کانون ایرانیان

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

همه «خوب‌ها»، «خیلی خوب‌ها» و «عالی‌ها» در جشنواره

در ادامه همه مسایل قابل توجه و جالب جشنواره فیلم فجر امسال که لبخند بر لب می‌آورد به خبری در ایسنا برخوردم که حیف دیدم این وبلاگ را از آن بی‌بهره بگذارم.

امسال هم مثل همه سال‌های گذشته نظر تماشاگران مردمی جشنواره فیلم فجر درباره فیلم‌ها پرسیده می‌شود و برگه‌های نظرسنجی در اختیارشان گذاشته می‌شوند تا به این ترتیب فیلمسازان را در جریان آن‌چه که فکر می‌کنند و برآیندی که از فیلم‌ها دارند بگذارند.

اما اتفاق جالبی که افتاده این است که امسال نظر تماشاگران فقط و فقط با سه گزینه «خوب»، «خیلی خوب» و «عالی» نظرسنجی می‌شود.

آقای مسعود احمدیان که مدیر امور جشنواره‌هاست درباره دلیل استفاده نکردن از گزینه‌های «ضعیف» و «متوسط» که هر سال در میان گزینه‌ها بود گفته است: ما به احترام سینماگرانی که در جشنواره حاضر هستند گزینه ضعیف در جشنواره نداریم.

امسال بر خلاف هر سال نظر تماشاگران هم روزانه اعلام نمی‌شود و آقای مدیر امور جشنواره‌ها وقتی از وی پرسیدند چرا این آرا روزانه اعلام نمی‌شوند می‌گوید دلیلش برای خودشان محفوظ است و همان طور که داوران در پایان جشنواره اعلام می‌شوند آرای مردمی هم در پایان جشنواره اعلام خواهند شد.

بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر جشنواره ستاره‌هاست ... ستاره‌هایی که اثر ضعیف یا متوسط خلق نمی‌کنند و آنقدر ستاره‌اند که برگزارکنندگان همه‌جوره رعایت حالشان می‌کنند.

جشنواره ستاره‌ها اما امسال خیلی مرموز و پنهانی جلو می‌رود ... برنامه فیلم‌های کوتاه جشنواره هم تا امروز اعلام نشده‌اند و آقای مدیر جشنواره‌ها می‌گوید به خود کارگردان‌ها گفته‌ایم آثارشان را چه زمانی نمایش خواهیم داد.

جشنواره ستاره‌های امسال بزرگ‌ترین ویژگی‌اش این است که ستاره‌ها فیلم ساخته‌اند، ستاره‌ها به تماشای فیلم می‌نشینند، ستاره‌ها به خود امتیازهای عالی و خیلی خوب و خوب می‌دهند و به گمانم همین ستاره‌ها به کار داوری هم مشغولند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر