آیا رواست کسی که عمل اشتباهش باعث سوءاستفاده دشمنان نظام و از بین رفتن آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است؛ نه تنها توبیخ نشود بلکه به مصادری بالاتر در دولت برسد؟ مردمی که هنوز منتظر برخورد با عاملان و خاطیان واقعه تاسف‌ برانگیز کهریزک هستند؛ چه تصوری از این کار خواهند داشت؟ ادامه کار ایشان در مسئولیت جدید با توجه به این گزارش و ابهامات گذشته چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟
در ابتدای کار دولت نیز انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم‌مشایی و ماجراهای تاسف‌بار پس از آن و نادیده گرفتن دستور رهبر معظم انقلاب درباره «کان لم یکن» تلقی کردن حکم انتصاب ایشان دل دلسوزان انقلاب را به درد آورد. این اقدام شروع نادیده گرفتن خواست طرفداران و دلسوزان جنابعالی در انتصاب اطرافیانتان بود.
اما خون دل‌ها و طعن شنیدن‌های همه کسانی که در انتخابات با تمام توان از حضرتعالی دفاع کرده‌اند را در این ماجرا هنوز فراموش نکرده بودیم که با انتصاب دیگری مواجه شدیم.
انتصاب جناب آقای رحیمی به عنوان معاون اولی ریاست‌جمهوری ضربه‌ای دیگر بر پیکره طرفداران دلسوزتان بود. با گذشت چندی از انتصاب ایشان و تلاش‌ها و سوالات برخی نمایندگان- اتفاقا از طرفداران اصلی شما در انتخابات بودند- و نشنیدن پاسخی از سوی ایشان، سوالات و ابهامات فراوانی در مورد عملکرد و سابقه ایشان باقی گذارده است. ارتباطات ایشان در دولت‌های گذشته خصوصا دولت سازندگی و مسائل گذشته میان ایشان و رییس آن دولت محل تعجت و سؤال است!
حضرت امیر المومنین مولای عدالت‌خواهان در نامه به مالک اشتر می‌فرماید: ...و باید که برگزیده‌ترین وزیران تو کسانی باشند که سخن حق بر زبان آرند، هرچند، حق تلخ باشد و در کارهایی‌که خداوند بر دوستانش نمی‌پسندد کمتر تو را یاری کنند، هرچند، که این سخنان‌ و کارها تو را ناخوش آید. به پرهیزگاران و راست‌گویان بپیوند، سپس، از آنان ‌بخواه که تو را فراوان نستایند و به باطلی که مرتکب آن نشده‌ای، شادمانت ‌ندارند، زیرا ستایش آمیخته به تملق، سبب خودپسندی شود و آدمی را به سرکشی‌وادارد. نهج البلاغه امام علی، نامه 53
با وجود این ابهامات، ایشان را به معاون اولی خود برگزیدید و جالب‌تر آن‌جاست که جلسات «ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی» نیز به ریاست ایشان برگزار می‌شود.
یادآور می‌شویم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: با دستمال‌های کثیف عده‌ای نمی‌توان شیشه را پاک کرد. گویا حضرتعالی علاقه‌مند هستید که کسانی را که نسبت به آن‌ها حساسیت و ابهامات بیشتری وجود دارد، به حلقه نزدیکان خود اضافه نمایید. آیا معنای این انتصابات چیزی جز حمله به طرفداران و منتقدان دلسوز و ناامید کردن آن‌ها از نقددلسوزانه می‌باشد؟! کجای این اقدامات مطابق فرموده رهبر انقلاب در مورد مبارزه با فساد است؟
در پایان از حضرتعالی می‌خواهیم با توقف و اصلاح این روند در انتخاب اطرافیان خود بیش از این موجبات نارضایتی عدالت‌خواهان و طعن‌ها و سوء‌استفاده‌های دشمنان را فراهم نیاورید. از زبان مولای متقیان نیز متذکر می‌شویم که «از خودپسندی و از اعتماد به آن‌چه موجب اعجابت ‌شده و نیز از دلبستگی به‌ستایش و چرب‌زبانی های دیگران، پرهیز کن، زیرا یکی از بهترین فرصت‌های شیطان‌است ‌برای تاختن تا کردارهای نیکوی نیکوکاران را نابود سازد» نهج البلاغه امام علی، نامه 53

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر